Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mina ökar cirka 500 vilket blir plus minus noll typ men jag betalar extra på dom minsta så har fått bort en del skulder. De avgifter jag menade var avgifter som lånebolaget/inkasso lagt på. På vissa lån uppgår detta till flera tusen..

Svart jobbar ni? Var kommer extra pengar ifrån? Extra pengar lär ju inte finnas kvar från förbehållsb.

Jag har ironiskt nog lånat ut en stor summa pengar till en nära familjemedlem för några år sedan och får pengarna tillbaka betalade lite då och då, och dom återbetalningarna går raka vägen till KF :)

Men för helvete, ska är det 600 per år? Trodde det var en engångs avgift.

Bolagen lägger ju på 380kr så är ju en tusenlapp per år till per lån

Tycker också de är konstigt. Mina skulder har ökat 3.000 på en månad, fast dom fick 10.000 vid lön. Allt detta är skumt.

Tycker också de är konstigt. Mina skulder har ökat 3.000 på en månad, fast dom fick 10.000 vid lön. Allt detta är skumt.

Inget direkt skumt, dina räntor är högre än vad dom kan utmäta. Utmätning är ingen avbetalningsplan i sig.

Aha, aja vissa skickar ju varje faktura slås dom ihop sen? Eller kommer man ha 180 ärenden?

Varje verkställt utslag är ett ärende, så det beror på hur det hanteras. Det händer att en enstaka måmadsbetalning skickas separat och resten av lånet senare, och händer också att ett utslag kan omfatta flera olika skulder. Kan tex vara elräkning, prenumeration på illustrerad vetenskap och en gammal hyresskuld som man skickar in i samma föreläggande.

Jag har skulder strax över miljonen och bestämde mig för ett tag sedan att släppa alla skulder. Har nu fått första delgivningskvitton från kfm. Vad händer nu? Jag har inget att utmäta så hur lång tid tar det innan löneutmätning kommer igång?

Jag har skulder strax över miljonen och bestämde mig för ett tag sedan att släppa alla skulder. Har nu fått första delgivningskvitton från kfm. Vad händer nu? Jag har inget att utmäta så hur lång tid tar det innan löneutmätning kommer igång?

Skickade in mitt första 2019-03-25, inkomst redogörelse ska skickas in imorgon. Utmätning då i juni för mig.

Och i mitt ärende så har man typ behandlat det relativt snabbt. Kan ta längre tid. Och jag väntande in påminnelsen på min första. Du får en påminnelse på varje delgivelse.

Ingen idé att seg dra det längre för mig utan skickar in dom direkt nu.

Släppte allt i april och första utmätning av lön blev oktober.

Tio dagar har nu passerat sedan min betalplan skickades ut till mina borgenären... Tycker det är ytterst märkligt att dom inte tagit nya kreditupplysningar på mig för att se ”dags status”...
Ni med skuldsanering: togs det inga kreditupplysningar i samband med att betalplan skickades ut?!
Tycker förvisso att min handläggare tydligt har redovisat alla ”konstigheter” gällande mig såsom varför min deklarerade inkomst är högre än månadslön, vem som betalar min leasingbil, att dottern har flyttat, men att hon i skrivande stund fortsatt är skriven hos mig, etc etc...
Likväl känns det konstigt att inga upplysningar är tagna på mig.... anyone...någon input till detta ?! 🙄

Jag vaknar denna ”härliga” måndags morgon & noterar via KIVRA att en FULL UC är tagen på mig av Sileo Kapital AB.

Självklart ingen rolig läsning, men det borde jag ha vetat... suck ! :(

Jag vaknar denna ”härliga” måndags morgon & noterar via KIVRA att en FULL UC är tagen på mig av Sileo Kapital AB.

Varför har ett inkassobolag tagit uc? Får de göra det?

Du får se det som att det inte förändrar något, att du får skuldsanering och om fem år är både lån och anmärkningar borta oavsett de UC som tas idag!

De flesta inkassobolagen tar med jämna mellanrum UC eller annan upplysning för att se om ens förutsättningar att betala har förändrats. I synnerhet när man inte sköter betalningarna.

I mitt fall handlar ju det så klart om att jag har en inledande skuldsanering och en betalplan är utskickad till borgenärerna och att ta en UC är väll bara en av olika saker dom tar på en. Dom kollar ju även upp bilregistret, folkbokföringen... ja, allt verkar det som i hopp om att komma på en invändning mot att just en skuldsanering skall bli beviljad.

I mitt fall handlar ju det så klart om att jag har en inledande skuldsanering och en betalplan är utskickad till borgenärerna och att ta en UC är väll bara en av olika saker dom tar på en. Dom kollar ju även upp bilregistret, folkbokföringen... ja, allt verkar det som i hopp om att komma på en invändning mot att just en skuldsanering skall bli beviljad.
Jag hade också en full UC tagen på mig efter förslaget från Intrum. Inga invändningar.

Hos mig gapar det tomt inget på UC inga invändningar i brevlådan. 1 månad sen jag godkände planen snart.

Skickade ju in min ansökan(min andra efter att den första blivit avslagen förra sommaren) 29/3. När kan man räkna med att man får besked om de gått vidare med den eller avslagit den? Enligt hemsidan blir det inte förrän i slutet av augusti☹️

Skickade ju in min ansökan(min andra efter att den första blivit avslagen förra sommaren) 29/3. När kan man räkna med att man får besked om de gått vidare med den eller avslagit den? Enligt hemsidan blir det inte förrän i slutet av augusti☹️

Då tror jag det blir i slutet av augusti

Då tror jag det blir i slutet av augusti
Ja, det stämmer nog. Förra gången lämnade jag in i slutet av december och det tog cirka sex månader för dem att komma till beslut. De är tydligen lite effektivare nu så fem månader verkar rimligt.

Fick beslut den 13/4 utan några invändningar. Idag fick jag att ett av inkassobolagen...Intrum...hade gjort en creditsafe på mig. Varför gör man det? Vad får dom ut av det nu?

Fick beslut den 13/4 utan några invändningar. Idag fick jag att ett av inkassobolagen...Intrum...hade gjort en creditsafe på mig. Varför gör man det? Vad får dom ut av det nu?
De kommer att bevaka hela processen.
Kolla så att du inte tjänat mer än det du uppgett tex när din deklaration/slutskattebesked kommer.

Hej
Jag önskar fråga om det är någon som vet hur gången är efter man fått inledande. När får man besked om hur länge man ska ha skuldsanering?
Jag vet att det alltid är fel år som skuldsanering är på men ibland kan man ju få betala på tre år.
Är det någon som vet hur vanligt det är att man får på tre på om man tex. Har barn?

Gången efter inledande är att dina borgenärer får en månad på sig att inkomma med dina skulder.
Efter det tas ett beslut om det fortfarande är aktuellt med skuldsanering, eventuellt komplettering av uppgifter alt förslag till skuldsanering.
Efter förslaget har borgenärerna tre veckor på sig att godkänna det alternativt komma med invändningar. Vis invöndningar lämnas ärendet över till jurist. Inga invändningar och du får ett beslut.
Beslutet träder i laga kraft efter tre veckor och då kan ingen överklaga beslutet.

Någon som vet om man får ett bekräftelse brev el något när man skickat in ansökan? El är det först när dom börjar titta på den?

Någon som vet om man får ett bekräftelse brev el något när man skickat in ansökan? El är det först när dom börjar titta på den?
Man får en bekräftelse per brev ca veckor efter att ansökan har gjorts.

Tack för svar men hur många veckor ca?

Det är olika. Det tog ca en månad innan jag fick bekräftelsen på att dom hade mottagit min ansökan, men det var nog ovanligt lång tid... Det brukar säkert komma efter nån vecka.
Jag tog oxå en skärmdump på min inskickade ansökan via nätet.

Ok tack alla för svar, jag skickade in per brev för snart 3 veckor sedan men inte fått något ännu... bör jag va orolig el bara vänta? Kan man ringa o fråga?

Idag om 4 1/2 år är jag skuldfri.
Sex månader av min skuldsanering har passerat.
Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är roligt, skönt, härligt och fantastiskt att betala mina räkningar och att betala in 14000 kr till KFM varje månad . Hellre de 14000 till kfm än på lån.
Känner mig så lyckligt lottad.
Kämpa på alla, en dag nås målet.❤️

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp