Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
och hur vet du att du fick inledande samma dag? hör dem av sig eller är de poit som gäller

Jag skickade in med hjälp av budget- och skuldrådgivaren. Så han skötte skrivandet. Så får ge han en blomma sen om allt går igenom. :)
Men TROR att folk som skickar personligt brev gör detta efter dom fått papper från Kfm att dom mottagit anmälan om skuldsanering. Där står det även ett "målsnummer" eller vad man ska kalla det som man då använder sig av så det kommer till
rätt handläggare.

Jag såg det i Poit på Måndagen att jag fått inledande på Fredagen veckan innan. Det var dagen hon ringde. Fick brevet om det på Tosdagen tror jag det var. Inget telefonsamtal eller något.

Jag skickade in med hjälp av budget- och skuldrådgivaren. Så han skötte skrivandet. Så får ge han en blomma sen om allt går igenom. :)
Men TROR att folk som skickar personligt brev gör detta efter dom fått papper från Kfm att dom mottagit anmälan om skuldsanering. Där står det även ett "målsnummer" eller vad man ska kalla det som man då använder sig av så det kommer till
rätt handläggare.

Jag såg det i Poit på Måndagen att jag fått inledande på Fredagen veckan innan. Det var dagen hon ringde. Fick brevet om det på Tosdagen tror jag det var. Inget telefonsamtal eller något.
All lycka till dig och hoppas det går bra

Hoppas verkligen i skuldsanering! Men är rädd att mina skulder är för nya :( men har tagit för jag varit rädd för löneutmätning och allt med kf att göra och trott att de går att lösa. Kan tänka mig sttt jag kan lyckas få inledande men är lite nojig över resten.

Hoppas verkligen i skuldsanering! Men är rädd att mina skulder är för nya :( men har tagit för jag varit rädd för löneutmätning och allt med kf att göra och trott att de går att lösa. Kan tänka mig sttt jag kan lyckas få inledande men är lite nojig över resten.
Det är bara att söka igen om det blir avslag.

Det här med att man får avslag på en ansökan pga ”för nya” skulder, hur långt tid ska det ha gått sedan senaste lånet?
Är ett lån som man tog för 1,5 år för nytt?

Ja, kan man göra det direkt, eller är det att man måste vänta?
Jag tänker att du får gå på deras motivering till avslaget. Är det att du tex inte gjort tillräckligt för att bli av med dina skulder så får du jobba på det innan ny ansökan osv.

Det här med att man får avslag på en ansökan pga ”för nya” skulder, hur långt tid ska det ha gått sedan senaste lånet?
Är ett lån som man tog för 1,5 år för nytt?
Jag hade en del lån som bara vara några månader gamla men jag fick visa att jag använt dom till att betala andra lån så min sanering fick godkänt.
Hade jag lagt dom på spel el konsumtion så hade utfallet kanske blivit annorlunda.

Jag hade en del lån som bara vara några månader gamla men jag fick visa att jag använt dom till att betala andra lån så min sanering fick godkänt.
Hade jag lagt dom på spel el konsumtion så hade utfallet kanske blivit annorlunda.
När under processen var du tvungen att visa detta?
Innan inledande eller var det när betalplan skickades ut och långivarna fick säga sitt?

rätt handläggare.

Jag skickade mitt personliga brev samtidigt som ansökan. Inte en aning om det hjälpte mig men jag fick skusan beviljat iaf.

Jag tror inte att dina borgenärer informerades om din omprövning. Det är bara om betalplanen ändras som de blir informerade.
Nej, så var det inte. Alla mina borgenärer meddelades. Detta fick jag även kopia om. Info gick ut till samtliga om att jag hade ”ansökt om att få betala mer”.

Nej, så var det inte. Alla mina borgenärer meddelades. Detta fick jag även kopia om. Info gick ut till samtliga om att jag hade ”ansökt om att få betala mer”.
Jaha, alla mina tre omprövningar har inte förmedlats till mina borgenärer.

Jaha, alla mina tre omprövningar har inte förmedlats till mina borgenärer.
Nä. Det är kanske olika. Jag fick meddelat mig av handläggaren att min ansökan gick ut till alla mina borgenärer, vilket ja själv tyckte var onödigt då ja själv ”ansökte om att få betala mer”. Fyra av mina borgenärer hade svarat att dom ansåg att jag skulle betala mer, men därefter meddelade likväl Skusan (efter deras uträkning) att ja likväl inte skulle betala mer… Lite snopet för mina borgenärer kan ja tycka…
Dom kunde lika väl ha skitit i att först skicka ut min ansökan till borgenärerna utan istället skicka ut min ansökan med KF:s ställningstagande, vilket då visade på att jag hade gjort rätt med att skicka in omprövning, men att betalutrymmet inte var tillräckligt högt för att generera ett bifall.

Nä. Det är kanske olika. Jag fick meddelat mig av handläggaren att min ansökan gick ut till alla mina borgenärer, vilket ja själv tyckte var onödigt då ja själv ”ansökte om att få betala mer”. Fyra av mina borgenärer hade svarat att dom ansåg att jag skulle betala mer, men därefter meddelade likväl Skusan (efter deras uträkning) att ja likväl inte skulle betala mer… Lite snopet för mina borgenärer kan ja tycka…
Dom kunde lika väl ha skitit i att först skicka ut min ansökan till borgenärerna utan istället skicka ut min ansökan med KF:s ställningstagande, vilket då visade på att jag hade gjort rätt med att skicka in omprövning, men att betalutrymmet inte var tillräckligt högt för att generera ett bifall.
Jag ser dock inte vad det spelar för roll huruvida dom skickar ut att du ansökt om utökat betalutrymme eller ej. Jag kan dock tänka mig att om KFM inte skickat till dina borgenärer och dina borgenärer året efter gjort en upplysning på dig och sett att du fått utökat betalutrymme så skulle säkert de begära en omprövning och det skulle innebära merjobb för KFM i onödan.

Ok, mina tog Kfm beslut om utan hänsyn till borgenärerna.

När under processen var du tvungen att visa detta?
Innan inledande eller var det när betalplan skickades ut och långivarna fick säga sitt?
Det är så olika det vad som blir av nyare skulder verkar det som, men jag kan tänka att om man bara har nya skulder ser det inte så bra ut. Själv var mitt nyaste 6 månader ca och det äldsta 5-6 år sen ligger alla andra skulder där i mellan så vi får se. Jag har inte hittills behövt redogöra för något, betalplan är hos borgenärer och jag väntar på beslut.
Dock i samtal berättade jag för handläggare att skulder har ”bytts ut” då skuldsättningen började redan för 12 år sen och fick till svar att det är vanligt att det blir just så

Det är så olika det vad som blir av nyare skulder verkar det som, men jag kan tänka att om man bara har nya skulder ser det inte så bra ut. Själv var mitt nyaste 6 månader ca och det äldsta 5-6 år sen ligger alla andra skulder där i mellan så vi får se. Jag har inte hittills behövt redogöra för något, betalplan är hos borgenärer och jag väntar på beslut.
Dock i samtal berättade jag för handläggare att skulder har ”bytts ut” då skuldsättningen började redan för 12 år sen och fick till svar att det är vanligt att det blir just så
Min nyaste skuld är rätt så precis 2 år idag , håller verkligen tummarna detta går igenom nu :) sökte 1 september :)

Min nyaste skuld är rätt så precis 2 år idag , håller verkligen tummarna detta går igenom nu :) sökte 1 september :)

Ja hoppas att det går vägen för dig! Du som kämpat på ordentligt!

jag väntar på första samtalet. Ansökte sista juni! För mig är hindret att jag jobbar deltid nu, med en sjukskrivning bakom mig… men läkarintyg finns ju som en extra förklaring till allt..: och så har vi sålt hus o allt av värde. Så förutom min deltid så har vi gjort allt vi kunnat

Ja hoppas att det går vägen för dig! Du som kämpat på ordentligt!

jag väntar på första samtalet. Ansökte sista juni! För mig är hindret att jag jobbar deltid nu, med en sjukskrivning bakom mig… men läkarintyg finns ju som en extra förklaring till allt..: och så har vi sålt hus o allt av värde. Så förutom min deltid så har vi gjort allt vi kunnat
Håller verkligen tummarna att du också får det :) verkligen värd är du det ! Då har du väntat 2,5 månad nu ? Hoppas hoppas verkligen :)

Jag ser dock inte vad det spelar för roll huruvida dom skickar ut att du ansökt om utökat betalutrymme eller ej. Jag kan dock tänka mig att om KFM inte skickat till dina borgenärer och dina borgenärer året efter gjort en upplysning på dig och sett att du fått utökat betalutrymme så skulle säkert de begära en omprövning och det skulle innebära merjobb för KFM i onödan.
Exakt så jag tänkt oxå.
Mina borgenärer kan förvisso inte se att mitt betalutrymme ökat då min lön inte har ökat avsevärt, men dom kan ju se på en upplysning att jag har flyttat och att jag är sammanboende och då troligtvis har lägre fasta kostnader då man delar dessa… :)

…men jag håller med Dig…genom att KF skickade ut infon direkt till borgenärerna, så har detta förmodligen eliminerats… :)

Jag fick beslut om skuldsanering nu! :folded::folded:Är det klart nu att jag har sanering?
Eller måste man vänta ytterligare några veckor?
Tre veckor innan det vinner laga kraft men det bör inte vara några bekymmer tror jag. Grattis och välkommen till livet där man äntligen ser ett slut på att vända alla slantar och ändå inte gå runt! :folded: :face3hearts:

Hej
Fick idag ett brev från KF, där jag ska ge medgivande för exfru som har sökt skuldsanering för några gemensamma lån.
Jag vill inte godkänna det, då hon vägrar betala halva summan för ett gemensamt lån som vi tog från min vän.
Den finns inte med i hennes ansökan.
Vad händer om jag inte ger mitt medgivande?
Tacksam för svar

Hej
Är det någon som vet hur många månader man får skuldsanering om man är ensamstående med två barn och lever på existensminimum? Är det 5 år också eller kan man få lägre?

samt skulle ni som fått sanering eller är under utredning kunna berätta vad de frågar? Vad ska man visa upp förutom sina skulder mm. Vad vill de veta? Ge gärna så mycket info som möjligt.
Jag kan inte betala i dagsläget och inom nära tid. Så det kravet uppfyller jag. Men mer. Läst allt på KFs sida men ni som upplevt det får gärna berätta.
Har läst många sidor bakåt i tråden men inte riktigt funnit svar.

Tre veckor innan det vinner laga kraft men det bör inte vara några bekymmer tror jag. Grattis och välkommen till livet där man äntligen ser ett slut på att vända alla slantar och ändå inte gå runt! :folded: :face3hearts:

Tack! :folded:
Kom hem till ett brev från Kronofogden där det stod att jag har fått skuldsanering. Så nu känns det på riktigt! :)
Ja, herregud. Kan knappt förstå det att man har ett slut på detta skit man satt sig i.

Grattis! Jag har nog inte riktigt landat själv. Vilken känsla!!!!

Tack så mycket! :)
Nej, kändes jättemärkligt på jobbet och man förstod inte riktigt om det stämde eller ej.
Men så kom jag hem och såg ett brev från Kronofogden där det stod att jag fått min skuldsanering och ingen av borgenärerna har motsatt sig detta.
Så nu känns det verkligen på riktigt! Att få ha ett slut på detta är helt otroligt. :folded:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp