• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Första gången jag hör från handläggaren på månader. Hon ville höra av sig till de jag hade haft privata skulder till men sa att jag betalat av dem vilket som tur är godtogs (vilket också är sant). Jag vill inte dra in andra människor i detta. Den enda oklarheten verkade just nu vara angående till min permitteringslön hur pass mycket lägre den är eller om jag är i riskgruppen till att få corona (vilket jag inte är). Skulle få ett förslag hemskickat nu i dagarna så hoppas nu verkligen att detta går igenom. Vore verkligen en boost när så mycket annat är skit.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Missförstå mig rätt. Självklart är en skuldsanering jättebra och en fantastisk möjlighet för att kunna skapa sig ett bättre liv i framtiden. Jag är oerhört tacksam för att jag har fått den, men med det sagt så tycker jag ändå personligen att det är tufft i perioder. Kanske inte framför allt för att man har lite pengar att röra sig med, men just för att du inte är ”fri” att göra vad du vill utan du måste alltid ta hänsyn till din sanering. Men det är såklart mycket lättare än att ha utmätning och det är lättare än att sitta med räkningar man inte kan betala, den ångesten slipper man ju och man vet att det finns ett slutdatum.


Ja, förstår det! Tänkte jag skulle söka för tanken att vara skuld fri om 5 år känns väldigt bra! om man får den då! Men vad jag fattade som så behöver man inte betala något i juni och nov/dec? De måste ju va ett perfekt tillfälle att spara en slant om man kan :D
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Det är mycket lättare och skönare än att gå minus varje månad, leta lån och ha ständig ångest.
Visst blir du begränsad men för min del har jag det bra.

Ja, det är precis så jag känner varje månad nu! Ska försöka fixa ansökan under helgen. Släppte du alla dina skulder när du skickade in ansökan eller hur gjorde du? Och hur snabbt fick du svar att de började med din skuldsanering?

Vet inte hur jag ska göra med allt, om jag ska betala de viktigaste och bara låta de andra vara medan jag väntar på svar om de fortsätter med ansökan. Tar 3 månader står det. Så borde va i gång juli/augusti isåfall
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ja, det är precis så jag känner varje månad nu! Ska försöka fixa ansökan under helgen. Släppte du alla dina skulder när du skickade in ansökan eller hur gjorde du? Och hur snabbt fick du svar att de började med din skuldsanering?

Vet inte hur jag ska göra med allt, om jag ska betala de viktigaste och bara låta de andra vara medan jag väntar på svar om de fortsätter med ansökan. Tar 3 månader står det. Så borde va i gång juli/augusti isåfall
Jag släppte allt utom CSN några månader innan ansökan.
Sökte i slutet av maj och fick inledande i slutet av november.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Ja, det är precis så jag känner varje månad nu! Ska försöka fixa ansökan under helgen. Släppte du alla dina skulder när du skickade in ansökan eller hur gjorde du? Och hur snabbt fick du svar att de började med din skuldsanering?

Vet inte hur jag ska göra med allt, om jag ska betala de viktigaste och bara låta de andra vara medan jag väntar på svar om de fortsätter med ansökan. Tar 3 månader står det. Så borde va i gång juli/augusti isåfall
Har du några gemensamma lån med sambon?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Jag släppte allt utom CSN några månader innan ansökan.
Sökte i slutet av maj och fick inledande i slutet av november.


Ok, då kanske jag med kan göra det! Om jag söker nu!
Oj, de va rätt lång tid innan du fick inledande?
Va det så lång tid då?
Kollade hemsidan nu och då stog de tre månader sen tar de 7 månader innan själva beslutet
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ok, då kanske jag med kan göra det! Om jag söker nu!
Oj, de va rätt lång tid innan du fick inledande?
Va det så lång tid då?
Kollade hemsidan nu och då stog de tre månader sen tar de 7 månader innan själva beslutet
Detta var 2018 och då var det 24 veckor från ansökan tills de tittade på den.
Sen blev deen godkänd 12 april så totalt 11 månaders lång väntan.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Ja, förstår det! Tänkte jag skulle söka för tanken att vara skuld fri om 5 år känns väldigt bra! om man får den då! Men vad jag fattade som så behöver man inte betala något i juni och nov/dec? De måste ju va ett perfekt tillfälle att spara en slant om man kan :D

Absolut, det underlättar dramatiskt. Det är väl det som gör min skuldsanering lite väl tuff. Jag försöker spara så mycket jag bara kan trots skuldsaneringens begränsningar så jag lever ganska snålt. Men när en ordentlig buffert är på plats så kan man ju leva lite bättre igen. :)
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Detta var 2018 och då var det 24 veckor från ansökan tills de tittade på den.
Sen blev deen godkänd 12 april så totalt 11 månaders lång väntan.

Då har du inte långt kvar nu då tills du är skuldfri :D jag hoppas jag lyckas få det bara :rolleyes::rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp