Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Släppa allt - hur tänka strategiskt?

Den ena har många olika intellektuella nedsättningar, har inget jobb och kommer aldrig få, lever på stödboende. Den andra behandlas på hospice. Eventuellt att jag har en skuld som jag kan få återbetald.

Okej, så skuldsanering är helt kört även om jag då skickar ut betalningsföreläggande och försöker driva in mina skulder trots att jag vet att jag inte kommer få de tillbaka?

Skulder för konsumtion etc hade varit bättre för att få sanering godkänd?
Denna fråga är inte nedlåtande, endast av nyfikenhet;
När du lånade ut pengar till en person som aldrig kommer att uppbära egen försörjning, på vilket sätt hade du tänkt att det skulle komma dig åter?

Denna fråga är inte nedlåtande, endast av nyfikenhet;
När du lånade ut pengar till en person som aldrig kommer att uppbära egen försörjning, på vilket sätt hade du tänkt att det skulle komma dig åter?
Jag hade aldrig tänkt det för att vara ärlig. När jag tog de ”stora” lånen hade både jag och min man välbetalda jobb och en mycket fungerande ekonomi som inte belastades nämnvärt av detta. Men ca 1,5 år efter så blev min man sjuk och har sedan dess inte haft en stadig inkomst - jag var tvungen att byta jobb för att kunna ta hand om honom och min inkomst minskade drastiskt. Jag förmådde mig inte säga nej till min nära anhörig till ett ytterligare lån då och tänkte att vår jobbsituation var tillfällig - men detta är då x antal år sedan. Så en dyr läxa att lära sig och tar inte saker för givet längre.

Jag hade aldrig tänkt det för att vara ärlig. När jag tog de ”stora” lånen hade både jag och min man välbetalda jobb och en mycket fungerande ekonomi som inte belastades nämnvärt av detta. Men ca 1,5 år efter så blev min man sjuk och har sedan dess inte haft en stadig inkomst - jag var tvungen att byta jobb för att kunna ta hand om honom och min inkomst minskade drastiskt. Jag förmådde mig inte säga nej till min nära anhörig till ett ytterligare lån då och tänkte att vår jobbsituation var tillfällig - men detta är då x antal år sedan. Så en dyr läxa att lära sig och tar inte saker för givet längre.
Mer nyfikenhet, vad gör din anhörig med dessa pengar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp