• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Vad får dig att säga att man får behålla en månadslön efter man har fått inledande beslutet?!
Snälla… håll Er till fakta, för OM man får behålla sin månadslön beror helt och hållet på NÄR i månaden man får beskedet om inledandet…

Fakta är inte så intressant när det inte är till ens fördel är min erfarenhet
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Vad får dig att säga att man får behålla en månadslön efter man har fått inledande beslutet?!
Snälla… håll Er till fakta, för OM man får behålla sin månadslön beror helt och hållet på NÄR i månaden man får beskedet om inledandet…
Har man nollplan och kanske tex har sjukpenning/under normalbelopp är det också lite svårt att behålla något.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Jag har pågående skuldsanering. Kommer få en fin slutlön från min tidigare arbetsgivare. Är i behov att köpa en bil. En familjemedlem vill hjälpa mig med pengarna som fattas för bilköpet (ca 50%). Finns det några problem med att köpa en bil i 70k klassen för att sedan stå på den själv? Vet dom kollade fordonsregistret vid första ansökan men tänkte om dom gör det nån mer gång längre fram?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Jag har pågående skuldsanering. Kommer få en fin slutlön från min tidigare arbetsgivare. Är i behov att köpa en bil. En familjemedlem vill hjälpa mig med pengarna som fattas för bilköpet (ca 50%). Finns det några problem med att köpa en bil i 70k klassen för att sedan stå på den själv? Vet dom kollade fordonsregistret vid första ansökan men tänkte om dom gör det nån mer gång längre fram?
Du lär väl ska göra en omprövning för slutlönen?
 

Jan olov johansson

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
25 Juni 2019
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Du lär väl ska göra en omprövning för slutlönen?
Gör man inte omprövning ändrad inkomst så kan dom häva beslutet om skuldsanering. Sen brukar dom godkänna bil för max 15000 kr enligt många. Polisen och kronofogden är extra ute efter kriminella med skulder och gör stora trafikkontroller runt om i sveriges vägnät. Även laglydiga med skulder fråntas tillgångar av skäligt värde. En bil för 70000 kommer dom nog garanterat utmäta på plats
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Du lär väl ska göra en omprövning för slutlönen?
Okej hade inte uppfattning att man behövde det. Bara om man får typ 3-4 tusen extra varje månad. Nu är det ju en engångs grej. Men säger du så får jag kolla upp det. Handlar kanske om 30 tusen.
 

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Okej hade inte uppfattning att man behövde det. Bara om man får typ 3-4 tusen extra varje månad. Nu är det ju en engångs grej. Men säger du så får jag kolla upp det. Handlar kanske om 30 tusen.
Även större engångsbelopp bör omprövas
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Okej hade inte uppfattning att man behövde det. Bara om man får typ 3-4 tusen extra varje månad. Nu är det ju en engångs grej. Men säger du så får jag kolla upp det. Handlar kanske om 30 tusen.
Större engångsbelopp ska också omprövas. Frågan är vad ”större” räknas som, men 30 000 känns ju ändå som ett rätt stort belopp.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Gör man inte omprövning ändrad inkomst så kan dom häva beslutet om skuldsanering. Sen brukar dom godkänna bil för max 15000 kr enligt många. Polisen och kronofogden är extra ute efter kriminella med skulder och gör stora trafikkontroller runt om i sveriges vägnät. Även laglydiga med skulder fråntas tillgångar av skäligt värde. En bil för 70000 kommer dom nog garanterat utmäta på plats
Kommer garanterat att inte utmäta den är det korrekta svaret
 

Jan olov johansson

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
25 Juni 2019
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Det vore ju väldigt märkligt om dom inte skulle göra det. Då kan ju folk låna massor pengar o köpa bil för gömda kontanter osv och behålla den under utmätning/skuldsanering. Finns ju bilar som utmäts som kostar ca 20000 på kronofogdens auktionsplats har även kollat personer via vägtrafikregistret och det är personernas enda bil dom utmäter för små summor ca 15000 kr. Att dom inte utmäter en bil för 70000kr är ju konstigt då.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp