Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

SMS-lån med Creditsafe-kreditupplysning

Märkligt...när jag ansökte om utökad kredit togs en full synlig UC på mig. Ansökte om att öka kredit från 10 till 20 K.

Collector Betalkoll appen tar INTE full UC. Sökte förra veckan. De tar en UC som inte registreras som en synlig förfrågan. Jag laddade ner appen och fick 10 direkt. Höjde sedan till 50. Väldig oklart dock om detta kommer dyka upp senare i UC som en avb.. det vet jag inte..

Collector Betalkoll appen tar INTE full UC. Sökte förra veckan. De tar en UC som inte registreras som en synlig förfrågan. Jag laddade ner appen och fick 10 direkt. Höjde sedan till 50. Väldig oklart dock om detta kommer dyka upp senare i UC som en avb.. det vet jag inte..

För mig har det blivit olika vid förfrågningar vid olika gånger.
Dom får väl betala för varje UC, kanske är en uppmaning om att försöka höja hela tiden ;)
Aldrig kommit över 20.000kr

Det har dock aldrig registrerats som skulder hos UC.

Märkligt...när jag ansökte om utökad kredit togs en full synlig UC på mig. Ansökte om att öka kredit från 10 till 20 K.
Är du säker? Syntes lån och krediter (listade)?
Den typen av mikrouc som betalkoll gör innehåller kreditbetyg, adress, civilstånd, inkomst, ev anmärkningar. Ej listade lån och krediter och dem andra förfrågningarna som man har ser Collector bank men förfrågningen syns ej för andra.
Och när va det? Jag sökte för några dagar sen och det var micro uc som jag beskrev ovan.

Det du säger stämmer. Var en micro-UC där lån och krediter INTE är listade. Var lite för snabb när jag kikade i Kivra ;)

Är du säker? Syntes lån och krediter (listade)?
Den typen av mikrouc som betalkoll gör innehåller kreditbetyg, adress, civilstånd, inkomst, ev anmärkningar. Ej listade lån och krediter och dem andra förfrågningarna som man har ser Collector bank men förfrågningen syns ej för andra.
Och när va det? Jag sökte för några dagar sen och det var micro uc som jag beskrev ovan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp