• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Släppa till inkasso, hur funkar det?

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 456
Poäng
1 527
Skulle ändå föredra att han missbrukad kredit än "vanlig" anmärkning.
Då missbrukad inte syns på ngt som inte använder uc.
Och när man söker lån med uc så är det inte alla som ser missbrukad kredit tex collector
Collector ser misskött kredit :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Ja

jag får helt enkelt inse att min situation e såhär /: men jag ska göra vad jag kan
Självklart skall du försöka på andra sätt innan du släpper skulderna men som jag skrev, jag ville avdramatisera lite.
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Självklart skall du försöka på andra sätt innan du släpper skulderna men som jag skrev, jag ville avdramatisera lite.
Ja jag förstår. Man planerar ju sin egna begravning typ men så dramatisk behöver man ju inte bli. Bara för jag har skulder e jag ju dålig typ. Man får se det så. Men ja detta blir en erfarenhet. Aldrig igen!
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Ja jag förstår. Man planerar ju sin egna begravning typ men så dramatisk behöver man ju inte bli. Bara för jag har skulder e jag ju dålig typ. Man får se det så. Men ja detta blir en erfarenhet. Aldrig igen!
Man är absolut inte dålig för att man har skulder. Jag har varit i ditt läge, hade ca 800 000 i skulder. Kämpa på och ställ de frågor du vill :)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Tack så mycket. Hur går det för dig idag??
Det går bra. Jag betalar min sista avbetalning på min skuldsanering 27 april nästa år. Åtta avbetalningar kvar. Den 28 april är jag skuldfri :).
Jag har så smått börja planera för mitt ”nya liv” och skall komma igång med sparande för såväl pension som ”vanligt” sparande när jag är klar.
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Det går bra. Jag betalar min sista avbetalning på min skuldsanering 27 april nästa år. Åtta avbetalningar kvar. Den 28 april är jag skuldfri :).
Jag har så smått börja planera för mitt ”nya liv” och skall komma igång med sparande för såväl pension som ”vanligt” sparande när jag är klar.
Stort grattis! Låter lovande! Hoppas jag en dag får vara skuldfri hade varit drömmen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp