Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då är det absolut rätt beslut att neka dig skuldsanering. Man ska inte kunna låna en massa pengar, ge bort dem och i samma veva söka skuldsanering. Du måste ju ha vetat när du tog sista lånet att du inte skulle betala på det. Sådant kan klassas som bedrägligt beteende och kan i sig vara skäl för avslag. När skickade du in ansökan om skuldsanering?
Lånade för att lösa andra skulder.
Det var mycket trauma i mitt liv.

Så tar ca 5 månader då från inledande till beslut ? För 6-7 veckor som det står kan väl omöjligt stämma ?

6-7 veckor kan nog stämma från att du skickar in ansökan till du blir uppringd. Det stämde någorlunda på mig. Ansökte i mitten på november 2020 och blev uppringt 14 februari 2021. 7-8 veckor cirka.

Det här med att ni blir uppringda vad handlar det om? Vad är det dom frågar er?

Det här med att ni blir uppringda vad handlar det om? Vad är det dom frågar er?
Hur dina skulder uppstått, vad du gjort för att lösa situationen och stämma av att uppgifterna du uppgett i din ansökan stämmer.

6-7 veckor kan nog stämma från att du skickar in ansökan till du blir uppringd. Det stämde någorlunda på mig. Ansökte i mitten på november 2020 och blev uppringt 14 februari 2021. 7-8 veckor cirka.
Jag har redan indelade ! Fick det idag ! Men enligt pappret idag jag fick tyckte jag det stor 6-7 veckor innan beslut om skuldsanering ! Men verkar ta ca 5 mån till då ungefär

Jag har redan indelade ! Fick det idag ! Men enligt pappret idag jag fick tyckte jag det stor 6-7 veckor innan beslut om skuldsanering ! Men verkar ta ca 5 mån till då ungefär
Det kan ta olika lång tid. En av mina borgenärer motsatte sig skuldsanering för mig varför det tog ca sex månader men det kan även ta två-tre månader.

Det kan ta olika lång tid. En av mina borgenärer motsatte sig skuldsanering för mig varför det tog ca sex månader men det kan även ta två-tre månader.
Kollade lite deras tider idag ! 7 mån från ansökan till beslut just nu ! Verkar vara långa tider nu

Hej igen
Jag har inledande skuldsanering, jag jobbar heltid men har nu kommit in på högskola, utbildningen leder till högre lön på min befintliga arbetsplats. Jag har tänkt jobba heltid, men uppnår inte taket för vad man får tjäna för att ha studielån, gör jag bort mig om jag ansöker om 50% studielån? Jag vill verkligen inte riskera min skuldsanering men det skulle underlätta med studielånet för böcker, resor och övrigt material eftersom mycket är på distans

Det ä ju tragiskt om det är så. Jag slängde iväg en ansökan igår för att jag ville se punkterna i ansökan själv. Å eftersom personligt brev upphört så får man ju ingen chans å förklara mer detaljerat om nu beslutet redan gjorts innan samtal. Det är ju så mycket mer som kan påverka resultatet genom att få förklara. Än bara ett fåtal punkter i själva ansökan.

Tycker det är flera punkter / frågor som bör läggas till I ansökan. Skulle säkerligen sålla bort en del som inte ansträngt sig nog med rätta frågor redan där.
De som söker som är typ 21 och missat telefonräkningen är nog exempel på när samtalet är rent slöseri med tid..
Finns nog en del annat uppenbart också

Kollade lite deras tider idag ! 7 mån från ansökan till beslut just nu ! Verkar vara långa tider nu
Ja det hade ju varit kortare om inte så många sökte direkt vid avslag tex.

Hej igen
Jag har inledande skuldsanering, jag jobbar heltid men har nu kommit in på högskola, utbildningen leder till högre lön på min befintliga arbetsplats. Jag har tänkt jobba heltid, men uppnår inte taket för vad man får tjäna för att ha studielån, gör jag bort mig om jag ansöker om 50% studielån? Jag vill verkligen inte riskera min skuldsanering men det skulle underlätta med studielånet för böcker, resor och övrigt material eftersom mycket är på distans

Studielån räknas inte som inkomst.

Hej igen

Hur kan du jobba heltid och inte nå taket för vad man får tjäna för att ta studielån?

Eller kanske det beror på att personalen hatt semester ?
Spelar in men man räknar ju med ett visst antal timmar från varje i produktionen, så semestern är liksom redan inräknad.
Det hade ju varit kortare kö om inte så många sökte direkt vid avslag tex.

Spelar in men man räknar ju med ett visst antal timmar från varje i produktionen, så semestern är liksom redan inräknad.
Det hade ju varit kortare kö om inte så många sökte direkt vid avslag tex.
Jag vet att för två veckor sedan när det uppdateras på tisdagen hade det rört sig en dag framåt på en hel vecka ! Garanterat semestrar ! Och det köper jag ! Folk behöver sin semester. Sen har du även rätt att folk söker direkt efter . Jag väntade från november till maj

Hur kan du jobba heltid och inte nå taket för vad man får tjäna för att ta studielån?
Handläggaren skiter i studielånet...det som hotar mer är att du ska plugga samtidigt som du jobbar. Finns en risk att handläggaren ser det som en risk, att din energi inte ska räcka till att arbeta. Hade jag varit du hade jag pluggat utan studielån och ansökt först när skuldsaneringen är fastslagen.

Trias.

När du blev beviljad skuldsanering hur nya var dina lån? Vad hade du totalt?

Nån som vet hur många av dom som får inledande som sedan leder till beviljad sanering ?

Ja det borde ju vara 80-90 % ? Iallafall det känns som det , jag vet däremot en som fått avslag efter inledande
Det är om något nytt framkommer som stjälper insolvens eller skälighet som det kan bli avslag efter inledande.

Det som är bull är ju om man söker om skuldsanering men sen inte beviljas då är man ju prickad i 5 år vilket kanske är positivt ur lånesynpunkt men negativt om du ska byta lägenhet, bredband, el-leverantör och dylikt.

Det som är bull är ju om man söker om skuldsanering men sen inte beviljas då är man ju prickad i 5 år vilket kanske är positivt ur lånesynpunkt men negativt om du ska byta lägenhet, bredband, el-leverantör och dylikt.
Fast söker du sanering så är man oftast körd ändå skulle jag säga !

Nu minns jag inte men kommer inte den anmärkningen först när man får beslut om skuldsanering?

Nån som vet hur många av dom som får inledande som sedan leder till beviljad sanering ?

Har pratat med någon där som sagt att typ 70% av avslagen är direkt, så får man avslag innan inledande är det ofta ganska uppenbart.

Jag är säker på att jag fick vid inledande ska kolla.

Men får man inledande så leder det ofta till att man får skuldsanering också?
Då är det kanske inte lika galet.

Jag trodde ansökan om skuldsanering = prick i registret i 5 år. Hade missuppfattat.

Då får dom som får inledande pick = av dessa får dock den stora majoriteten beviljad skuldsanering och då är anmärkning fair and square.

Men får man inledande så leder det ofta till att man får skuldsanering också?
Då är det kanske inte lika galet.

Jag trodde ansökan om skuldsanering = prick i registret i 5 år. Hade missuppfattat.

Då får dom som får inledande pick = av dessa får dock den stora majoriteten beviljad skuldsanering och då är anmärkning fair and square.
Precis så inte ansökan utan inledande.

Vilken dag det har varit idag , gick igår och oroade mig hela dagen efter samtalet om jag skulle få inledande eller inte . När plingade till i kivira på förmiddagen och det var från kronofogden då knöt det sig verkligen i magen . Men sen att öppna och se att det är inledande då blir man väldigt rörd <3

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp