• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa allt?

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
474
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Okej, men det är standard ungefär 3 mån i tid från denna lön tills kf hinner få mig som kund? Sköts allt brevledes? Eller behöver jag ringa o ge mitt nr så de inte jagar släkten tex? Kan man räkna med hembesök om ca 3 mån då med för utmätning eller tidigare än de tar lönen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Okej, men det är standard ungefär 3 mån i tid från denna lön tills kf hinner få mig som kund? Sköts allt brevledes? Eller behöver jag ringa o ge mitt nr så de inte jagar släkten tex? Kan man räkna med hembesök om ca 3 mån då med för utmätning eller tidigare än de tar lönen?


Någon standard skulle jag inte säga att det är. Men processen med att kräva in en skuld tar ju lite tid, olika fort för olika bolag tror jag.

Kronofogden skickar brev, du behöver inte lämna ut ditt nummer. Så länge du skriver på alla delgivningskvitton och skickar in så kommer ingen besöka dig av den anledningen.

Nu har ju du en bil som dom lär ta men du får mest troligt brev hem om det också när dom gjort en tillgångsutredning på dig.

Varför säljer du inte bilen och betalar in det du får för den på billånet? Eller kan du inte sälja den pga billånet? Förstod aldrig riktigt det där.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
474
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
De lär väll komma på utmätning sen iaf? Alltså gå igenom hemmet efter grejer.

bilen går inte att sälja, då måste jag låna MINST 100.000kr för att lösa lånet för att bli av med den, om de som bjöd bäst skulle köpa den. Den är alltså belånad långt över vad den är värd. 100.000kr o låna för o sälja den är omöjligt...
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
474
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Om man ringer inkasso o försöker förskjuta deras betalning de kräver, kanske går och förskjuta några veckor för att sen inte betala ? Så man gör det innan kf får ärendet
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 677
Poäng
1 177
De lär väll komma på utmätning sen iaf? Alltså gå igenom hemmet efter grejer.

bilen går inte att sälja, då måste jag låna MINST 100.000kr för att lösa lånet för att bli av med den, om de som bjöd bäst skulle köpa den. Den är alltså belånad långt över vad den är värd. 100.000kr o låna för o sälja den är omöjligt...
Fast du lär nog gå mer back på den om kfm säljer :(
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Hur mkt lån har du på bilen?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
De lär väll komma på utmätning sen iaf? Alltså gå igenom hemmet efter grejer.

bilen går inte att sälja, då måste jag låna MINST 100.000kr för att lösa lånet för att bli av med den, om de som bjöd bäst skulle köpa den. Den är alltså belånad långt över vad den är värd. 100.000kr o låna för o sälja den är omöjligt...


Fast jag menar inte att du ska lösa hela lånet, jag tänkte mer om du säljer den själv och säg får 50000kr och så betalar du in dom pengarna på ditt billån och resten av lånet får gå vidare till kronofogden.

Bor man i lägenhet och inte har några större registrerade tillgångar så får man knappast hembesök.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Om man ringer inkasso o försöker förskjuta deras betalning de kräver, kanske går och förskjuta några veckor för att sen inte betala ? Så man gör det innan kf får ärendet

Fast varför ska du förhala det mer än nödvändigt? Tre månader är ju ganska lång tid, bättre att få igång allt så att du sen kan söka sanering.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
474
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Någon som vet om en teleoperatör kan låsa telefonen( alltså hårdvaran) vid obetalda abonnemang med tel ? Tänker eftersom jag satt i kontantkort om de har möjlighet att låsa telefonen ändå
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Man kan väl spärra den IMEI-koden?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp