Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Slutbetala Ferratum

Hej.

Nu när lönen kommer i natt så kommer jag att betala bort ferratumlånet som jag har. När jag begärde om att få total skulden så går det inte att bara betala till svea ekonomi vart man alltid skall betala tillbaka annars till. Ne, då måste man göra en utlandsbetalning till malta för att det skall bli klart. Tycker det låter lite jobbigt och konstigt. Men nu så blir det iaf så och får hoppas på att man har gjort rätt. Det är ju ändå 15000 kr som skall betalas. Så känns lite jobbigt då det är så pass mycket och hoppas det kommer till rätta. Någon som har slutbetalat ferratum tidigare på redas kreditlån?

Jag gjorde det men innan de flyttade till Malta.

Hur fick du fram hur mycket du ska betala , jag hittar inte mina gamla fakturot och de svarar bara att man ska ta kontakt med svea , men har ju inget lånenummer eller så

Jag pratade med en på deras chat som dom har på hemsidan och sa att jag ville slutbetala. Då skickar han ett mail på alla uppgifter som skall göras för en utandsbetalning samt slutsumman på skulden.

Jag har idag gått in på deras hemsida för att se vad mitt aktuella saldo var på. Jag betalade on det till dom, skickade mail om det till dom men fick som svar att jag ska betala till malta men att jag får återkomma nästa vecka när de fått in pengarna. På hemsidan under återbetalning står det inget om att de vill att man ska betala någon annan stans än till Malta och det känns som att de utnyttjar folks utsatthet och behåller dem så länge man bara kan. Att inte kunna se sitt rätta saldo trots att det står att det är det aktuella saldot online tycker jag är mycket märkligt och missvisande. Bojkottar ferratum! Har aldrig haft en enda betalningsanmärkning och alltid skött mig men detta bolag kändes helt fel!

Jag fick också samma sak att göra när jag vill göra en slutbetalning till dom. Tycket att det kändes lite väl att betala flera tusen till ett utländskt konto. Så jag betalade som vanligt till svea inkasso som man gjorde när man betalade på skulden. Så nu när den är helt betald så har jag tydligen kvar kontot. Och idag så kom det ett sms där dom tackade för min inbetalning. Dock så har jag inte gjort någon betalning till dom då allt är nollad. Så antar att man måste skicka ett mail till dom om att man säger upp sitt konto.

Jag betalade av mitt lån till banken på Malta, tog väldigt lång tid att registrera min inbetalning, runt 10 bankdagar.

Är i färd med att göra min slutbetalning till Ferratum idag. Det som känns surt är att när man ska göra slutbetalningen så blir det dels kostnad för själva överföringen till utlandet då avgifter som tas ut av tjänsteleverantören för överföringen ska betalas av kunden. Sen känns det ganska förvirrande att när man får fakturan så står total skuld (även lägsta belopp att betala), men när man ber om vilka uppgifter man ska använda för att slutbetala och göra slutbetalningen innan fakturan förfaller så läggs det på ytterligare. I det här fallet 140:-. Så med bankens avgift för överföringen och det som läggs till så får man betala drygt 400:- för att kunna slutbetala. Ganska skönt att slippa skiten!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp