Idag fick jag hem min betalningsplan för godkännande av mig, innan den ska sändas ut.
Känns pirrigt, men tänker ännu att glaset är halvtomt, istället för halvfullt.
(läs: aningen negativa tankar för att förbereda själen på ett nej)
Men när jag läser igenom den så ser jag att en låneinstans har inte rapporterat in min skuld. (4528 kr)
Betalade enligt betalningsplan till dem 27 november sista gången.
Början av 3 december fick jag inledande skuldsanering.
Kan det bli något strul där?
Sen också....
Jag stressade och avslutade alla mina autogiron på banken, då min handläggare sa att det är viktigt att jag inte gynnar någon nu.
Så då hade jag misstag tagit bort mitt gym-abonnemang. Fick hem i början av december en räkning på 277 kr som jag betalade. Då jag inte alls skulle säga upp mitt abonnemang. (Kan varit tidigare också, för tog bort massa gamla autogiron som bara stod makulerat på.)
Då jag är sjuk, så är jag just nu bara en bra sponsor, betalar varje månad med än aldrig där.

Nu har jag ett grymmare avtal, 27 kr per månad. Så jag vill ju ha kvar mitt medlemskap. Och det har jag. Då jag betalade den räkningen direkt. Dock gjorde jag det den 7 december.
Nu står denna (BETALDA) räkning med över mina gäldenärer, trots att jag fixat med gymmet och återbetalat.
Jag fick inte en enda påminnelse, betalningen kom från Collectia AB, direkt.
Det var i november jag betalade alla mina räkningar " de sista" jag klarade av den månaden, och sedan bestämt mig att börja släppa allt.
Hade varken ett inkassokrav, eller något hos kronofogden när jag valde släppa.
Trodde inte i min själ att jag skulle få inledande så snabbt.
Jag hade tänkt vänta ut utmätning, men visste ansökan var lång för skuldsanering, så fick råd att söka på en gång.
Sitter jag i en räxsax nu?
Har jag gynnat någon genom att betalat futtiga 277 kr och 266 kr!?
(förlåt kanske snurrig text, varit vaken nästan 22 timmar. Men har verkligen INGEN att bolla mina tankar med.
🙄)