Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulle vilja utöka det till 350000 kr

Har ett lån hos Forex på 300000 som jag fick via lendo.
Har skött mina betalningar så det är nu på 285000kr. Skulle vilja utöka det till 350000kr.
Är det värt att ansöka om det eller ska man ta Lendo igen?
Jag har ingen anmärkning.
3UC
över 400000 inkomst.

Kommer det att gå?

Så länge ingen är en sk blank förfrågan så borde det funka. jag skulle köra via lendo, kanske du får erbjudande från ngn annan än just forex

Jag håller med, kör på Lendo.. Där finns ju forex med och du kanske får bättre erbjudande hos någon annan med lägre ränta.

Jag håller med, kör på Lendo.. Där finns ju forex med och du kanske får bättre erbjudande hos någon annan med lägre ränta.

När jag sökte via lendo svarade dock inte forex överhuvudtaget, dom verkar inte ha kollat heller när jag kollar på minuc.. men det kanske inte gör nåt för frågeställaren, jag antar att huvudmålet är lån på ett visst belopp och till så låg månadskostnad som möjligt, inte att huvudmålet är att krediten nödvändigtvis ska vara hos forex :)

När jag sökte via lendo svarade dock inte forex överhuvudtaget, dom verkar inte ha kollat heller när jag kollar på minuc.. men det kanske inte gör nåt för frågeställaren, jag antar att huvudmålet är lån på ett visst belopp och till så låg månadskostnad som möjligt, inte att huvudmålet är att krediten nödvändigtvis ska vara hos forex :)
Men det är väl taskigt, forex står ju som samarbetspartner? Ska de inte få förfrågan oxå då? :/

Men det är väl taskigt, forex står ju som samarbetspartner? Ska de inte få förfrågan oxå då? :/

Jag vet inte riktigt hur det funkar men jag har fått en känsla av att bankerna anmäler till lendo vilken typ av lån man är intresserad av att ge ut, tex forex kanske sagt att dom inte är intresserad av att vara med om det är mindre än 75000 eller så. Det står väl från 5-400000 på lendos sida.. jag har svårt att tro att man får svar från så många om man ansöker om 5000, typ avida eller nån kanske hör av sig..

Alla tittar inte på ansökan av diverse olika anledningar som att man söker ett för högt/lågt belopp, anger/inte anger att man vill lösa lån eller inte uppfyller andra krav på ålder, inkomst etc. Då verkar ansökningen döljas för dessa aktörer i ett tidigt skede.

Jag vet inte riktigt hur det funkar men jag har fått en känsla av att bankerna anmäler till lendo vilken typ av lån man är intresserad av att ge ut, tex forex kanske sagt att dom inte är intresserad av att vara med om det är mindre än 75000 eller så. Det står väl från 5-400000 på lendos sida.. jag har svårt att tro att man får svar från så många om man ansöker om 5000, typ avida eller nån kanske hör av sig..
jag har fått lån mellan 30.000-50.000 via lendo.

Forex har aldrig funnits med och flera andra banker som de säger är samarbetspartners när jag sökt på 100 tkr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp