Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Aha...makes sense i och med att Du får återbäringen först i juni... Missade Du att deklarera tidigt eller?!
Nej, har avdrag för körning och en aktie som är värd 80 kr och stigit i värde med någon krona = K3 blankett = ändring och ej möjlighet till återbäring i april.

Har man tagit ett lån med 28 % ränta så ska man naturligtvis betala enligt avtalet. Betalar man då bara några hundralappar i månaden på ett fem-sexsiffrigt belopp så kommer skulden så klart inte att minska.

Har företaget dock tagit ut en ränta som inte stämmer med överenskommet avtal så ska man bestrida det, och har man rätten på sin sida ska man ta det till högsta möjliga instans.

Men i slutändan har man nästan garanterat tagit lån som man visste att man inte kunde betala om man hamnar hos KFM. Då kan man ändå skatta sig lycklig över att vi i Sverige har så pass humana lösningar som löneutmätning och skuldsanering.
Tror inte många frivilligt räknar med att hamna hos fogden från början. Tanken är naturligtvis att kunna betala tillbaka det man lånat.
Måste säga att hamna där jag är idag är bland det värsta jag varit med om o kämpar varje dag som många andra här inne.
Så inte är det medvetet att ta lån man inte kan betala tillbaka absolut inte.
Hamnar man i lånekarusellen av olika anledningar det kan vara missbruk av olika slag eller att man ställer upp för andra vad det än är så är det är lätt att hamna illa ekonomiskt.
Det rullar bara på och blir svårt att stoppa då man till slut tar nya lån för att lösa gamla och då är man snabbt illa ute.
Men att ha löneutmätning där skulden inte minskar utan ökar är inte okej.
Man straffas tillräckligt ändå.
Så det du kallar humana Sverige håller jag inte med om alls.
Och lånet med 28 procent i ränta är uppe i det dubbla när det hamnar hos fogden och det är Faan inte okej ursäkta språket.
Jag skyller inte på någon annan att jag hamnat där jag hamnat men att tro att jag o många andra hamnat illa medvetet är galet
Ingen vill hamna i KFM klor och återigen Sverige är absolut inte humant för oss som hamnat illa ekonomiskt så där förstår jag inte hur du menar eller tänker

Ja, det kan det göra. Därför bör det finnas undantag i extremfall då sjuka personer kan få skulder avskrivna. De flesta här inne har tagit upprepade lån i vetskapen om att de inte skulle kunna betala.
Hur kan du säga så!!! Nu blir jag förbannad. Vad vet du om oss du känner inte mig eller andra här inne.
Man försöker lösa situationen så gott det går och trixa för att göra rätt för sig och det gör många här inne.
Till slut orkar man inte längre.
Vilken fördömande syn det gör mig galen när du har helt fel!!!

Man "hamnar" inte på ekonomsikt obestånd. Man försätter sig i det, antingen genom oförsiktighet eller ren försumlighet. Jag har själv gjort båda, så jag talar av egen erfarenhet.

Självklart ska man betala tillbaka sina skulder. Det måste alltid vara regeln, även om det kan finnas undantag i extremfall. Det är inte hållbart med system där banker och kreditinstitut inte vågar låna ut pengar för att det är för lätt att få skuldsanering. Flera såna exempel finns redan i EU.
Du talar av egen erfarenhet att du haft tanken att inte betala tillbaka det du lånat.
Men den tanken har inte jag eller många andra haft.
Så prata enbart för det själv när du säger att vi medvetet tar lån för att inte betala tillbaka

@Syrran försök lägga energin på där det behövs istället för att reta upp dig på de som inte har samma syn på saker eller har åsikter du inte gillar.
Det finns så mycket kärlek här inne som är bättre att insupa.❤️

@Syrran försök lägga energin på där det behövs istället för att reta upp dig på de som inte har samma syn på saker eller har åsikter du inte gillar.
Det finns så mycket kärlek här inne som är bättre att insupa.❤️
Ja vet men så irriterande när människor talar om hur vi andra tänker och att vi medvetet skuldsatt oss med syfte att inte betala tillbaka och vill hamna hos fogden. Vem vill det?
❤️❤️

Ja vet men så irriterande när människor talar om hur vi andra tänker och att vi medvetet skuldsatt oss med syfte att inte betala tillbaka och vill hamna hos fogden. Vem vill det?
❤️❤️
Ingen såklart men det är min åsikt och säkert inte allas.

Motsätter mig lite här.

Jag har blivit utsatt för ett jättebedrägeri.
Sol- o vårad!
Oförsiktig? Möjligt, men jag trodde KRÄKET verkligen va ärlig, så pass att jag ingick äktenskap med KRÄKET
Under tiden stal han över en miljon, tog lån med mitt namn UTAN att göra rätt för sig när jag väl kunde kasta ut KRÄKET.
Har kämpat, jagat och pusslat med ekonomi pga KRÄKET sen 2012.
Mina sparpengar på 1,2 milj är borta.
Jag har en fordran på KRÄKET på 500 000 kr på KF.

Alla har inte samma story, orsak eller levnadsöde för skuldsanering.

Senast ändrad:
Motsätter mig lite här.

Sol- o vårad!
Oförsiktig? Möjligt, men jag trodde aset verkligen va ärlig, så pass att jag ingick äktenskap med kräket.
Under tiden stal han över en miljon, tog lån med mitt namn UTAN att göra rätt för sig när jag väl kunde kasta ut KRÄKET.
Har kämpat, jagat och pusslar med ekonomi pga KRÄKET sen 2012.

Det viktigaste är att vi själv vet vår egen sanning.❤️

Motsätter mig lite här.

Sol- o vårad!
Oförsiktig? Möjligt, men jag trodde aset verkligen va ärlig, så pass att jag ingick äktenskap med kräket.
Har kämpat, jagat och pusslar med ekonomi pga KRÄKET sen 2012.

Precis det jag menat med mina inlägg att alla har vi olika i bagaget hur vi hamnat illa ekonomiskt

Det finns endel som tror sig veta mer än andra här inne... Som tror sig ha svaret...
Försöker utge sig som ”allvetande”.
Det ser så självsäkert och trovärdigt ut.

Men var vaksam..INGEN vet just din resa..speciellt inte de som tror sig veta..

Och detta är ett forum där alla kan tycka och tänka.

Även jag är långt ifrån fläckfri.

”Läs med en nypa salt”♥️

Det finns endel som tror sig veta mer än andra här inne... Som tror sig ha svaret...
Försöker utge sig som ”allvetande”.
Det ser så självsäkert och trovärdigt ut.

Men var vaksam..INGEN vet just din resa..speciellt inte de som tror sig veta..

Och detta är ett forum där alla kan tycka och tänka.

Även jag är långt ifrån fläckfri.

”Läs med en nypa salt”♥️
Jag vet att mitt humör är kort om man säger så haha har så svårt att ta med en nypa salt när man känner att någon kommer med helt fel påståenden.
❤️❤️

Jag vet att mitt humör är kort om man säger så haha har så svårt att ta med en nypa salt när man känner att någon kommer med helt fel påståenden.
❤️❤️

Jag vet!
Men ta det inte personligt. De vet inte din resa, men tror sig veta tyvärr.♥️

Motsätter mig lite här.

Sol- o vårad!
Oförsiktig? Möjligt, men jag trodde KRÄKET verkligen va ärlig, så pass att jag ingick äktenskap med KRÄKET
Har kämpat, jagat och pusslat med ekonomi pga KRÄKET sen 2012.

Som sagt, det finns extremfall där skuldsanering alternativt avskrivning är försvarligt, rentav nödvändigt.

Ditt fall representerar dock inte merparten av det här forumet som har alla möjliga blanco- och sms-lån, i många fall för att finansiera ett excessivt spelande eller annat destruktivt beteende. Jag är en av dem och vet mycket väl hur lätt det är att ta ockerlån, precis som det är lätt att ladda ner en film olagligt eller köra 60 på en 40-väg när man har bråttom. Det betyder dock inte att man inte får stå sitt kast.

Som sagt, det finns extremfall där skuldsanering alternativt avskrivning är försvarligt, rentav nödvändigt.

Ditt fall representerar dock inte merparten av det här forumet som har alla möjliga blanco- och sms-lån, i många fall för att finansiera ett excessivt spelande eller annat destruktivt beteende. Jag är en av dem och vet mycket väl hur lätt det är att ta ockerlån, precis som det är lätt att ladda ner en film olagligt eller köra 60 på en 40-väg när man har bråttom. Det betyder dock inte att man inte får stå sitt kast.
Tror nog folk står sitt kast o mer därtill.

Försöker minnas vilket datum jag skickade in ansökan egentligen, men det är minst 20 veckor sedan. Jag har för mig att det var i slutet av november jag fick bekräftelsen om mottagen andökan, men det kan ha varit i början av december också.

Någon som fått besked nyligen som skickat in i december 2018?

Ringer handläggaren hos KFM alltid den sökanden när dom börjar behandla ansökan? Upptäckte poit på nätet idag, så jag kommer hålla utkik där. Det känns som att det borde vara inom nån vecka som jag får mitt avslag eller inledande.

Hyser inga större förhoppningar då det finns med en del skadestånd i skulderna... Men jag vet att det finns dom som fått skuldsanering även med skadestånd i bagaget.

Försöker minnas vilket datum jag skickade in ansökan egentligen, men det är minst 20 veckor sedan. Jag har för mig att det var i slutet av november jag fick bekräftelsen om mottagen andökan, men det kan ha varit i början av december också.

Ringer handläggaren hos KFM alltid den sökanden när dom börjar behandla ansökan? Upptäckte poit på nätet idag, så jag kommer hålla utkik där. Det känns som att det borde vara inom nån vecka som jag får mitt avslag eller inledande.

Hyser inga större förhoppningar då det finns med en del skadestånd i skulderna... Men jag vet att det finns dom som fått skuldsanering även med skadestånd i bagaget.

Hmm... om inte jag missminner mig helt så har folk här ute som skickade in ansökningar i december fått besked nu om inledande alternativt avslag...
Tror bland annat att @Mirakel skickade väll in sin ansökan vid juletid, eller?!
@Bridget och @caroline likaså...

Senast ändrad:
Nej, har avdrag för körning och en aktie som är värd 80 kr och stigit i värde med någon krona = K3 blankett = ändring och ej möjlighet till återbäring i april.

K4 antar jag du menar k3 är för uthyrning av bostad. Men då måste du sålt aktien för att du ska behöva deklarera affären?
Jag åkte på något liknande för någon aktie som blivit tvångssåld i något uppköp förra året. Mycket jobb för en affär på 4 kronor..

K4 antar jag du menar k3 är för uthyrning av bostad. Men då måste du sålt aktien för att du ska behöva deklarera affären?
Jag åkte på något liknande för någon aktie som blivit tvångssåld i något uppköp förra året. Mycket jobb för en affär på 4 kronor..
Nej, har inte sålt något el gjort något med aktien.
Åkte på samma förra året.

Jag hade turen och få behålla hela min skatteåterbäring då papprena från kfm kom idag. Det enda som skillnaden var att min betalning till kfm höjdes med 23kr pga löneförhöjning och att dom har tagit med min sjukdom med medicin kostnader

Hur funkar det om man missar en betalning till skusan en månad ? Går det att ta igen den under nästa månad eller vara någon vecka sen med den ?

Jag hade turen och få behålla hela min skatteåterbäring då papprena från kfm kom idag. Det enda som skillnaden var att min betalning till kfm höjdes med 23kr pga löneförhöjning och att dom har tagit med min sjukdom med medicin kostnader
Hur mycket får du behålla ?
Jag är sjukskriven sex veckor fram och jag hade varit hjälpt av att få behålla skattepengarna då försäkringskassan inte är så snabba.
Betalar du 23000 kr varje månad ??

Jag skickade in ansökan början på december (4/12 tror jag)
Fick besked den 12/4 att de inleder..

Nej betalar 12323kr nu och från maj 12346kr så skillnaden blev 23 kr mera. Då jag har en ryggsjukdom så får jag behålla även 288kr extra varje månad till medicin. Så får behålla 6300 kr efter hyran. Med buffert och medicin

Nej betalar 12323kr nu och från maj 12346kr så skillnaden blev 23 kr mera. Då jag har en ryggsjukdom så får jag behålla även 288kr extra varje månad till medicin. Så får behålla 6300 kr efter hyran. Med buffert och medicin
Hur mkt var skatteåterbäringen ?

Men mina borgenärer får också tillbaka 95% av det jag är skyldig dom. Om det har något med det att göra att jag hade turen och få behålla den.

Ja fick inledande i februari,och inte hört något än,som man väntar o funderar varje dag över ett beslut

NY2018 hör av dig till din handläggare och förklara situation. Då jag själv har varit hos fk och för mig dröjde över 3 månader innan jag fick ersättning. Pga av min sjukdom och att min läkare inte skrivit ordentligt på sjukintyg som gjorde att han fick skriva ett nytt

En fundering.
Har ett beslut om skuldsanering sedan två veckor tillbaka.
Intrum har köpt upp två skulder som ingår i skuldsaneringen efter inledande och en skuld samma dag som beslutet om skuldsanering togs.
Kan de överklaga beslutet trots att ursprungsbolaget ej invände mot betalningsplanen ?
@Lasseman ?

Senast ändrad:
NY2018 hör av dig till din handläggare och förklara situation. Då jag själv har varit hos fk och för mig dröjde över 3 månader innan jag fick ersättning. Pga av min sjukdom och att min läkare inte skrivit ordentligt på sjukintyg som gjorde att han fick skriva ett nytt
Har tagit det med handläggaren och är det en sjukskrivning kortare än tre månader så förväntas man klara det med buffert och betalningsfri månad. Beslutet är taget så nu får jag ompröva i såfall.

Ja fick inledande i februari,och inte hört något än,som man väntar o funderar varje dag över ett beslut

När i februari? Har Du inte alls haft någon kommunikation med Din handläggare ?!

Ensamstående utan barn?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp