• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Okej.
Då återstår det att se.

Ja dom har väl 3 eller 4 veckor på sig.

Minns att jag läste en liknande ändring, där man tog hänsyn till ökade kostnader men inte ökad lön, när jag jobbade på annat ställe, jag struntade i att överklaga då vi hade fått all betalning redan och skulden var liten, minns atr något inkassobolag var framme och överklagade och fick igenom att den högre lönen skulle det räknas på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ja dom har väl 3 eller 4 veckor på sig.

Minns att jag läste en liknande ändring, där man tog hänsyn till ökade kostnader men inte ökad lön, när jag jobbade på annat ställe, jag struntade i att överklaga då vi hade fått all betalning redan och skulden var liten, minns atr något inkassobolag var framme och överklagade och fick igenom att den högre lönen skulle det räknas på.
Okej.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Ja dom har väl 3 eller 4 veckor på sig.

Minns att jag läste en liknande ändring, där man tog hänsyn till ökade kostnader men inte ökad lön, när jag jobbade på annat ställe, jag struntade i att överklaga då vi hade fått all betalning redan och skulden var liten, minns atr något inkassobolag var framme och överklagade och fick igenom att den högre lönen skulle det räknas på.

Får dom alltid vetskap om omprövningar och dess resultat även då dom inte har fått vara med och ta ställning innan beslut tas?!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Får dom alltid vetskap om omprövningar och dess resultat även då dom inte har fått vara med och ta ställning innan beslut tas?!

Dom är ju part då det är klart dom får det.
Annars kommer dom börja klaga på beslut och begära omprövning när dom enligt det beslut dom fått får för lite pengar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Dom är ju part då det är klart dom får det.
Annars kommer dom börja klaga på beslut och begära omprövning när dom enligt det beslut dom fått får för lite pengar.

Ja, jag misstänkte starkt att så är fallet, men ville bara få det bekräftat...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det står såhär... Ansökan har inte kommunicerats med fodringsägarna eftersom en kommunicering ej ansetts vara nödvändig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Det står såhär... Ansökan har inte kommunicerats med fodringsägarna eftersom en kommunicering ej ansetts vara nödvändig.

Då har dom ansett att det fanns bara ett möjligt utfall, alternativt att det var brådis för att du skulle klara betalplanen som då ändrades till din fördel.
Inga hinder för överklagande av borgenär.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Det står såhär... Ansökan har inte kommunicerats med fodringsägarna eftersom en kommunicering ej ansetts vara nödvändig.

Det låter allt lite märkligt i mina öron hur ärendet har handlagts när Du har fått behålla ytterligare 1200kr som avsåg rena pendlingskostnader och som Du nu inte längre har behov av. Bara det är ju över 14.000kr/år...
Förstå mig nu rätt, jag missunnar INGEN pengar... Jag försöker bara förstå hur KF tänker med tanke på att Du även sedan första omprövningen redan fick behålla 4000kr före skatt i ökad lön & sen nu även detta... Det borde bli ca 4000kr netto mer ut...
Att Du sen har ökat Din boende kostnad med 1000kr borde inte spela någon roll då Du har gjort det på eget bevåg...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det låter allt lite märkligt i mina öron hur ärendet har handlagts när Du har fått behålla ytterligare 1200kr som avsåg rena pendlingskostnader och som Du nu inte längre har behov av. Bara det är ju över 14.000kr/år...
Förstå mig nu rätt, jag missunnar INGEN pengar... Jag försöker bara förstå hur KF tänker med tanke på att Du även sedan första omprövningen redan fick behålla 4000kr före skatt i ökad lön & sen nu även detta... Det borde bli ca 4000kr netto mer ut...
Att Du sen har ökat Din boende kostnad med 1000kr borde inte spela någon roll då Du har gjort det på eget bevåg...
Jag har ingen aning. Vi får väl se vart det landar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp