- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Ja, så är det nog.Ja det låter verkligen realistiskt ! Undrar om dom inte kan avsluta ens visa kort med och ge istället maestro kort ?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Ja, så är det nog.Ja det låter verkligen realistiskt ! Undrar om dom inte kan avsluta ens visa kort med och ge istället maestro kort ?
Därför jag valde för ett tag sedan att öppna hos Forex som sedan blev Ica banken ifall Handelsbanken skulle stänga kortet när jag sökte sanering om det går igenomJa, så är det nog.
måste köra säkra kort 
Med du fick behålla ditt visa kort hos Swedbank ? Sa Swedbank någon om skulden ? Var den stor ?Jag har kvar Swedbank som jag även har en skuld hos men har det bara till att få in lön och betala räkningar. Jag öppnade även konto hos Länsförsäkringar innan jag släppte allt för att kunna ha den banken när jag är klar med min skuldsanering. Jag för över allt som blir över efter räkningarna där.
Jag hade tre konton där så det med kredit hade jag inte använt på ett tag. 6600 kr.Med du fick behålla ditt visa kort hos Swedbank ? Sa Swedbank någon om skulden ? Var den stor ?
Någon som fått sitt konto spärrat och korten spärrade i sin bank när man fått skuldsanering ? Jag har idag två st och det är Handelsbanken och Ica banken ! Känns som Handelsbanken kan spärra om ansökan går igenom
Då har dom säkert det som regelJag har Skandiaanken och fick mitt kort spärrat och indraget. Det kortet jag fick hem istället är sånt där ungdomskort, visa electron eller vad det heter.
Duger bra.. men kändes lite snopet att samma dag som jag fick inledande så fick jag mail i Kirva från banken att kortet kommer bli spärrat inom x-antal dagar och nytt är utskickat.
skulle både Handelsbanken och Ica banken göra liknande får man väl ta ett sånt maestro kort eller be sambon beställa ett extra kort någonstans 
Då har dom säkert det som regelskulle både Handelsbanken och Ica banken göra liknande får man väl ta ett sånt maestro kort eller be sambon beställa ett extra kort någonstans
![]()

Jo vissa banker gör det har jag förstått !Ja det låter verkligen realistiskt ! Undrar om dom inte kan avsluta ens visa kort med och ge istället maestro kort ?
Får hoppas Handelsbanken eller Ica banken låter mig behålla ettJo vissa banker gör det har jag förstått !
Jag har dock Swedbank & jag fick behålla mitt vanliga Mastercard (utan kredit, så klart).
annars så får sambon fixa ett extra kort eller räcker ju med ett pfc eller revolut igenteligen 
Verkligen ingen som kan svara på detta????Också nyfiken på detta, någon?
Jag fick komplettera efter att borgenärerna skickat in mina skulder så ungefär en och en halv månad efter inledande.Verkligen ingen som kan svara på detta????
Är du ensamstående så kanske det kan bli kortare plan , jag har 2 barn o sambo , min betalplan blev 5 årÄr det någon här som fått skuldsanering och har fyra barn?
Kan det finnas chans till kortare tid en 5 år hur pga att man har barn i familjen?
Okej, jag förstår. TackÄr du ensamstående så kanske det kan bli kortare plan , jag har 2 barn o sambo , min betalplan blev 5 år
Hej alla! Nu har det gått två veckor sedan jag fick inledande. Hur lång tid för er har det tagit om handläggaren vill ha komplettering osv innan betalplanen skickas ut? Undrar även, jag fick 0kr att betala under inledande och högst troligt blir det 0kr i betalplan då de inte kan ta något på löneutmätning. Är det vanligt att borgenärer sätter sig emot bara för att om man får 0kr i betalplan efter de fått ta del av denna?
Japp, då har du inte gjort det du kan för att minska dina skulder.Kan en privatleasad bil göra så att man får avslag?
Är det garanterat avslag då menar du?Japp, då har du inte gjort det du kan för att minska dina skulder.
Jag har 2 barn och sambo och min betalplan blev 4 år. Jag var så skuldsatt så länge så handläggaren sa att det påverkar barnen.Okej, jag förstår. Tack
Tack för ditt svar, det är ju det det gör. Man känner sig så hemsk. Allt man vill ge sina barn men inte kan bara för att vi satt oss i denna skit…Jag har 2 barn och sambo och min betalplan blev 4 år. Jag var så skuldsatt så länge så handläggaren sa att det påverkar barnen.
Ja, man får avslag pga leasingbil.Kan en privatleasad bil göra så att man får avslag?
Okej, fan också. Sambon har ansökt om skuldsanering och han fick samtal med en handläggare igår. Dem skulle återkomma om beslut om inledande. Vi är sambo, 4 barn, skulder på ca 700tk. Men sitter en jäkla leasingbil…Ja, man får avslag pga leasingbil.
vi har fem barn, är sambos, sambon har beviljad sanering med 3 års betalplan.
Vem står på leasingen, vi hade men den stod på mannen när jag sökte. Min gick igenomOkej, fan också. Sambon har ansökt om skuldsanering och han fick samtal med en handläggare igår. Dem skulle återkomma om beslut om inledande. Vi är sambo, 4 barn, skulder på ca 700tk. Men sitter en jäkla leasingbil…
Den står på sambon, alltså han som ansökt om saneringVem står på leasingen, vi hade men den stod på mannen när jag sökte. Min gick igenom
Då är det troligtvis kört så länge han står på den. Överlåt leasingen till dig om inte du tänkt söka också.Den står på sambon, alltså han som ansökt om sanering
Okej, fan också. Sambon har ansökt om skuldsanering och han fick samtal med en handläggare igår. Dem skulle återkomma om beslut om inledande. Vi är sambo, 4 barn, skulder på ca 700tk. Men sitter en jäkla leasingbil…
Den är dyr, 3700 krHur länge till löper leasingavtalet på? Jag fick själv beviljad skuldsanering med privatleasad bil, men hade bara ca ett halvår kvar på avtalet och kunde även bevisa att bilen inte påverkade min privatekonomi eftersom milersättning för körda mil i tjänsten ”betalade” månadsavgiften för bilen…
Hur mycket betalar ni per månad i avgift?!
Nä du kommer inte bli av med Din skuldsanering! Vanligtvis krävs en försummelse om 4 månadsbetalningar för att det ska anses vara fog för upphävande eller förlängning av planen.Hej allihopa.
Jag är beviljad skuldsanering.
Nu till problemet skött planen som ja ska men nu gick bilen sönder, totalt fick skrota. Ha fått köpa min brors bil för 10.000 kr den är värd ca 20.000 behöver ha den för att ta mig till jobb fram tillbaka då det inte är bussförbindelser som passar de tider ja jobbar och för långt för cykel.
Jag kommer hamna efter med halva beloppet förra och denna. Ha begärt omprövning samt skickat till min handläggare förklarat.
Jag kommer kunna betala som vanligt igen nu i september samt förmodligen betala ikapp innan november är slut de ja hamnat efter.
Jag är så orolig då jag är ensamstående med barn och haft ångest för det här 1 vecka nu. Hade de vart tv eller något annat hade ja skitit i vilket och följt planen men utan bil kan ja inte jobba.
Tror ni jag kommer bli av med min skuldsanering?
Tacksam för svar.
Den står på sambon, alltså han som
Hej har köpt två bilar gjort omprövning det har gått varje gång.Hej allihopa.
Nu till problemet skött planen som ja ska men nu gick bilen sönder, totalt fick skrota. Ha fått köpa min brors bil för 10.000 kr den är värd ca 20.000 behöver ha den för att ta mig till jobb fram tillbaka då det inte är bussförbindelser som passar de tider ja jobbar och för långt för cykel.
Jag kommer hamna efter med halva beloppet förra och denna. Ha begärt omprövning samt skickat till min handläggare förklarat.
Jag kommer kunna betala som vanligt igen nu i september samt förmodligen betala ikapp innan november är slut de ja hamnat efter.
Jag är så orolig då jag är ensamstående med barn och haft ångest för det här 1 vecka nu. Hade de vart tv eller något annat hade ja skitit i vilket och följt planen men utan bil kan ja inte jobba.
Tacksam för svar.
Den är dyr, 3700 kr
Att du ligger back med dina betalningar är inte så bra. Ligger man back två månader så har jag för mig att borgenärerna blir informerade.Hej allihopa.
Tacksam för svar.
Att du köper bil är inte något som behöver omprövas du är fri att göra vad du vill med dina pengar under skuldsaneringen.Hej har köpt två bilar gjort omprövning det har gått varje gång.
Efter två månader informeras borgenärerna har jag för mig.Nä du kommer inte bli av med Din skuldsanering! Vanligtvis krävs en försummelse om 4 månadsbetalningar för att det ska anses vara fog för upphävande eller förlängning av planen.
Med vänlig hälsning,Jo de vet jag, jag menar om du, inte kan betala saneringen pg av köp bil.Att du köper bil är inte något som behöver omprövas du är fri att göra vad du vill med dina pengar under skuldsaneringen.
Absolut. Så är det, men det betyder inte att en skuldsanering kommer hävas… Inte enligt KF:s eget ställningstagande, vilket jag har delat här flertalet gånger…Efter två månader informeras borgenärerna har jag för mig.

Du kan väl förtydliga lite mer? Vad har du begärt omprövning för? För bilköp & därmed inte kunnat följa din betalplan eller vad menar Du ?!Hej har köpt två bilar gjort omprövning det har gått varje gång.