- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Tack.❤️Kämpa på ☺
Är så tacksam över en ny chans i livet.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Tack.❤️Kämpa på ☺
Kanske @Lasseman kan förklara varför borgenärerna drar tillbaks sina fordringar, för själv är jag osäker på detta...![]()
Betalas grundavgiften tillbaka när de återkallar sitt ärende ?Kanske säljer fordran, behöver inte återkallas för det dock, kanske gjort någon uppgörelse eller inte tycker det är värt grundavgiften
Betalas grundavgiften tillbaka när de återkallar sitt ärende ?
Såg nämligen på Intrum när de återkallat mitt ärende att de minus 600 de betalade för att ansöka om verkställighet försvann.
@Lasseman
Tack för informationen.Nej, den är dock det första som betalad vid löneutmätning, men om den inte är betald när dom återkallar får dom en faktura på 600kr från kfm
Horribelt!Fick iväg min nya ansökan 29/3. Nu är det bara att vänta och hoppas. Någon gång i början av september bör de ringa och ställa lite frågor. Hoppas det går bättre denna gång för mig. Har nu betalat nästan 450 t sek under två års utmätning och två skatteåterbäringar.
Min skuld hos KFM har inte minskat iaf……..
Nej, eftersom det är ett spelmissbruk som är nästan hela orsaken till skulderna så tyckte de inte att det fanns en tydlig brytpunkt i min skuldsättning när jag fick avslag i augusti förra året (2018). Jag tog mitt sista lån i december 2016 och har inte spelat sedan i slutet av dec 2016.Horribelt!
Fick du det som anledning till avslag, att du kunde betala tillbaka via utmätning?
Ja så var det ju och visst har du även gått i behandling och har intyg?Nej, eftersom det är ett spelmissbruk som är nästan hela orsaken till skulderna så tyckte de inte att det fanns en tydlig brytpunkt i min skuldsättning när jag fick avslag i augusti förra året (2018). Jag tog mitt sista lån i december 2016 och har inte spelat sedan i slutet av dec 2016.
Jag har ca 1,4 MSEK i skuld hos KFM och ytterligare ca 0,2 MSEK som ligger utanför KFM (bla en privatperson som inte vill ha det där, men den skulden kommer ingå i en ev. skuldsanering).
Japp. Intyg från två olika "psykologer". Har faktiskt ett ganska stort hopp om att jag ska få det denna gång.Ja så var det ju och visst har du även gått i behandling och har intyg?

Det tror jag också att du får!Japp. Intyg från två olika "psykologer". Har faktiskt ett ganska stort hopp om att jag ska få det denna gång.
Jodå...de är här och tittar allt som oftast också men långt ifrån varje gång i dolt lägeHmm... mitt "förslag till borgenärerna" skickades ut förra tisdagen den 7:e... Trodde min Kivra skulle fyllas med kreditupplysningar från bolagen, men inget ända taget än så länge. Däremot så ser jag en strid ström av "medlemmar på Linked In" som besöker min sida i privat läge... Dvs. jag kan inte se vem det är?! Inte för att jag vet varför inkasso bolagen skulle besöka min Linked In sida, men har haft 5-6 sådan besök sedan i fredags...
Någon annan som varit med om en ökad aktivitet av "privata" besökare på sin Linked In sida i samband med skuldsanering...
Jag är fullt införstådd med att rekryterare samt säljare, etc brukar besöka i "privat läge", men flödet in på min sida just nu känns onekligen lite "högt"...![]()

Hmm... mitt "förslag till borgenärerna" skickades ut förra tisdagen den 7:e... Trodde min Kivra skulle fyllas med kreditupplysningar från bolagen, men inget ända taget än så länge. Däremot så ser jag en strid ström av "medlemmar på Linked In" som besöker min sida i privat läge... Dvs. jag kan inte se vem det är?! Inte för att jag vet varför inkasso bolagen skulle besöka min Linked In sida, men har haft 5-6 sådan besök sedan i fredags...
Någon annan som varit med om en ökad aktivitet av "privata" besökare på sin Linked In sida i samband med skuldsanering...
Jag är fullt införstådd med att rekryterare samt säljare, etc brukar besöka i "privat läge", men flödet in på min sida just nu känns onekligen lite "högt"...![]()
Linked In ? Vad är det?Hmm... mitt "förslag till borgenärerna" skickades ut förra tisdagen den 7:e... Trodde min Kivra skulle fyllas med kreditupplysningar från bolagen, men inget ända taget än så länge. Däremot så ser jag en strid ström av "medlemmar på Linked In" som besöker min sida i privat läge... Dvs. jag kan inte se vem det är?! Inte för att jag vet varför inkasso bolagen skulle besöka min Linked In sida, men har haft 5-6 sådan besök sedan i fredags...
Linked In ? Vad är det?
Håller tummarna de vet du, fortsatt trevlig vecka ❤️

Fick idag mitt skriftliga beslut.
Yes, jag fick buffert på 900 kr/mån. Behövs.
"Kronofogden beslutar att inleda skuldsanering för dig. Din skuldsanering startar i juni, 2019".
"Du ska börja betala i juli..."..."juni och december är betalningsfria månader".
När jag fick besked via telefon sa handläggaren att utmätning nu stoppas.
Vore trevligt med full lön i maj och juni och skatteåterbäring. Har ingen skuld till staten och då finns det en chans att få behålla (under 10 k).
Bedömning:
"Du lever upp till villkoren för att få skuldsanering"
- inte betala inom överskådlig tid
- en skuldsanering är skälig med hänsyn till mina personliga och ekonomiska förhållanden
- jag har huvudsakliga intressen i Sverige
- jag har inte näringsförbud
Puh.

Stort grattis!!!!!!Fick idag mitt skriftliga beslut.
"Kronofogden beslutar att inleda skuldsanering för dig. Din skuldsanering startar i juni, 2019".
"Du ska börja betala i juli..."..."juni och december är betalningsfria månader".
Vore trevligt med full lön i maj och juni och skatteåterbäring. Har ingen skuld till staten och då finns det en chans att få behålla (under 10 k).
Bedömning:
- en skuldsanering är skälig med hänsyn till mina personliga och ekonomiska förhållanden
Puh.

Grattis!!! Måste kännas underbart!!Fick idag mitt skriftliga beslut.
Bedömning:
Puh.
Grattis och bra jobbat!Fick idag mitt skriftliga beslut.
Bedömning:
Puh.

Tack allihopa
Det känns oerhört befriande att inte "behöva" jaga lån för att lösa lån.
Perioden jag fick är juni-november 2019 så jag antar att ett slutgiltigt beslut kommer senast i november.
Min betalplan skall börja gälla från juli...om den går igenom, vill säga 
De har samma men om inledande infaller i november alt maj så kommer betalningen igång januari och juli.Oj hade ni betalningsfritt under inledande till beslut ?
Jag hade ett fast belopp att betala under inledande och sedan när betalplanen gick igång blev beloppet de beslutat om![]()
Stämmer ju jag som tänkte hel felDe har samma men om inledande infaller i november alt maj så kommer betalningen igång januari och juli.

Nej, betalar ungefär som med utmätning.Oj hade ni betalningsfritt under inledande till beslut ?
Jag hade ett fast belopp att betala under inledande och sedan när betalplanen gick igång blev beloppet de beslutat om![]()
Det stämmer.@Kimsan72 Jag börjar betala i juli men perioden sträcker sig fr juni till november.
Vad denna period är anar jag bara - slutbesked i frågan kanske.
@Kimsan72 Jag börjar betala i juli men perioden sträcker sig fr juni till november.
Vad denna period är anar jag bara - slutbesked i frågan kanske.

Nej, eftersom det är ett spelmissbruk som är nästan hela orsaken till skulderna så tyckte de inte att det fanns en tydlig brytpunkt i min skuldsättning när jag fick avslag i augusti förra året (2018). Jag tog mitt sista lån i december 2016 och har inte spelat sedan i slutet av dec 2016.
Jag har ca 1,4 MSEK i skuld hos KFM och ytterligare ca 0,2 MSEK som ligger utanför KFM (bla en privatperson som inte vill ha det där, men den skulden kommer ingå i en ev. skuldsanering).[/QUOTE
Förstår inte det här med tydlig brytpunkt. Vad menas med det egentligen? Hade du intyg på din första ansökan?
Vad menas med tydlig brytpunkt i detta sammanhang? Uppvisade du ett intyg på första ansökan? Jag har samma situation Började med överkonsumtion för 10 år sedan för att på senare år gå över till spelmissbruk. Skulder nu 1,5 milj. Det ser inte ljust ut för mig heller låter det som...Nej, eftersom det är ett spelmissbruk som är nästan hela orsaken till skulderna så tyckte de inte att det fanns en tydlig brytpunkt i min skuldsättning när jag fick avslag i augusti förra året (2018). Jag tog mitt sista lån i december 2016 och har inte spelat sedan i slutet av dec 2016.
Jag har ca 1,4 MSEK i skuld hos KFM och ytterligare ca 0,2 MSEK som ligger utanför KFM (bla en privatperson som inte vill ha det där, men den skulden kommer ingå i en ev. skuldsanering).
Jag hade samma två intyg med i den första ansökan som jag lämnade in i slutet av december 2017 som den ansökan som jag lämnade in i slutet av mars 2019. Det här med tydlig brytpunkt är väldigt luddigt och godtyckligt och det verkar som det lite är upp till den enskilda handläggaren att bedöma. Jag överklagade till TR också, men de ändrade inte beslutet. Den som hjälpte mig med ansökan på budgetrådgivningen blev VÄLDIGT överrraskad att den inte gick igenom redan första gången jag ansökte. När jag fick det beskedet i juli 2018 så hade det ju ändå gått över ett och ett halvt år utan nya lån. Dessutom tog jag ej några större lån under hösten 2016 utan långt tidigare. Jag har som sagt haft utmätning sedan maj 2017 och har tillsammans med två skatteåterbäringar betalat totalt 465 t sek i utmätning under två års tid.Vad menas med tydlig brytpunkt i detta sammanhang? Uppvisade du ett intyg på första ansökan? Jag har samma situation Började med överkonsumtion för 10 år sedan för att på senare år gå över till spelmissbruk. Skulder nu 1,5 milj. Det ser inte ljust ut för mig heller låter det som...
Historien stämmer till 100 %. Som du säger, varför skulle man ljuga i detta forum?Tror hen fick världens sämsta handläggare .
Eller så stämmer inte historien, men inte direkt någon anledning att ljuga i detta forum. Vi har det alla trassligt här![]()
Jag hade samma två intyg med i den första ansökan som jag lämnade in i slutet av december 2017 som den ansökan som jag lämnade in i slutet av mars 2019. Det här med tydlig brytpunkt är väldigt luddigt och godtyckligt och det verkar som det lite är upp till den enskilda handläggaren att bedöma. Jag överklagade till TR också, men de ändrade inte beslutet. Den som hjälpte mig med ansökan på budgetrådgivningen blev VÄLDIGT överrraskad att den inte gick igenom redan första gången jag ansökte. När jag fick det beskedet i juli 2018 så hade det ju ändå gått över ett och ett halvt år utan nya lån. Dessutom tog jag ej några större lån under hösten 2016 utan långt tidigare. Jag har som sagt haft utmätning sedan maj 2017 och har tillsammans med två skatteåterbäringar betalat totalt 465 t sek i utmätning under två års tid.
Då är det nog så att det ligger mig i fatet att jag varit så öppen med att de allra flesta skulderna är pga spelmissbruk.Verkar helt sjukt, mina lån är betydligt nyare och jag hade inga problem med att få inledande.
Eller så beror det på handläggaren och kontoret som ditt ärende hamnade hos!Då är det nog så att det ligger mig i fatet att jag varit så öppen med att de allra flesta skulderna är pga spelmissbruk.
Alla bedömningar är beroende på handläggaren. Tyvärr så är det så olika hur det bedöms. Enligt min åsikt så bords det inte få vara så utan bättre och lika riktlinjer bör finnasDå är det nog så att det ligger mig i fatet att jag varit så öppen med att de allra flesta skulderna är pga spelmissbruk.