Jag har själv haft ett litet spelberoende men inte av den anledningen att jag sökt skuldsanering och fått inledande utan istället av att jag tagit blancolån på nästan en miljon och bränt på skit (resor, kläder elektronikprylar etc).
I två omgångar har jag i tre månader stängt av mitt konto hos Svenska Spel. Spelat bort en 5000-6000 kr på en månad i tron om att vinna tillbaka dessa igen. Jag spelar uteslutande på Sportspel (Topptipset, Powerplay, Stryktipset och Europatipset).
Idag har jag ett inledande och har gjort två inbetalningar och både min fru och jag har inte ändrat våra levnadsvanor för att jag har fått ett inledande. Bara för att vi har 4000 kr kvar nu så slutar inte vi att leva bara för det. Jag spelar fortsatt då och då, handlar kläder, köper öl och går på shoppingcenter. Man kan inte sluta leva bara för att man får skuldsanering eller ett inledande. Ska vi alla sluta leva bara för att vi ska dö då?
Ditt inlägg i övrigt gav mig goa skratt framför skärmen

[/QUOT
Man ser saker och det som är viktigt ur olika synvinklar och för sig själv. Jag började leva när jag slutade spela och insåg att det fanns så mycket annat att leva för