• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Slantar och räntan till skatteverket

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Ni menar alltså om jag godkänner deklarationen nu och ränteuppgifter kommer in efter så får man inte pengarna i April? Kan man inte begära rättning och kräva dom pengarna till juni? Så även om jag godkänt så kan jag missa att få tillbaka i April?
Jag hade en ändring på sena ränteuppgifter förra året, det var nån sölkorv som var sen. Men jag godkände innan sista datumet och fick i april, så sitt lugnt i båten :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag hade en ändring på sena ränteuppgifter förra året, det var nån sölkorv som var sen. Men jag godkände innan sista datumet och fick i april, så sitt lugnt i båten :)
Låter bra! För om det blir senare är risken att jag losar pengarna då skulder snart hamnar hos kronolle
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag hade en ändring på sena ränteuppgifter förra året, det var nån sölkorv som var sen. Men jag godkände innan sista datumet och fick i april, så sitt lugnt i båten :)
Men hade du skickat in deklarationen innan ändringen skedde?
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Vad bra att du fick det, det är ju inget man kan rå för:)
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
På mig i år så hade dom gjort ändring och dragit av 5000:- i ränta som hade rapporterats in. Tur att dom upptäckte det felet:)
 
K

Kakan

Gäst
Poäng: 0
Så om jag hade en ändring 15mars från opr, deklarerar den 19mars och den nu står som inskickad kan jag nu sitta lugnt i båten?
Fick mailet efter jag godkänt deklarationen men när jag kollar ändringarna står dom som ändrade 15mars
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
En fråga,
Jag deklarade den 19/3 - så fort jag kunde, egentligen bara godkände allt inga ändringar.
Sedan skickade CSN en ändring om avdrag från 1500kr till 2500kr , detta såg jag samma dag alltså den 27/3 och fick då skicka in den på nytt.

Det kan väl knapast räknas som en öndring och jag borde väl få pengarna nu nästs vecka?

Förra året fick jag i juni
 
K

Kakan

Gäst
Poäng: 0
En fråga,
Jag deklarade den 19/3 - så fort jag kunde, egentligen bara godkände allt inga ändringar.
Sedan skickade CSN en ändring om avdrag från 1500kr till 2500kr , detta såg jag samma dag alltså den 27/3 och fick då skicka in den på nytt.

Det kan väl knapast räknas som en öndring och jag borde väl få pengarna nu nästs vecka?

Förra året fick jag i juni


Hej! Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men du kanske kan hjälpa mig i min fråga. När ändringen skickades till skatteverket stod din deklartion som ej inskickad då igen?
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Hej! Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men du kanske kan hjälpa mig i min fråga. När ändringen skickades till skatteverket stod din deklartion som ej inskickad då igen?

Tjena,
Jepp det gröna ”inskickad” hade ändrats till ej inskickad.

Hade ändrats ut att ngn meddelat mig, hade det inte varit för detta forum hadebjag missat helt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp