• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Släppa allt?

Tjejen95

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Ärligt talat bryr jag mig inte om anmärkningen. Jag kommer ha ett fast arbete samt ett förstahandskontrakt på en lägnehet. Jag överlever i 5 år jag vill bara bli av med den här skiten innan jag är 30. Tack för all hjälp, ska maila dom direkt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Men om du redan har bestämt dig för att släppa allt till KFM och inte bryr dig om anmärkningarna så förstår jag inte riktigt trådens syfte :D
Tuta & Kör bara!
Lycka till!!
 

Tjejen95

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Hade lite frågor angående det som jag ställde i mitt inlägg samt lite tips kring allting. Uppskattar hjälpen verkligen :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Förstår dig och vet själv hur jobbigt de tär när man ligger efter, otroligt påfrestande. MEN jag är övertygad om att du kan klara av det... det är trots allt inte så lång tid tills du börjar jobba och få din första lön.

Orkar du kämpa kommer belöningen januari.... väljer du anmärkning kommer du dras med den i 3 år. Och även om du just nu känner att hellre anmärkning än kämpa så vill jag bara att i så fall ska du veta att du inte kommer att kunna köpa en enda pryl på avbetalning, ingen mobilabonnemang, och ännu värre... skulle du bli akut sjuk, få problem med tänderna eller något annat akut och du inte har buffert så kommer anmärkningen att svida.

Du får så klart göra som du vill men om du är beredd att kämpa lite till så får du här några tips:

1. Sätt dig ner och ta fram och summera alla räkningar du ligger efter med så du har koll!
2. Gör en hög enligt det jag kallar för prioriteringslistan... från mest akut till det som inte är lika akut (även om precis ALLT är akut så går det alltid att göra prioriteringshögen.
3. Skulder som gått till Inkasso... ring och be om avbetalningsplan. De flesta bolagen är villiga att hjälpa till! Be om att få betala lägsta möjliga och om ngt bolag krånglar lova att du kommer att betala dubbelt i vinter (kan du inte då tar du det då, nu gäller det att släcka där det brinner).
4. Skulder som inte gått till Inkasso... ring ring ring. Förklara att du pga studie och för låg inkomst har kommit efter och söker en lösning. De kan skjuta fram förfallodatum, avbetalning etc... finns olika lösningar.

Lycka till!

PS. Som mamma till två barn (ena är vuxen och bor själv) så skulle jag föredra att mina barn berättade om de hamnar i sådan situation även om de redan fått hjälp en gång. förstår hur du känner när du inte vill berätta och be om hjälp igen men att berätta är inte samma som att tvinga de att hjälpa dig, det beslutet ligger hos dem. De kanske tycker att ett lån räcker eller så tycker de att de kan/vill hjälpa dig igen, du kanske får en utskällning (eller inte) men du kommer nog att ha lärt dig läxan och göra allt för att inte hamna där igen
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Får man fråga hur dina skulder har uppkommit? Vad har du lånat till/för?
Kämpa på! :)
 

Tjejen95

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Ekonomi som inte gått runt från förra sommaren med jobb/sjukskrivning. Blivit en ond karusell av allt lånande för betala gamla lån.

Har lyckats betala av de små akuta inkasso skulderna idag och fått avbetalningsplan på en. De som var påminnelse sa de var tvinga att gå vidare till inkasso för de gör ingen avbetalningsplan där utan de gör inkasso. Får vänta ut till slutet på månaden när allt gått vidare. Känns lite skönt, kanske kan lösa det och hålla mig från anmärkning tills januari. Får se helt enkelt, mycket är stängt nu så får fortsätta ringa imorgon.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
glömde det viktigaste... ta inga nya lån så långt det går! ibland är man illa tvungen men hellre ringa fem gånger och säga att du jobbar på att kunna betala än ta ett nytt lån för att betala ett annat. Så måste man göra för att bryta den onda cirkeln.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Håller med tidigare kommentarer men framförallt ta kontakt med alla du har skulder och förklara ärligt hur det ligger till. Be om avbetalningsplan på lägre belopp nu som du kan höja i januari när du fått jobb.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp