Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När skickas detta förslag ut då?

Tack för svaren

När KF har fått in alla fordringar och om dom fortsatt bedömer att en skuldsanering är skälig, så skickas förslaget om skuldsanering ut till alla borgenärer.
Vanligtvis tar det väl mellan 4-8 veckor innan förslaget skickas ut från det att dom aviserades om att inkomma med sina fordringar på Dig...

Vad händer med lån om man uppgett felaktiga uppgifter när man ansökte om lånet?

Säg att jag sökte ett lån på 100.000 och skrev att jag hade en månadskostnad på 10.000, men att den i själva verket var 14.000, eller att jag uppgett att min boendekostnad var lägre...

Har haft ett totalt kaos och ansökte om massor lån för många år sedan. Orolig för om man blir polisanmäld eller något om man begått misstag och skrivit fel i ansökan? Inget jag gjort medvetet men vet också att jag inte hade någon koll under en period

Någon som vet? Jag menar alla får väl reda på alla skulder nu om man får beviljad

Peach tog det i mars men det var ju för ja vad ska man säga, för att släcka bränder och ej spelat för. Nu när jag har spelpaus och betalat av ett antal dyra lån så går jag fortfarande back. Hur fasen gick det ihop när jag spelade..? Måste vart vinstpengar som betalade vissa månadsbetalningar

Peach tog det i mars men det var ju för ja vad ska man säga, för att släcka bränder och ej spelat för. Nu när jag har spelpaus och betalat av ett antal dyra lån så går jag fortfarande back. Hur fasen gick det ihop när jag spelade..? Måste vart vinstpengar som betalade vissa månadsbetalningar

Om du trycker på ”citera” längst ner i ett inlägg du vill kommentera så kommer din kommentar stå intill texten istället för i ett nytt inlägg och du behöver då inte skriva till vem kommentaren är till.

Hur mycket är totala skulden på? Har du släppt något till kronofogden?

Om du kan bevisa att det lånet har gått till att betala skulder så kanske det inte borde vara ett hinder i en eventuell ansökan om sanering.

Om du trycker på ”citera” längst ner i ett inlägg du vill kommentera så kommer din kommentar stå intill texten istället för i ett nytt inlägg och du behöver då inte skriva till vem kommentaren är till.

Hur mycket är totala skulden på? Har du släppt något till kronofogden?

Om du kan bevisa att det lånet har gått till att betala skulder så kanske det inte borde vara ett hinder i en eventuell ansökan om sanering.
Okej men hur länge ska jag vänta för att vara på den säkra sidan? 1.5 miljoner men släpper inget till kronofogden utan vill helst få skuldsanering utan löneutmätning mm.

Hur lång är utbildningen? Hur ser arbetsmarknad ut efter avslutad utbildning? Tror det kan bli avslag eftersom den framtida inkomsten inte går att förutsäga.
Den är på tre år och arbetsmarknaden ser god ut.. Jag har ju inget annat val än att skola om mig eller bli sjukpensionär.

Okej men hur länge ska jag vänta för att vara på den säkra sidan? 1.5 miljoner men släpper inget till kronofogden utan vill helst få skuldsanering utan löneutmätning mm.

Jag skulle nog vänta till mars minst, då var det ett år sen du tog ditt senaste lån och du har varit spelfri över ett år. Sen tar det ju flera månader att få svar på sin ansökan vilket kommer ge dig mer tid att visa på att du har förändrats. Dom brukar vilja se en tydlig brytpunkt i skuldsättningen så att låta det gå en tid innan man ansöker är nog fördelaktigt.

Men det förutsätter ju att du inte tar några fler lån inte ens för att betala på andra skulder, kan du klara ekonomin utan att låna mer? Om inte, kanske du borde överväga att släppa skulderna.

Jag skulle nog vänta till mars minst, då var det ett år sen du tog ditt senaste lån och du har varit spelfri över ett år. Sen tar det ju flera månader att få svar på sin ansökan vilket kommer ge dig mer tid att visa på att du har förändrats. Dom brukar vilja se en tydlig brytpunkt i skuldsättningen så att låta det gå en tid innan man ansöker är nog fördelaktigt.

Men det förutsätter ju att du inte tar några fler lån inte ens för att betala på andra skulder, kan du klara ekonomin utan att låna mer? Om inte, kanske du borde överväga att släppa skulderna.

Inte en chans, backar 7K i månaden. Hade klarat ett par månader max.
Om man släpper, betalar man bara hyra,el mm och fixar buffert eller vad gör man?

Den är på tre år och arbetsmarknaden ser god ut.. Jag har ju inget annat val än att skola om mig eller bli sjukpensionär.

Det kanske är bättre att söka sanering igen när du har utbildat dig och fått ett jobb. Det är ju ganska onödigt att skicka in nya ansökningar om och om igen när förutsättningarna inte är optimala.

Inte en chans, backar 7K i månaden. Hade klarat ett par månader max.
Om man släpper, betalar man bara hyra,el mm och fixar buffert eller vad gör man?

Då bör du nog släppa skulderna och du vill söka sanering i framtiden. Annars ökar du ju bara skulderna och en vacker dag får man inget lån godkänt och då sitter man där ändå.

Ja du betalar alla dina fasta räkningar som vanligt och lägger övriga pengar under madrassen till buffert innan löneutmätningen drar igång.

Då bör du nog släppa skulderna och du vill söka sanering i framtiden. Annars ökar du ju bara skulderna och en vacker dag får man inget lån godkänt och då sitter man där ändå.

Ja du betalar alla dina fasta räkningar som vanligt och lägger övriga pengar under madrassen till buffert innan löneutmätningen drar igång.
Vad menar du med att skulderna bara ökar?
Tar ju inte ut krediter eller lånar mer under tiden jag inte släpper utan får privat hjälp och kan fördela den lilla pengen jag hade undansparat

Jo men inte om man betalar?
Borde väl vara när man släpper allt skenar iväg?

Får se hur jag ska göra. Livet är ganska deprimerande och ingen livsglädje kvar överhuvudtaget så kvittar väl vad jag gör egentligen när inget längre får mig och ens le lite nu dom senaste åren. Blivit en sten med dessa år som spelmissbrukare

Vad menar du med att skulderna bara ökar?
Tar ju inte ut krediter eller lånar mer under tiden jag inte släpper utan får privat hjälp och kan fördela den lilla pengen jag hade undansparat

Jag menade att dom ökar om du lånar för att hålla dig flytande. Dom privata pengarna, är det en gåva eller ett lån?

Med så höga skulder, ser du på sikt att du kommer kunna betala bort allt? Om inte, sök sanering.

Det är ingen dans på rosor, men man vet att allt har ett slut en dag.

Får se hur jag ska göra. Livet är ganska deprimerande och ingen livsglädje kvar överhuvudtaget så kvittar väl vad jag gör egentligen när inget längre får mig och ens le lite nu dom senaste åren. Blivit en sten med dessa år som spelmissbrukare

Du är spelfri, det är det absolut VIKTIGASTE! Ju längre tid du varit spelfri ju mer kommer du upptäcka att livet finns omkring dig. Det tar kanske tid, men glädjen kommer tillbaka!

Du är spelfri, det är det absolut VIKTIGASTE! Ju längre tid du varit spelfri ju mer kommer du upptäcka att livet finns omkring dig. Det tar kanske tid, men glädjen kommer tillbaka!

Gåva, alltså hade jag haft 100K och löst ett par idiot lån så har jag reko ränta på allt förutom norwegian. 22% effektiv ränta, idioter. Eller jag acceptera ju så :)
Hoppas det vänder som du säger för att jag är helt likgiltig för allt. Ler aldrig stöter bort allt och alla. 2 nära anhöriga har dött, nära nu alltså. Happ sånt är livet sa jag. Alltså spelet har förändrat mig helt till jag vet inte vad.
Blir rädd

Gåva, alltså hade jag haft 100K och löst ett par idiot lån så har jag reko ränta på allt förutom norwegian. 22% effektiv ränta, idioter. Eller jag acceptera ju så :)
Hoppas det vänder som du säger för att jag är helt likgiltig för allt. Ler aldrig stöter bort allt och alla. 2 nära anhöriga har dött, nära nu alltså. Happ sånt är livet sa jag. Alltså spelet har förändrat mig helt till jag vet inte vad.
Blir rädd

Man blir ju avtrubbad av spelandet för det är det enda allt kretsar kring. Men när den biten väl försvunnit så har man ju plötsligt tid att fylla med annat och börja se värdet iGen i saker/relationer/upplevelser man tidigare försummat.

Försök att inte vara så hård mot dig själv och se det istället som en chans att börja om. Utan att veta alla dina förutsättningar skulle jag ändå vilja säga att det kunde ha varit betydligt värre.

Du har stoppat det och kan påverka ditt liv till det bättre.

Man blir ju avtrubbad av spelandet för det är det enda allt kretsar kring. Men när den biten väl försvunnit så har man ju plötsligt tid att fylla med annat och börja se värdet iGen i saker/relationer/upplevelser man tidigare försummat.

Försök att inte vara så hård mot dig själv och se det istället som en chans att börja om. Utan att veta alla dina förutsättningar skulle jag ändå vilja säga att det kunde ha varit betydligt värre.

Du har stoppat det och kan påverka ditt liv till det bättre.

Får ge det en chans, blir väl bättre ju längre jag är spelfri med känslor mm.
Barnen är det enda jag lever för just nu.
En fråga peach, fick du genom ansökan och behövde du gå behandling och styrka eller räckte det att lånen blev äldre och äldre

Får ge det en chans, blir väl bättre ju längre jag är spelfri med känslor mm.
Barnen är det enda jag lever för just nu.
En fråga peach, fick du genom ansökan och behövde du gå behandling och styrka eller räckte det att lånen blev äldre och äldre

Det är inte så lite att leva för om du frågar mig. 😳

Jag gick i terapi, men inte terapi inriktad för spelmissbruk. Det uppgav jag men behövde inte skicka in något intyg.

Annars tror jag dom gick mycket på att min skuldsättning hade upphört. Jag valde att leva med löneutmätning i ett år innan jag ens skickade in ansökan just av den anledningen att dom skulle se att jag ”gjorde rätt” för mig och att jag inte skuldsatte mig mer.

Så ja, jag har pågående skuldsanering just nu.

Det är inte så lite att leva för om du frågar mig. 😳

Jag gick i terapi, men inte terapi inriktad för spelmissbruk. Det uppgav jag men behövde inte skicka in något intyg.

Annars tror jag dom gick mycket på att min skuldsättning hade upphört. Jag valde att leva med löneutmätning i ett år innan jag ens skickade in ansökan just av den anledningen att dom skulle se att jag ”gjorde rätt” för mig och att jag inte skuldsatte mig mer.

Så ja, jag har pågående skuldsanering just nu.

Nej det är ju klart inte det är lite så men med tanke på allt men gillade förr, har inga kompisar idag heller. Allt pågrund av mig givetvis. Har sån ångest bara för behöver större lägenhet och sambon kommer väl pröjsa allt om jag släpper va?
Vet inte hur hon ställer sig till det heller eftersom hon blir lidande

Plus att hon har en bil som hon betalat kontant men står i mitt namn som är värd en del pengar. Hon fick inte ta lånet så jag gjorde det dum som jag var, tror ju dom tar den men den är hennes. Kontantinsats på över 150K och 2 års avbetalning

Allt är avbetalat och klart men jag har inte betalat en krona. Hur gör man med en sån sak??

Nej det är ju klart inte det är lite så men med tanke på allt men gillade förr, har inga kompisar idag heller. Allt pågrund av mig givetvis. Har sån ångest bara för behöver större lägenhet och sambon kommer väl pröjsa allt om jag släpper va?
Vet inte hur hon ställer sig till det heller eftersom hon blir lidande

Det kommer tillbaka ska du se, eller så kanske du hittar nya saker du inte ens visste att du uppskattade. Vänner kommer och går ibland och en del kommer tillbaka. Man kan dock alltid lära känna nya.

Byt lägenhet innan du släpper (Om du kan), för när du släpper är mycket kört pga anmärkningarna och det kan ju vara klokt att ni båda står på kontraktet.

Har hon högre inkomst än dig? Du kommer ju få behålla pengar för din del av hyran. Vet hon om hela din situation?

Allt är avbetalat och klart men jag har inte betalat en krona. Hur gör man med en sån sak??

Hm.. det lät lite knepigt. Har ni papper på hur ni gjorde upp den affären sinsemellan? Jag antar att om den står i ditt namn så kommer den se ut som din och då kan den utmätas. Behövs bilen för jobb? Fast det låter som en dyr bil?

Inför en sanering ser det ju inte bra ut om du äger en bil som är värd en del pengar och du inte har sålt den för att betala på skulderna. :thinking:

Hm.. det lät lite knepigt. Har ni papper på hur ni gjorde upp den affären sinsemellan? Jag antar att om den står i ditt namn så kommer den se ut som din och då kan den utmätas. Behövs bilen för jobb? Fast det låter som en dyr bil?

Inför en sanering ser det ju inte bra ut om du äger en bil som är värd en del pengar och du inte har sålt den för att betala på skulderna. :thinking:

Brist på bostäder såklart och jag har högre lön. Deklarerar ungefär en halv mille.
Inga bevis alls plus att jag mr ljugarn slash supertrixarn hållt detta hemligt genom 2 barnafödslar. Ljuga är nog min nya specialite. Det är en 3 år gammal tysk bil

Men det spelar ingen roll om det är en dyr bil. Hon har inga lån alls och köpte denna för våra barn. Kunde varit en dyr Lambo, det är hennes som hon betalat för och jag ska inte dra ner henne i skiten mer än jag redan gör och kommer göra

Brist på bostäder såklart och jag har högre lön. Deklarerar ungefär en halv mille.
Inga bevis alls plus att jag mr ljugarn slash supertrixarn hållt detta hemligt genom 2 barnafödslar. Ljuga är nog min nya specialite. Det är en 3 år gammal tysk bil

Jag skulle råda dig att berätta allt för din sambo, det kommer inte gå annars. Se det som att lögnerna dog med spelandet som nu är förbi. Var ärlig, börja om, gör rätt.

Du kan gå in på kronofogdens hemsida och fylla i inkomster, utgifter osv för er båda för att se hur mycket du kommer få behålla om det blir löneutmätning.

Jag är ensamstående och då brukar det vara hyra + normalbelopp 5000kr plus eventuella resekostnader till jobbet.

Det är bara om ens partner tjänar mer som den eventuellt får betala mer i hushållet.

Men det spelar ingen roll om det är en dyr bil. Hon har inga lån alls och köpte denna för våra barn. Kunde varit en dyr Lambo, det är hennes som hon betalat för och jag ska inte dra ner henne i skiten mer än jag redan gör och kommer göra

Jag tänkte enbart utifrån vad kronofogden kommer tänka om bilen och i deras ögon spelar priset på bilen roll. Att den står på dig är nog ett problem, om du skriver över den på henne kommer det också vara ett problem.

Jag tror att den biten hon kommer ha svårast för är nog oärligheten inte de praktiska sakerna eller för den delen pengarna. Att inte vara ärlig är ett större svek, vet av egen erfarenhet.

Du gör henne ingen tjänst genom att fortsätta följa allt hur du nu än väljer att gå tillväga. Oavsett om du håller dig flytande med skulder eller om du släpper allt till utmätning, hon behöver få veta vilken situation du befinner dig i.

En fråga, varför slutade du spela?

Jag tänkte enbart utifrån vad kronofogden kommer tänka om bilen och i deras ögon spelar priset på bilen roll. Att den står på dig är nog ett problem, om du skriver över den på henne kommer det också vara ett problem.

Jag tror att den biten hon kommer ha svårast för är nog oärligheten inte de praktiska sakerna eller för den delen pengarna. Att inte vara ärlig är ett större svek, vet av egen erfarenhet.

Du gör henne ingen tjänst genom att fortsätta följa allt hur du nu än väljer att gå tillväga. Oavsett om du håller dig flytande med skulder eller om du släpper allt till utmätning, hon behöver få veta vilken situation du befinner dig i.

En fråga, varför slutade du spela?

Jag slutade spela när sambon frågade om det kunde vara aktuellt med hus till barnen med trädgård dom kunde springa runt i..... vad ska man säga

Och började efter det ifrågasätta vad jag gör för nytta i livet egentligen och att det måste få ett slut. Inte livet, spelandet alltså

Finns inget bra sätt att säga hur illa det är. Hon vet att jag spelar lite lite men kan ju inte direkt säga att jag låtsas som allt går så bra men är på g till fogden PRANKED :) funkar ej

Jag slutade spela när sambon frågade om det kunde vara aktuellt med hus till barnen med trädgård dom kunde springa runt i..... vad ska man säga

Det är bra att du vill sluta spela för din familj, men om du ska klara att sluta så måste du göra det för fil egen skull också.

sen måste du berätta oavsett hur svårt det än är. Det kommer bli en lättad. Har du svårt för att uttrycka dig face 2 face så skriv ett meddelande eller ring och berätta det. Jag berättade för för min kille någon vecka innan jag och ha skulle flytta ihop. Han tog det jätte bra men krävde krav på mig att jag måste söka hjälp för mitt spelande vilket jag har gjort nu och skulle rekommendera att du också gör. För man klarar det inte själv, har förälskat många gånger utan att lyckas.

Inte för att låta hård men om du inte berättar allt för henne hur de ligger till och att du behöver gå mot skuldsanering pga spel osv, om du inte berättar detta så kommer det bara bli värre och allt kommer bli ohållbart

Finns inget bra sätt att säga hur illa det är. Hon vet att jag spelar lite lite men kan ju inte direkt säga att jag låtsas som allt går så bra men är på g till fogden PRANKED :) funkar ej

Nej det finns inget bra sätt att säga det på, därför ska man bara säga det. Låt det bära eller brista, jag tror inte du vill leva med din sambo i en sån lögn. Sen brukar ju saker komma fram förr eller senare på de mest udda sätt och då lovar jag att det kommer vara en lättnad att ha vitt mjöl i påsen snarare än att bli påkommen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp