Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Stort, stort GRATTIS till dig! Så oerhört fantastiskt det måste kännas och jag kan inte annat än bli väldigt glad för din skull!:D:vinnare:
Tack! Ja, det känns såklart bra men lite surrealistiskt efter att ha varit skuldsatt en längre tid.. men nu stundar nya dagar och det skall bli fantastiskt skönt :)

Tack! Ja, det känns såklart bra men lite surrealistiskt efter att ha varit skuldsatt en längre tid.. men nu stundar nya dagar och det skall bli fantastiskt skönt :)
Jo men förstår det att det känns så.
Det blir ju ett sätt en helt ny tillvaro. Om är enkom positivt - men förstår att hjärnan måste vänja sig ^^
Men lycka till på din nya resa nu!

Själv är jag på väg in i 3:de året. Två är avverkade den 5 maj. Så jag längtar till "min" dag.

Jo men förstår det att det känns så.
Det blir ju ett sätt en helt ny tillvaro. Om är enkom positivt - men förstår att hjärnan måste vänja sig ^^
Men lycka till på din nya resa nu!

Själv är jag på väg in i 3:de året. Två är avverkade den 5 maj. Så jag längtar till "min" dag.
Min upplevelse är att tiden gått ganska fort så din dag kommer förr än du anar det :)

Senast ändrad:
Nu har det gått 7 veckor sen inledande och jag har fortfarande inte fått något förslag. Hjärtklappning av den här resan och oro över avslag sitter i mig..
För mig är de 6 veckor nu, skrev till min handläggare och då var det för alla hade inte lämnat än och hon hoppades att jag snart skulle få!

För mig är de 6 veckor nu, skrev till min handläggare och då var det för alla hade inte lämnat än och hon hoppades att jag snart skulle få!
Jag fick inledande 11 mars och fick mitt förslag igår!!

Ok! De var mycket säkert inga problem att de godkänner det! Ja, de stog att jag fick mindre för att jag har barn och lite! Ska försöka läsa igenom det mer ikväll! Är väldigt nöjd Och känns som en stor lättnad fast de kan bli kämpigt! Kan äntligen börja drömma lite igen!

När fick ni inledande? Dvs ni som fått förslag nu?

Vet någon hur lång tid borgenärer har på sig att yttra sig efter de fått förslaget?

Så kom den...dagen som funnits i mitt medvetande i drygt fem år...27/4 2022.
Dagen då sista inbetalningen på min skuldsanering görs.
När jag vaknade imorse kollade jag kontot och såg att det var draget i natt tillsammans med övriga räkningar.
Jag är klar!
Jag med!!! Känslan är overklig

Stod inte de i förslaget?
De är väll en tämligen lång tid kan jag tänka mig?

dom har ju 7mån väntetid från inledande till beslutet vunnit laga kraft

Från att vi tar emot din ansökan tills du får beslut om att du får skuldsanering​

7Månader

Vad brukar de vanligaste borgenärerna sätta sig emot betplanen?

Vad brukar de vanligaste borgenärerna sätta sig emot betplanen?
Min handläggare sa att det oftast var tex antal år för betalplanen, summa på buffert tex. Eller om man är skyldig en privatperson pengar så kan det komma in synpunkter. Han sa att de stora etablerade företagen har synpunkter väldigt sällan och om KFM avslår deras opponering så är det tydligen ännu mindre vanligt att de överklagar det vidare så det låter ju lovande.

Min handläggare sa att det oftast var tex antal år för betalplanen, summa på buffert tex. Eller om man är skyldig en privatperson pengar så kan det komma in synpunkter. Han sa att de stora etablerade företagen har synpunkter väldigt sällan och om KFM avslår deras opponering så är det tydligen ännu mindre vanligt att de överklagar det vidare så det låter ju lovande.
Men han svarade ju dock lite generellt så kanske svårt att veta säkert.

Men han svarade ju dock lite generellt så kanske svårt att veta säkert.
Ok! Nä, man vet ju aldrig förens det är helt klart! Min har skrivit väldigt bra varför jag får en lägre betalplan och varför jag får 1200 i buffert varje månad osv! Ska ringa henne på måndag och godkänna och hoppas de går fort att få det fastställt! Kommer va kämpigt men samtidigt att få slippa all stress och kunna se en framtid och börja om vid 38 känns väldigt skönt!

Ok! Nä, man vet ju aldrig förens det är helt klart! Min har skrivit väldigt bra varför jag får en lägre betalplan och varför jag får 1200 i buffert varje månad osv! Ska ringa henne på måndag och godkänna och hoppas de går fort att få det fastställt! Kommer va kämpigt men samtidigt att få slippa all stress och kunna se en framtid och börja om vid 38 känns väldigt skönt!
Precis. Jag fick ju 5 år men dock 1500 i bufferten vi får väl se om det gnälls. Jag har redan godkänt min.

Är så sjukt tacksam o glad över chans att börja om så 5 år är helt rimligt tycker jag i mitt fall. Kommer aldrig låna igen.

Är det möjligt att bli beviljad skuldsanering med speltransaktioner?

Okej hur gamla bör transaktionerna vara innan man söker
Skuldsaneringen ser inte dina transaktioner över huvud taget, det är endast om du skickar in det själv som dom ser sånt.. du kan förvisso behöva skicka in men det är sällan

Okej hur gamla bör transaktionerna vara innan man söker
Dina transaktioner synas inte om de inte begär in det.
Dock så ska du uppge varför du hamnade i ekonomiskt trångmål och är det pga spel så vill de se att du tagits tag i problemet med behandling osv och inte omöjligt att de vill se dina transaktioner.
Jag fick visa kontoutdrag för att visa att lån blivit betalt med lån tex.

Nu var det längesen jag skrev här, grattis till er som är klara och till er som klivit in i nytt år av skusan! Tycker själv att det går över förväntan, förutom slanten jag betalar in varje månad har skuldsaneringen inte begränsat mig hittills på något sätt.

Själv är jag klar med första året och inne på år 2 av 4 och har lite funderingar - jag jobbar halvtid och har a-kassa, dock börjar mina a-kassa-dagar ta slut. Jag har för avsikt att ompröva min betalplan till 0:- nu inför hösten för att börja plugga med CSN och ha kvar jobbet.

Så långt allt gott.
Det jag nu funderar över är hur jag kan tänka med min intjänade semester, min arbetsgivare har frågat om jag kan tänka mig att jobba i sommar (ca 75%), ha lediga dagar istället för semesterledigt och få semesterersättningen som en klumpsumma i juni. Något jag gärna gör.

Det är inga svindlande belopp, kanske 12tkr extra efter skatt, men kan det ställa till det? Det blir ju ca 16tkr mer plus extratiden under sommaren som kanske motsvarar detsamma, dvs ca 30tkr mer brutto under jun-aug. From aug kommer dock min inkomst sjunka till 15tkr/mån eftersom CSN inte tas med.

Hur hade ni resonerat?

Senast ändrad:
Nu var det längesen jag skrev här, grattis till er som är klara och till er som klivit in i nytt år av skusan! Tycker själv att det går över förväntan, förutom slanten jag betalar in varje månad har skuldsaneringen inte begränsat mig hittills på något sätt.

Själv är jag klar med första året och inne på år 2 av 4 och har lite funderingar - jag jobbar halvtid och har a-kassa, dock börjar mina a-kassa-dagar ta slut. Jag har för avsikt att ompröva min betalplan till 0:- nu inför hösten för att börja plugga med CSN och ha kvar jobbet.

Så långt allt gott.
Det jag nu funderar över är hur jag kan tänka med min intjänade semester, min arbetsgivare har frågat om jag kan tänka mig att jobba i sommar (ca 75%), ha lediga dagar istället för semesterledigt och få semesterersättningen som en klumpsumma i juni. Något jag gärna gör.

Det är inga svindlande belopp, kanske 12tkr extra efter skatt, men kan det ställa till det? Det blir ju ca 16tkr mer plus extratiden under sommaren som kanske motsvarar detsamma, dvs ca 30tkr mer brutto under jun-aug. From aug kommer dock min inkomst sjunka till 15tkr/mån eftersom CSN inte tas med.

Hur hade ni resonerat?
Om du slår ut det på ett år så blir det inte någon stor inkomstökning och den är inte bestående på de 4000 + som sägs vara det som bör omprövas.

Precis. Jag fick ju 5 år men dock 1500 i bufferten vi får väl se om det gnälls. Jag har redan godkänt min.
Ja! Jag hoppas verkligen inte de gnälls, hopps på att de går smidigt! Känns som det är nu de jobbiga börjar :(

Ja! Jag hoppas verkligen inte de gnälls, hopps på att de går smidigt! Känns som det är nu de jobbiga börjar :(
De har ju direkt tillgång till skatteverkets uppgifter. När jag ansökte om omprövning tittade de på mina ( och makens) tre senaste löner när de räknade fram vad jag skulle betala.

Så kom den...dagen som funnits i mitt medvetande i drygt fem år...27/4 2022.
Dagen då sista inbetalningen på min skuldsanering görs.
När jag vaknade imorse kollade jag kontot och såg att det var draget i natt tillsammans med övriga räkningar.
Jag är klar!
Jag hade ett liknande alias tidigare men haft strul med inloggning och inte kommenterat på länge. Har följt dig här i forumet och vill gratulera! Så bra jobbat!
Jag har två betalningar kvar, sedan ett år kvar med skuldsanering/betalanmärkning, men är så nära ett stort delmål! Livet kommer mycket snart kännas lättare.
Kämpa på alla andra!

Jag hade ett liknande alias tidigare men haft strul med inloggning och inte kommenterat på länge. Har följt dig här i forumet och vill gratulera! Så bra jobbat!
Jag har två betalningar kvar, sedan ett år kvar med skuldsanering/betalanmärkning, men är så nära ett stort delmål! Livet kommer mycket snart kännas lättare.
Kämpa på alla andra!
Stort tack!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp