Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till kfm hembesök?

Viktig medlem
Poäng: 42
Meddelanden
62
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Hej! Om man släpper alla sina skulder till kfm hur vanligt är det med hembesök egentligen? Klarar man sig undan med löneutmätning bara om man har en bra inkomst och jobb?

Bor du i hyresrätt och saknar fordon är det väldigt ovanligt, jag har aldrig fått det trots att jag varit kund hos kfm i 5-6 år.

Kan nog bara instämma med @Kronofogden , under mina ~9år med löneutmätning hade jag aldrig hembesök.
Delgivningsmannen besökte en gång när jag inte hade klarat av elräkningen. Korkad felprioritering med facit i hand...
Lätt att vara efterklok 🙄!

Det som avgör är om man bedömer att det finns något av värde att utmäta.

Bor du i hyresrätt och saknar fordon är det väldigt ovanligt, jag har aldrig fått det trots att jag varit kund hos kfm i 5-6 år.
Jag bor i hus som är Max belånat så tror inte det finns något större värde utöver lånen i detta läge. Dock har jag bil som är köpt nyligen men finns lån på den.

Hur gör dom bedömningen att man kan ha något av värde? Jag bor i villa men den är fullt belånad och tror inte marknaden är bra nu här dock har jag en ny bil men det är lån på den också.
Låter som ett ställe jag skulle åkt till.

Hur gör dom bedömningen att man kan ha något av värde? Jag bor i villa men den är fullt belånad och tror inte marknaden är bra nu här dock har jag en ny bil men det är lån på den också.
Tror du kan räkna med ett hembesök :)

Känns som det ända rätta att släppa allt kommer aldrig kunna sluta ta lån annars har ordnat upp sig flera gånger men bara hamnat i skiten igen.. det som skrämmer mig mest är väll hembesök kommer dom in och värderar grejer och vad för grejer då? Bryr mig inte om mina egna grejer utan det är väll att jag inte vill dra in familjen i det och att dom tar hennes/gemensamma grejer har även två små barn

Känns som det ända rätta att släppa allt kommer aldrig kunna sluta ta lån annars har ordnat upp sig flera gånger men bara hamnat i skiten igen.. det som skrämmer mig mest är väll hembesök kommer dom in och värderar grejer och vad för grejer då? Bryr mig inte om mina egna grejer utan det är väll att jag inte vill dra in familjen i det och att dom tar hennes/gemensamma grejer har även två små barn
Kolla på kfms auktionstorg så ser du lite vad som utmäts.

Är samma sits. Men försök att inte sitta här och läs för mycket för då blir man knäpp. Ena dagen tror jag fogden kommer och tar allt, andra dagen skrattar jag åt det,
Men ha en liten plan ifall att så mår man bäst!
Om du har fru/sambo så nämn lite att det KAN hända. Men om du inte har släppt än så är det säkert 5-6 månader bort

Man bör utan tvekan berätta för eventuell sambo eller fru. Det blir så väldigt konstigt när en bil är borta eller ens bostad är på hemnet.

Man bör utan tvekan berätta för eventuell sambo eller fru. Det blir så väldigt konstigt när en bil är borta eller ens bostad är på hemnet.
Jag vet att det är upp till handläggaren men vad är vanligast? Att man nämner för gäldenären att bilen ska utmätas eller att man bara åker och hämtar den?

Jag vet att det är upp till handläggaren men vad är vanligast? Att man nämner för gäldenären att bilen ska utmätas eller att man bara åker och hämtar den?

Det finns nog ingen statistik på det och jag har just nu ingen bra killgissning heller. Kontoret jag utgår från är det nog 50/50 hur man gör, några åker ingenstans utan att ha ringt och skickat brev först.

Är samma sits. Men försök att inte sitta här och läs för mycket för då blir man knäpp. Ena dagen tror jag fogden kommer och tar allt, andra dagen skrattar jag åt det,
Men ha en liten plan ifall att så mår man bäst!
Om du har fru/sambo så nämn lite att det KAN hända. Men om du inte har släppt än så är det säkert 5-6 månader bort
Vad bör man lägga för plan lägga ut huset med detsamma? Vill såklart bo kvar mina barn trivs så bra och min pojk skulle inte trivas i en lägenhet. Sälja bilen eller skriva över till sambo?

Vad bör man lägga för plan lägga ut huset med detsamma? Vill såklart bo kvar mina barn trivs så bra och min pojk skulle inte trivas i en lägenhet. Sälja bilen eller skriva över till sambo?
Dom ”kan” utmäta även på sambon. Men det
är mindre risk om den står på henne. Huset får ni nog bevisa att finns inget värde.

Skriva över på det viset skulle inte hindra utmätning av bilen alls.

Skriva över på det viset skulle inte hindra utmätning av bilen alls.
Just det, ser lite konstigt ut kanske. Bättre om bilen varit henne från början då är det svårare för handläggare att bedöma vem bilen tillhör?

Just det, ser lite konstigt ut kanske. Bättre om bilen varit henne från början då är det svårare för handläggare att bedöma vem bilen tillhör?
Det blir ingen jätteskillnad.

Det finns nog ingen statistik på det och jag har just nu ingen bra killgissning heller. Kontoret jag utgår från är det nog 50/50 hur man gör, några åker ingenstans utan att ha ringt och skickat brev först.
Lasseman, om man är sambo. Han står på både hus och bil.
Jag hamnar hos kronofogden, men har fast hyfsad bra inkomst. Hur stor är chansen att ni gör hembesök då?

Allt är ju på min sambo.

Lasseman, om man är sambo. Han står på både hus och bil.
Jag hamnar hos kronofogden, men har fast hyfsad bra inkomst. Hur stor är chansen att ni gör hembesök då?

Allt är ju på min sambo.
Ungefär lika stor som om det stod på dig, lite mindre om den som utreder är dålig.

Ok, fast allt står på min sambo? Trodde de gällde bara om man var gift?
Kaos är det, din sambo måste visa kvitto och även då finns det risk för utmätning. Jag rekommenderar att du snackar
Med din sambo om vad som kan hända ifall dom
Knackar på. Har fått uppfattning att KFM
Personerna kan vara bra och ganska mänskliga. Även om jag läste en tråd om att det någon kom någon större dam som hade utmätt sambons fina porslin här. Det lät ju inte kul

Kaos är det, din sambo måste visa kvitto och även då finns det risk för utmätning. Jag rekommenderar att du snackar
Med din sambo om vad som kan hända ifall dom
Knackar på. Har fått uppfattning att KFM
Personerna kan vara bra och ganska mänskliga. Även om jag läste en tråd om att det någon kom någon större dam som hade utmätt sambons fina porslin här. Det lät ju inte kul
Har det någon betydelse hur stor eller liten personen från kfm är?

Ungefär lika stor som om det stod på dig, lite mindre om den som utreder är dålig.
Skulle säga att det är 70 / 30 att den som utreder inte är speciellt skicklig i sitt ämbete.

Jag fick beslut om löneutmätningen och det kommer bli ingen hembesök!

Njae, att man får löneutmätning utesluter inte hembesök efter vad jag förstår.
Bostadsförrättning bedöms inte vara aktuell då ingen uppgift framkommit
som tyder på att tillgångar av utmätningsbart värde finns i bos. Det stått på utredningens rapporten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp