• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Släppa till inkasso, hur funkar det?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
600 på en lönespec Fyfan vad dåligt. Ärligt talat ibland undrar man hur vissa banker tänker ba datoriserat och siffror, vad hände med att se individen och helheten......
Det sa att de går på snittinkomsten per månad och brydde sig tyvärr inte om att andra månader vad inkomsten typ 5000 kr över snittet, utan de ville ha de 3 senaste lönespecarna och då låg en av de månaderna under snittet med 600 kr. Hade jag generellt sätt haft högre inkomst så kanske den här månaden inte hade spelat roll men de nekade och det var inget att göra. Har hört att andra också blivit först beviljade av Remember och sen nekade i efterhand.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Det sa att de går på snittinkomsten per månad och brydde sig tyvärr inte om att andra månader vad inkomsten typ 5000 kr över snittet, utan de ville ha de 3 senaste lönespecarna och då låg en av de månaderna under snittet med 600 kr. Hade jag generellt sätt haft högre inkomst så kanske den här månaden inte hade spelat roll men de nekade och det var inget att göra. Har hört att andra också blivit först beviljade av Remember och sen nekade i efterhand.
Riktigt dåligt måste jag säga. Lär ju inte få så bra rykte pågrund av en sån liten sak.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Rätt inställning! Dig finns det inte mycket negativitet hos, med din inställning kommer man långt :)
Tack, det var snällt sagt. Känns som att jag har gått igenom helvetets alla skärseldar, lärt mig leva utan pengar, dunkat blodigt huvudet i väggen många ggr, stundvis inte kunnat leva ens en dag i taget utan en kvart i taget när det varit som värst, precis som många andra här på forumet. Har dock aldrig tänkt OM det kommer att lösa sig utan att det kommer att lösa sig.
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Hur gick det med allt Luna? Släppte du Vivus? Eller hade du inte det?
Hej! Det går sådär. Just denna månad många skulder. Men har hamnat i fas iaf. Jag har inget som riskerar gå till kronofogden. Jag betalade in 10 000 till klarna. O så ser jag till att allt är i fas. Men som sagt jag vet inte hur lång tid jag klarar det då ekonomin är pressad. Hur går det för dig?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
537
Poäng
597
Hej! Det går sådär. Just denna månad många skulder. Men har hamnat i fas iaf. Jag har inget som riskerar gå till kronofogden. Jag betalade in 10 000 till klarna. O så ser jag till att allt är i fas. Men som sagt jag vet inte hur lång tid jag klarar det då ekonomin är pressad. Hur går det för dig?
Ush. Här går det sådär också. Kämpiga månader just nu. Men har släppt en del till inkasso. Släppte du ditt Vivus till inkasso?
bra att du kunde betala in 10.000 till klarna.
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Ush. Här går det sådär också. Kämpiga månader just nu. Men har släppt en del till inkasso. Släppte du ditt Vivus till inkasso?
bra att du kunde betala in 10.000 till klarna.
Vivus? Vilket menar du då? Kanske blandar ihop mig med någon? Jag har låtit Collector gå till inkasso o det hamnade hos Lowell samt intrium. Så gjorde avbetalningsplan. Sådär var det väl får betala ganska mycket per månad. Har även loanstep samt monetti jag funderar på att släppa men har ingen aning om var de hamnar..
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
537
Poäng
597
Vivus? Vilket menar du då? Kanske blandar ihop mig med någon? Jag har låtit Collector gå till inkasso o det hamnade hos Lowell samt intrium. Så gjorde avbetalningsplan. Sådär var det väl får betala ganska mycket per månad. Har även loanstep samt monetti jag funderar på att släppa men har ingen aning om var de hamnar..
Åh, då förstår jag. Vad skönt att du fick avbetalningsplaner. Var dem väldigt höga för dig?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp