Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som fått en större slutlön vid skuldsanering? Och hur fungerade det? Ja ska det betalas in till Kronofogden som i sin tur fördelar ut, eller får man behålla. Eller är det någon gräns på beloppet som avgör det osv.

Någon som fått en större slutlön vid skuldsanering? Och hur fungerade det? Ja ska det betalas in till Kronofogden som i sin tur fördelar ut, eller får man behålla. Eller är det någon gräns på beloppet som avgör det osv.
Jag fick en rätt bra slutlön i november men då jag dels går ner i lön och efter uträkning kom fram till att det inte nådde upp till gränsen per månad i netto gjorde jag ingen omprövning. Jag känner mig rätt trygg i det för skulle det mot förmodan komma fram och det skulle ställas frågetecken så har jag bevis på hur mycket det handlar om och var de pengar som inte ligger på sparkontot tagit vägen.

Jag fick en rätt bra slutlön i november men då jag dels går ner i lön och efter uträkning kom fram till att det inte nådde upp till gränsen per månad i netto gjorde jag ingen omprövning. Jag känner mig rätt trygg i det för skulle det mot förmodan komma fram och det skulle ställas frågetecken så har jag bevis på hur mycket det handlar om och var de pengar som inte ligger på sparkontot tagit vägen.
Hur mycket extra utbetalt fick du om man får lov att fråga ? :)

Jag har skuldsanering. Jag har en fondrobotkonto och min särbo skulle gärna vilja sätta in lite månadsvis sparande men kan inte starta ett eget konto pga olika anledningar.

kan hon sätta in det på mitt konto (handlar om cirka 4000 månadsvis), eller skulle kfm ha synpunkter på det vid en kontroll?

Gjorde min fjärde omprövning av min skuldsanering 28 oktober.
I förrgår kom beslut om att inte ändra min betalplan.
Grattis!
Vilken tid det tog dock... Väntar själv på besked sedan månadsskiftet nov/dec.
Hur stor var ökningen om man får fråga?

Får man fråga hur mycket ner i lön du gått?
Och varför?

Gjorde min fjärde omprövning av min skuldsanering 28 oktober.
I förrgår kom beslut om att inte ändra min betalplan.
Har du haft någon omprövning där du fått ett större belopp utbetalt? Eller har det alltid handlat om löneökning

Har du haft någon omprövning där du fått ett större belopp utbetalt? Eller har det alltid handlat om löneökning
Löneökning och extrapass har även gjort omprövning pga ej behov av ersättning för pendling.

Löneökning och extrapass har även gjort omprövning pga ej behov av ersättning för pendling.
Ok jag förstår. Men om man väl har fått beslutat Skuldsanering så kan inte ett större utbetalat belopp man mottar äventyra den? Bara man begär omprövning. Jag kommer ev då skuldsanering nu, och nästa vecka ska jag på intervju. Och då kommer jag ev få högre lön. Och kommer isåfall få en så rätt hög slutlön från nuvarande arbetsgivare, vill som inte göra nåt som kan påverka negativt

HEJ ALLA DUKTIGA. VILLE BARA KOLLA OM NGN. VET vad som händer om man begär omprovning efter ett arv på 350000. Har skuldsanering sen aug,2020 en skuld på 773000

HEJ ALLA DUKTIGA. VILLE BARA KOLLA OM NGN. VET vad som händer om man begär omprovning efter ett arv på 350000. Har skuldsanering sen aug,2020 en skuld på 773000
Den summan tror jag att du får betala in till din skuldsanering som en engångssumma och sen fortsätta betala enligt betalplan.

Ok jag förstår. Men om man väl har fått beslutat Skuldsanering så kan inte ett större utbetalat belopp man mottar äventyra den? Bara man begär omprövning. Jag kommer ev då skuldsanering nu, och nästa vecka ska jag på intervju. Och då kommer jag ev få högre lön. Och kommer isåfall få en så rätt hög slutlön från nuvarande arbetsgivare, vill som inte göra nåt som kan påverka negativt
Ansök om omprövning om du fått beslutad skuldsanering och vid inledande informera din handläggare för ett ev beslut om inbetalning av beloppet.

Begär omprövning, du kommer få betala in arvet mer eller mindre i helhet

förstod att jag behöver betala in arvet, undrar mest om de kan häva skuldsaneringen.eller blir tiden förkortad eller kan de t.o.m öka skulden
Risken finns väl att din skuldsanering hävs? Din totala skuld var på 773000 och arvet 350000, då är väl ca 40% av skulden kvar. Kanske anser dom att du kommer kunna betala in dom under överskådlig framtid?

Risken finns väl att din skuldsanering hävs? Din totala skuld var på 773000 och arvet 350000, då är väl ca 40% av skulden kvar. Kanske anser dom att du kommer kunna betala in dom under överskådlig framtid?

En skuldsanering hävs inte om man själv begär omprövning.

När jag vaknade igår hade betalning nr 47 dragits från kontot. Tre betalningar kvar!
17 månader in, långt kvar själv. Plus att jag gick på löneutmätning 3 år innan skusan. Svider extra när jag ser sånt här, folks som har 3 års betalningsplan samt folk som inte behöver betala nått alls(!) under 5 år när man själv jobbar heltid och betalar nästan 13.000kr/mån till skusan. Totalt tappat livslusten sen längesedan. Blir totalt 8 år för mig i slutändan med 100% heltid och mina kollegor kommer att ha tjänat 1.3 miljoner mer än mig i pengar som jag betalat in för en jädrans skuld på 600.000kr. Hatar livet.

17 månader in, långt kvar själv. Plus att jag gick på löneutmätning 3 år innan skusan. Svider extra när jag ser sånt här, folks som har 3 års betalningsplan samt folk som inte behöver betala nått alls(!) under 5 år när man själv jobbar heltid och betalar nästan 13.000kr/mån till skusan. Totalt tappat livslusten sen längesedan. Blir totalt 8 år för mig i slutändan med 100% heltid och mina kollegor kommer att ha tjänat 1.3 miljoner mer än mig i pengar som jag betalat in för en jädrans skuld på 600.000kr. Hatar livet.
Jag vet inte om det var riktat till mig men jag hade utmätning innan samt en femårig betalningsplan.
Vad det gäller det övriga du skrivit om så respekterar jag till fullo att man har olika betalningsplaner sett till de förutsättningar man har.
Om min lön hade varit högre hade jag gladeligen betalat mer. Just nu betalar jag ca 10 000/månad.

Senast ändrad:
Jag vet inte om det var riktat till mig men jag hade utmätning innan samt en femårig betalningsplan.
Vad det gäller det övriga du skrivit om så respekterar jag tull fullo att man har olika betalningsplaner sett till de förutsättningar man har.
Om min lön hade varit högre hade jag gladeligen betalat mer. Just nu betalar ja ca 10 000/månad.
Jag är bara bitter och trött på livet utan framtidshopp ekonomiskt. Skulle inte ens önska min värsta fiende att leva på existensminimum i 8 år. Jag är i den åldern i livet där alla mina vänner köpt sin första bostadsrätt, fått toppjobb och skaffat fina bilar. Här sitter jag med tusen spänn på fickan varje månad och har helt klippt alla band med familj och vänner sedan 4 år tillbaka. Man kan inte vara social och svensk utan pengar. Så är det bara. Tar nog livet av mig innan skusan är slut. Det här är inte ett värdigt liv.

Jag är bara bitter och trött på livet utan framtidshopp ekonomiskt. Skulle inte ens önska min värsta fiende att leva på existensminimum i 8 år. Jag är i den åldern i livet där alla mina vänner köpt sin första bostadsrätt, fått toppjobb och skaffat fina bilar. Här sitter jag med tusen spänn på fickan varje månad och har helt klippt alla band med familj och vänner sedan 4 år tillbaka. Man kan inte vara social och svensk utan pengar. Så är det bara. Tar nog livet av mig innan skusan är slut. Det här är inte ett värdigt liv..
Det kunde vara värre tänker jag. Du har ju din skuldsanering. Tänk alla som fått avslag. Du har ju ändå ett slutdatum där du kan börja om.Det är lätt att tycka synd om sig själv och bli avundsjuk på sina vänner o kollegor. I grund o botten är det ju du själv som gjort att du har hamnat i denna situation. Fortsätt att kämpa. Du har kommit långt.

Jag är bara bitter och trött på livet utan framtidshopp ekonomiskt. Skulle inte ens önska min värsta fiende att leva på existensminimum i 8 år. Jag är i den åldern i livet där alla mina vänner köpt sin första bostadsrätt, fått toppjobb och skaffat fina bilar. Här sitter jag med tusen spänn på fickan varje månad och har helt klippt alla band med familj och vänner sedan 4 år tillbaka. Man kan inte vara social och svensk utan pengar. Så är det bara. Tar nog livet av mig innan skusan är slut. Det här är inte ett värdigt liv.
Om det är någon tröst så är jag där i livet där folk köpte sina bostadsrätter för längesen, nu uppgraderar man snarare ännu högre, reser utomlands och njuter av livet plus de där toppjobben - medan jag inte äger ett skit och har två barn att harva i livet för. Och mina skulder uppkom av företagande som kursade pga covid, så jag hade inte ens roligt på vägen.
Det finns alltid dom som har det betydligt bättre - och sämre - helt poänglöst och framför allt orättvist att jämföra sig.

Ditt inlägg handlar mest om bitterhet och missunande.
De som har 0 plan har väldigt låg inkomst och kan inte betala mer och kan inte heller stoppa undan 13000 kr i juni och december.
Jag betalar in 14000 kr per månad och år så jävla tacksam över att ha fått skuldsanering och ett skuldfritt liv efter fem år bortsett från CSN.

1000 kr har du väl inte ?
Du har minst 5100 kr plus buffertpeng.

Ditt inlägg handlar mest om bitterhet och missunande.
De som har 0 plan har väldigt låg inkomst och kan inte betala mer och kan inte heller stoppa undan 13000 kr i juni och december.
Jag betalar in 14000 kr per månad och år så jävla tacksam över att ha fått skuldsanering och ett skuldfritt liv efter fem år bortsett från CSN.
Jag har nästan nollplan och avundas er som har möjlighet att behålla så mycket 2 ggr/år. Men förstår att det måste svida att å andra sidan betala in så mycket resterande månader.

Jag har nästan nollplan och avundas er som har möjlighet att behålla så mycket 2 ggr/år. Men förstår att det måste svida att å andra sidan betala in så mycket resterande månader.
Det svider inte alls. Jag hade gärna betalat in mer då jag har utrymme för det. Har gjort fyra omprövningar men utan ändrad betalplan så jag kan inte göra mer.
Hade jag skullat betala på mina lån så hade jag varit skuldfri om minst 15 år.
Är så jävla tacksam över min skuldsanering.

Det svider inte alls. Jag hade gärna betalat in mer då jag har utrymme för det. Har gjort fyra omprövningar men utan ändrad betalplan så jag kan inte göra mer.
W O R D S !!

Håller med till fullo.

Närmar sig snart 40 strecket och har säkert haft utmätning minst en år sammanlagt, säkert mer. O

Jag har då haft utmätning minst 10 år av mitt liv, mest troligt längre. Och får jag skuldsanering så blir det ju 5 år till. Men då har man iaf ett slut att se fram emot. Klart man ångrar sig som fan i den situationen man hamnat i. Men tyvärr inget att göra åt, däremot med skuldsanering som sagt så har man ett slutdatum på det hela

Kan bara instämma, efter ca 9 år med löneutmätning ( = sk existensminimum) är skuldsanering mycket välkommet trots att 10ggr om året pytsa in ca 16 000:-.
Det är inte precis dans på rosor, planering och sparande är nyckeln till att kunna göra 'unna sig' något lite extra.
Kommer att vara 63 när skusan är avslutad om inte pumpen lägger av en gång till...
Som sagts tidigare: Målet är i sikte och på något sätt hanterbart.
Tappa INTE hoppet, orken och lusten!!

förstod att jag behöver betala in arvet, undrar mest om de kan häva skuldsaneringen.eller blir tiden förkortad eller kan de t.o.m öka skulden
Kortade om arvet medför fullbetalning.

Bara det att få behålla lönen två månader/ år känns ju som rena rama lyxen.

Men vid utmätning däremot så är allt totalt nattsvart.
Word. Fick avslag, ska söka igen om 1 år och att sen få 5 år sanering känns som en dröm jämfört med var jag är nu. Tanken på de där två betalfria månaderna gör mig typ gråtfärdig. Minns inte sist jag hade en hel lön

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp