Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

SMS med avsändare Kronofogden

V.I.P
Poäng: 417
Meddelanden
565
Mottagna reaktioner
246
Poäng
417
Någon mer som fått ett väldigt långt och lite märkligt sms idag med avsändare Kronofogden?
Fattar att det är nåt skit men ändå.

Fick också det. Fick beslut på omprövning förra veckan där handläggaren skrev att jag hade ett överskott som skulle betalas ut som jag har betalat för mycket. Så viss sanning kanske finns i smset?

Fick också det. Fick beslut på omprövning förra veckan där handläggaren skrev att jag hade ett överskott som skulle betalas ut som jag har betalat för mycket. Så viss sanning kanske finns i smset?
Jaså? Hmmm.. Det var som fan. Hade du själv skickat in en omprövning eller vadå?

vid närmare eftertanke, har jag tidigare fått sms från kronofogden , det smset jag fick idag var lixom inte på samma medelande ruta? kan det vara falsk sms? vad skulle personen som skickat detta få ut utav det?

Det första som slog mig var att detta är sk "spoofing", det innebär i enkelhet att någon använder en annan abonnents nummer för mer trovärdighet för att kunna utföra bedrägeri.

Men det som jag däremot inte förstår är meningen med det? - det finns ingen länk, inget att signera, eller egentligen trycka på som är standard för bedrägeri. Kanske bara är jag som är korkad. Kan någon smartare förklara?

Min sambo fick med detta sjukt långa sms idag. Vad kan det vara, sa att han borde ringa kronofogden imorgon. Jätteskumt

Nu står det på kronofogdens hemsida att det är fel:

Felaktiga sms skickades till personer med skuldsanering​

Två sms med felaktigt innehåll skickades under tisdag eftermiddag den 29 augusti till personer med skuldsanering. Du som fått sms:en behöver inte göra något. Du kan radera dem.

Tur man inte sitter på skuldsaneringen eller kundservice och får ta alla de samtalen

Tur man inte sitter på skuldsaneringen eller kundservice och får ta alla de samtalen
Dom lär väl få betalt för de.
Nu står det på kronofogdens hemsida att det är fel:

Felaktiga sms skickades till personer med skuldsanering​

Två sms med felaktigt innehåll skickades under tisdag eftermiddag den 29 augusti till personer med skuldsanering. Du som fått sms:en behöver inte göra något. Du kan radera dem.
Man kan ju undra hur dom lyckas skicka detta felaktigt, speciellt när det bara innehåller sånt som inte är sant.
Intressant och veta om namnet i smset är en person som jobbar hos Kronofogden…

Dom lär väl få betalt för de.

Man kan ju undra hur dom lyckas skicka detta felaktigt, speciellt när det bara innehåller sånt som inte är sant.
Intressant och veta om namnet i smset är en person som jobbar hos Kronofogden…
Dom har månadslön så det som händer mest är att andra får vänta lite längre bara

Enligt hemsidan så verkar det vara kfm som skickat.

Enligt hemsidan så verkar det vara kfm som skickat.
Och frågan är hur man kan skicka två väldigt långa sms med felaktigt innehåll.
Och som innehåller ett namn som säger sig vara den som skickat dom, och som säger sig kunna förlora jobbet pga detta.

Och som innehåller ett namn som säger sig vara den som skickat dom, och som säger sig kunna förlora jobbet pga detta.
Exakt. Och bara till personer med skuldsanering

Ingen aning. Mass sms borde inte många kunna få till. Skicka från kfm kan rätt många

Har inte fått något sms iaf, så antar att det inte är ett massmeddelande, likt det som skickas ut de betaldes månaderna. Vad står det i sms:en?

Har inte fått något sms iaf, så antar att det inte är ett massmeddelande, likt det som skickas ut de betaldes månaderna. Vad står det i sms:en?

Er UPPMÄRKSAMHET!

Detta är ett viktigt PERSONLIGT meddelande från Kronofogden via mig XX. Jag kommer på grund av detta meddelande kanske att förlora mitt jobb.

Jag har arbetat mycket hårt för att hitta alla era telefonnummer och skicka detta SMS. Ni som får detta SMS har betalat för MYCKET. Jag ber om URSÄKT i förväg om inte rätt PERSON har fått detta SMS.

Just nu vill man sätta en ny LAG som säger att den som har betalat för MYCKET på sin skuldsanering kan få sin skuldsanering AVSLUTAD. Detta eftersom alldeles för MYCKET pengar har betalats in. Mer pengar än vad som har bestämts av era handläggare.

Detta har väckt STARKA känslor hos dem ni är SKYLDIGA pengar och stora PROBLEM. De tycker INTE att detta är RÄTT och vill AVSLUTA er skuldsanering eller göra så att man kan TA dessa PENGAR ifrån er via myndigheternas HJÄLP.

Jag vill HJÄLPA er innan det är FÖRSENT. Följ därför mitt RÅD som kommer NOGA.

1. Kolla ditt beslut om skuldsanering och kolla hur mycket du ska betala varje månad. Om du har tappat bort ditt beslut, kontakta oss på KRONOFOGDEN. Följ beloppet NOGA varje månad.

2. För till exempel september månad som du ska betala ska du betala detta innan september månad är ute. Inte i augusti.

3. Det tredje och VIKTIGASTE. Om du vet att du har betalat in för mycket pengar ska du INTE betala i september. Om du har betalat för MYCKET pengar kommer du INTE att få brev om PÅMINNELSE skickat till din post.
VÄNTA på PÅMINNELSEN innan du BETALAR.

Om du får en PÅMINNELSE så betala det som står i brevet.

Om du INTE kan betala det som står i PÅMINNELSEN ANSÖK om OMPRÖVNING. Det är OKEJ att få 1 PÅMINNELSE. Din skuldsanering kommer INTE att avslutas av 1 PÅMINNELSE.

PÅMINNELSEN kommer att skickas ut ungefär den 14 september. Vi kommer att berätta för dig EXAKT hur mycket pengar du ska betala in då och du kommer att göra helt rätt.

Om du TROR att du har gjort fel. VÄNTA bara på om det kommer PÅMINNELSE. Vi talar om för dig VIA BREV när du har betalat för lite. Betala då. VÄNTA alltså på Kronofogdens PÅMINNELSE.

Vi ska vara tacksamma för det Sverige, Staten och Kronofogden har gjort för ER och oss ALLA. Det finns en CHANS att ni eller MÄNNISKOR i framtiden går TILLBAKA till hur det var INNAN ni fick GODKÄND skuldsanering om ni inte följer detta RÅD. Lycka till med allt, KÄRLEK till er. Livets motgångar gör oss STARKARE i slutändan.”

Er UPPMÄRKSAMHET!

Detta är ett viktigt PERSONLIGT meddelande från Kronofogden via mig XX. Jag kommer på grund av detta meddelande kanske att förlora mitt jobb.

Jag har arbetat mycket hårt för att hitta alla era telefonnummer och skicka detta SMS. Ni som får detta SMS har betalat för MYCKET. Jag ber om URSÄKT i förväg om inte rätt PERSON har fått detta SMS.

Just nu vill man sätta en ny LAG som säger att den som har betalat för MYCKET på sin skuldsanering kan få sin skuldsanering AVSLUTAD. Detta eftersom alldeles för MYCKET pengar har betalats in. Mer pengar än vad som har bestämts av era handläggare.

Detta har väckt STARKA känslor hos dem ni är SKYLDIGA pengar och stora PROBLEM. De tycker INTE att detta är RÄTT och vill AVSLUTA er skuldsanering eller göra så att man kan TA dessa PENGAR ifrån er via myndigheternas HJÄLP.

1. Kolla ditt beslut om skuldsanering och kolla hur mycket du ska betala varje månad. Om du har tappat bort ditt beslut, kontakta oss på KRONOFOGDEN. Följ beloppet NOGA varje månad.

2. För till exempel september månad som du ska betala ska du betala detta innan september månad är ute. Inte i augusti.

3. Det tredje och VIKTIGASTE. Om du vet att du har betalat in för mycket pengar ska du INTE betala i september. Om du har betalat för MYCKET pengar kommer du INTE att få brev om PÅMINNELSE skickat till din post.

Om du INTE kan betala det som står i PÅMINNELSEN ANSÖK om OMPRÖVNING. Det är OKEJ att få 1 PÅMINNELSE. Din skuldsanering kommer INTE att avslutas av 1 PÅMINNELSE.

PÅMINNELSEN kommer att skickas ut ungefär den 14 september. Vi kommer att berätta för dig EXAKT hur mycket pengar du ska betala in då och du kommer att göra helt rätt.

Om du TROR att du har gjort fel. VÄNTA bara på om det kommer PÅMINNELSE. Vi talar om för dig VIA BREV när du har betalat för lite. Betala då. VÄNTA alltså på Kronofogdens PÅMINNELSE.

Vi ska vara tacksamma för det Sverige, Staten och Kronofogden har gjort för ER och oss ALLA. Det finns en CHANS att ni eller MÄNNISKOR i framtiden går TILLBAKA till hur det var INNAN ni fick GODKÄND skuldsanering om ni inte följer detta RÅD. Lycka till med allt, KÄRLEK till er. Livets motgångar gör oss STARKARE i slutändan.”
IT-avdelningen på KFM kanske har haft party...

Er UPPMÄRKSAMHET!

Jag förstår ingenting.

Vem ifrån KFM har skickat detta och varför?

En visselblåsare?

Förstår inte vad personen vill ha sagt, varför skulle någon betala för mycket på sin betalplan?

Jag förstår ingenting.

En visselblåsare?

Förstår inte vad personen vill ha sagt, varför skulle någon betala för mycket på sin betalplan?
Nä det är många frågetecken kring detta sms.
Varför? Hur? Säkerheten hos Kronofogden?

Jag förstår ingenting.

En visselblåsare?

kan ju vara så att några har betalat in även de betalfil månaderna. kanske därför som kronofogden numera skickar ut sms om att man inte ska betala i juni och december, det gjorde de inte de första åren av min sanering…

Första gången det plinga till och jag såg kronofogden som avsändare fick jag en smärre hjärtattack… Även nu när man vet vad det är så vände är det sig lite i magen när sams:er kommer….

Det som också är märkligt är att smsen gick ut efter kl 16. Alltså när växeln precis har stängt och kort därefter kom det upp meddelande på hemsidan om att felaktigt sms skickats ut. Hur fick dom reda på det så snabbt?

Och även om dom blivit hackade, vad är syftet med en hel roman?

Det som också är märkligt är att smsen gick ut efter kl 16. Alltså när växeln precis har stängt och kort därefter kom det upp meddelande på hemsidan om att felaktigt sms skickats ut. Hur fick dom reda på det så snabbt?

Och även om dom blivit hackade, vad är syftet med en hel roman?
Jag fick mina strax innan 16

Sagt det förr och säger det igen, variansen i motivation och kompetens är alldeles för stor inom offentlig verksamhet.
Är mest nyfiken på motivet i detta fall.

Jag ska inte säga något om personens intentioner. Blir mest förvånad över den bristfälliga svenskan...

Undrar om personen får sparken nu?

Jag har skuldsanering och avklarat nästan hälften, men har inte fått detta sms.
Sjukt konstigt sms däremot. Kan förstå att det skrämmer upp människor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp