• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa allt och börja om - stöd och råd

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 336
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
164
Poäng
336
Vill bara tacka för att du delar med dig. Har hjälpt något otroligt att få läsa andras berättelser och det har hjälpt mig att känna mig som en människa igen, att få höra att det finns andra vettiga personer därute som kört i diket.

För kanske en eller två veckor sedan började det trilla in förelägganden hos KFM. Det var riktigt tungt när det väl skedde, men skrev på allt direkt och har ställt in mig på löneutmätning, gjort månadsbudget för kommande åren, ändrat några abonnemang, sålt lite småsaker, försökt hålla ångesten borta även om det ibland är svårt.

Hur går det för dig @Mumlan? Har du fått beslut än? Eller har du fortfarande inledande?

Jag fick mitt samtal igår angående skuldsanering och imorse fick jag besked att jag fått inledande. En klump i magen när man öppnade dokumentet. Jösses. Jag hoppas det når hela vägen, men försöker ställa mig in på avslag. Rädd att bli besviken.
Oavsett oerhört tacksam att jag är ett steg på vägen till ett bättre liv hur det än går, även om det kommer ta tid. Allt jag vill är att få städa upp min röra och börja om och göra rätt för mig i den mån jag kan. Som en berg-och dalbana av känslor det här.
Jag har inledande och fick i tisdags veta att förslag till betalplan är på väg. Jag mår lite bättre, tycker att det är mycket lugnare såhär, och får jag sanering så är ju framtiden ljus. Även om jag skräms av existensminimum i fem år. Jag vill som du, städa upp det jag kan efter vad jag ställt till med och sen bara få lugn och ro. Får jag avslag så är det iallafall lugnare med löneutmätning istället för stressen att jaga lån. Men då får jag betala tills jag är 65 minst, det känns fruktansvärt. Tar en sak i taget och hoppas nu på att betalplanen blir godkänd. Heja dig @Lilla-My , det går åt rätt håll, jag håller mina tummar att det går hela vägen för dig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
342
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Jag har inledande och fick i tisdags veta att förslag till betalplan är på väg. Jag mår lite bättre, tycker att det är mycket lugnare såhär, och får jag sanering så är ju framtiden ljus. Även om jag skräms av existensminimum i fem år. Jag vill som du, städa upp det jag kan efter vad jag ställt till med och sen bara få lugn och ro. Får jag avslag så är det iallafall lugnare med löneutmätning istället för stressen att jaga lån. Men då får jag betala tills jag är 65 minst, det känns fruktansvärt. Tar en sak i taget och hoppas nu på att betalplanen blir godkänd. Heja dig @Lilla-My , det går åt rätt håll, jag håller mina tummar att det går hela vägen för dig!
Blir nog bra, varför tror du inte du får skuldsam? Nu när du har inledande?Hur länge har du haft löneutm. Och hur gammal är du nu? Stora skulder?
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 336
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
164
Poäng
336
Blir nog bra, varför tror du inte du får skuldsam? Nu när du har inledande?Hur länge har du haft löneutm. Och hur gammal är du nu? Stora skulder?
Jag vet inte varför jag inte skulle få, men jag törs inte vara tvärsäker. Mycket kan ju hända. Jag hann inte få löneutmätning, jag hade tur och fick inledande innan. Jag är 50 år och har 1,5 miljoner.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp