Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Snöbollsmetoden?

Då spelar det inte så stor roll om en anmärkning försvinner er ju endå en hel del kvar, framförallt måste utmätninganmärkningen försvinna för att det ska hända ngt på riktigt
Ja det är många anmärkningar kvar. Om 1 år har alla försvunnit förutom en anmärkning som försvinner januari 2026.

Om jag får hoppa in här och fråga kring Lowell. De verkar eller är stenhårda. Hur lyckades du skriva av 9000 kr och de gick med på det. Jag fick till slut en avbetalningsplan med 15000 kr i månaden men det var mycket kamp.
Dom gick med på det för att jag inte har något arbete, inget att utmäta, har aktivitetsstöd och lider av psykisk ohälsa och utmattningssyndrom. Skickade in dokument som bevisade min psykiska ohälsa, att jag är arbetssökande och har aktivitetsstöd.

Jag erbjöd dom 20000 kr och att dom avskrev 9000 kr. Men DNB bank vägrade. Sen erbjöd dom att jag betalde 25000 kr och avskrev 4000 kr men jag sa nej. Jag hade verkligen inte mer än 20000 kr. Så jag bad Lowell meddela DNB bank att mitt erbjudande kvarstår. 3-4 veckor senare hörde Lowell av sig att DNB bank accepterar min ackorduppgörelse.

Dom gick med på det för att jag inte har något arbete, inget att utmäta, har aktivitetsstöd och lider av psykisk ohälsa och utmattningssyndrom. Skickade in dokument som bevisade min psykiska ohälsa, att jag är arbetssökande och har aktivitetsstöd.

Jag erbjöd dom 20000 kr och att dom avskrev 9000 kr. Men DNB bank vägrade. Sen erbjöd dom att jag betalde 25000 kr och avskrev 4000 kr men jag sa nej. Jag hade verkligen inte mer än 20000 kr. Så jag bad Lowell meddela DNB bank att mitt erbjudande kvarstår. 3-4 veckor senare hörde Lowell av sig att DNB bank accepterar min ackorduppgörelse.
Blir riktigt glad av att läsa det du skriver och att det går åt rätt håll för dig
Jag har en hel del kvar men har börjat med snöbollsmetoden för ett tag sedan o fick ner utgifter sen kommer ett bakslag så att de hamna på samma som innan sen löste vi nyligen några igen så nu är de på god väg igen.

Men ingen av våra verkar nappa på att lösa en större del sen avskriva som för dig.

Fick erbjudande från gfmoney att betala in en mindre summa för att undvika inkasso, självklart gjorde vi det. Vi meddela dem om det med bild på betalning o allt 5 dagar innan de ville att pengarna skulle vara dem tillhanda, dagen efter fick vi bekräftelse att de mottagit betalningen.
Vad hände fredagskväll?
Jo de har ändå sagt upp o skicka till gothia...

Blir så less på allt när de själva kommer med erbjudande o man är ute i god tid med betalningen.

Förstörde hela helgen

Men gothia var iaf medgörliga när man förklara hur allt hade gått till.

Blir riktigt glad av att läsa det du skriver och att det går åt rätt håll för dig
Jag har en hel del kvar men har börjat med snöbollsmetoden för ett tag sedan o fick ner utgifter sen kommer ett bakslag så att de hamna på samma som innan sen löste vi nyligen några igen så nu är de på god väg igen.

Men ingen av våra verkar nappa på att lösa en större del sen avskriva som för dig.

Fick erbjudande från gfmoney att betala in en mindre summa för att undvika inkasso, självklart gjorde vi det. Vi meddela dem om det med bild på betalning o allt 5 dagar innan de ville att pengarna skulle vara dem tillhanda, dagen efter fick vi bekräftelse att de mottagit betalningen.
Vad hände fredagskväll?

Blir så less på allt när de själva kommer med erbjudande o man är ute i god tid med betalningen.

Förstörde hela helgen

Förstår besvikelsen och att det förstörde helgen. Men skönt att Gothia var medgörliga. Om du har erbjudandet dokumenterat exempelvis mail eller brev från gfmoney så kan du anmäla dom till inkassonämnden https://svenskinkasso.se/inkassonamnden/

Jag var noga med att få mina ackorduppgörelser via brev på Kivra eller mail innan jag betalde in summan så jag hade mitt på det torra om dom sen ändrar sig när summan väl är betald och dom vägrar avskriva det dom lovat.

Snöbollsmetoden är bra och beta av allt eftersom. Men helst vill man bli skuldfri nu liksom men man får se dom som en resa att en gång för alla bli skuldfri.

Du kommer fixa det!

Jag hade också utmätningsförsök fram till November förra året. När den försvann steg min kreditvärdighet som en raket. Men det var också min enda betalningsanmärkning, så jag säger inte att samma sak kommer att hända med dig i oktober. Du har fortfarande de andra fem kvar, och du kommer nog att bli kvar på "mindre bra" fram tills de försvinner. Men, helt klart är att utmätningsförsöket är en extra allvarlig betalningsanmärkning och drar ner ditt betyg enormt jämfört med den andra anmärkningarna.

För övrigt, grymt jobbat med dina skulder.
Tusen tack :-) Ja det känns så bra. Hade skuldsanering 2013-2018 men blev sen utbränd pga misshandel på arbetet, sjukskriven och hamna i en svår depression. Levde dessutom som ensamstående mamma och tufft ekonomiskt. Så jag blev skuldsatt igen. Handlade mat på avbetalning, tog lån för att handla mat och köpa kläder till barnen etc. Så denna gången blir jag skuldfri på egen hand och det känns så bra.

Ja anmärkningen om utmätning är nog extra allvarlig och tror jag hamnar från svagt till mindre bra när jag blir av med den och två anmärkningar till i slutet av året. Sen har jag fem anmärkningar kvar.

Vad hände fredagskväll?

Förstörde hela helgen

Får man fråga om det blev missbrukad kredit? Och vilken summa det blev att betala t Gothia? Avbetalningsplan?

Har någon erfarenhet om att bli beviljad ett lån trots missbrukad kredit? Kanske från samma bank som man fått det ifrån om de ser att man sköter betalningar till inkassobolaget och kalkylen går hem?

Har någon erfarenhet om att bli beviljad ett lån trots missbrukad kredit? Kanske från samma bank som man fått det ifrån om de ser att man sköter betalningar till inkassobolaget och kalkylen går hem?
Nog bättre du startar en egen tråd eller frågar under inlägget småprat. Då denna tråd handlar om att betala av sina skulder med
snöbollsmetoden. Tänker du får flest svar och bäst hjälp om du skriver en egen tråd. Har själv ingen erfarenhet av det du frågar om.

Lite skillnad här.

Bilagor

• IMG_20240719_110618.webp
    IMG_20240719_110618.webp
    60.7 KB · Visningar: 150
  • IMG_20240719_110638.webp
    IMG_20240719_110638.webp
    64.8 KB · Visningar: 154
@Molly89 här kan du läsa om min resa. :-) Du fixar det. Jag är envis som fan och att ge upp har aldrig varit ett alternativ. Hitta din envishet och jävlaranamma. Gör upp en plan tillsammans med din skuld och budgetrådgivare.

Jsg läste din tråd. Härligt att höra att det har gått så mycket framåt för dig! Nu för en stund sedan så berättade min sambo för sina föräldrar om min situation. Min sambo som har ett helt annat ekonomiskt läge än vad jag har ska hjälpa mig att betala av så får jag betala av till honom istället. Detta för att slippa alla hemska räntor. Så det beslutades att vi ska gå till banken och att de sköter överföringen av att betala av skitlånen, vi sätter ett autogiro på den summan som ska gå till min sambo varje månad och skriver någon form av kontrakt att även om vår relation skulle ta slut så måste jag betala (givetvis) men för säkerheten. Trots att min svärmor sa det är bra att du tar tag i det med hjälp av min sons hjälp och det är "no Hard feelings mellan oss".

Trots detta så skäms jag ihjäl. Jag är alldeles hjärntrött och gråter och gråter. Jag känner tyvärr inte så mycket lättnad ännu utan mest en tung skam och rädslan av att få ogillande blockar hos banken. Jag känner mig så liten och en självkänsla som är minimal just nu @Athena

Ryck upp dig och sluta låna pengar! Lycka till!

Ryck upp dig och sluta låna pengar! Lycka till!
Vem är denna kommentaren till, mig eller Molly? Oavsett så säger man inte till någon som lider av psykisk ohälsa att rycka upp sig. Det är sådana empatilösa människor som du som gör att människor som mår dåligt psykiskt mår ännu sämre.

För det första så har Athena gjort en jätteresa, hon hade inget jätteskuldberg från början men satt ändå i skiten, samt en ensamstående mamma som inte tagit lån på länge och kämpat dit där hon är idag, det är beundransvärt! Så din kommentar till henne saknade all grund till att börja med. Det är sant att jag lipade igår och säkert kommer jag göra det igen men kanske inte lika intensivt. Jag är också på väg att få hjälp till ett skuldfritt liv och Athena som kommit längre i sin resa både ekonomiskt och mentalt försökte peppa mig nu när jag känner mig på botten, även det är en god handling utav henne. Vad gör du själv här? Har du endast en användare för att pracka ner på andra? Lever du själv som skuldfri och dessutom felfri kanske du bör lägga din energi på annat, dina handlingar här inne leder inte till något gott ändå.

Jag har sagt : Lycka till ! också men tycker bara att ni behöver en push inget speciellt alltså

Jag har sagt : Lycka till ! också men tycker bara att ni behöver en push inget speciellt alltså
Jag tycker du behöver en push ut ur min tråd. Du vet ingenting om vad jag och Molly gått igenom. En man som talar om för hur två kvinnor ska göra och anser sig ha rätt att ge oss en push för att du anser att vi behöver det. Fräscht.

För det första så har Athena gjort en jätteresa, hon hade inget jätteskuldberg från början men satt ändå i skiten, samt en ensamstående mamma som inte tagit lån på länge och kämpat dit där hon är idag, det är beundransvärt! Så din kommentar till henne saknade all grund till att börja med. Det är sant att jag lipade igår och säkert kommer jag göra det igen men kanske inte lika intensivt. Jag är också på väg att få hjälp till ett skuldfritt liv och Athena som kommit längre i sin resa både ekonomiskt och mentalt försökte peppa mig nu när jag känner mig på botten, även det är en god handling utav henne. Vad gör du själv här? Har du endast en användare för att pracka ner på andra? Lever du själv som skuldfri och dessutom felfri kanske du bör lägga din energi på annat, dina handlingar här inne leder inte till något gott ändå.
Tack fina du ❤️ Detsamma till dig. Vi har vår fulla rätt att vara ledsna, frustrerade, gråta utan att en man ska komma och tala om vad vi ska göra, känna och kritisera oss.

Säkert en sådan man som mår bra av att trycka ner andra och går igång på det. Låt han göra det. Säger allt om honom.

Kram till dig Molly ❤️ Ha en fin kväll.

När jag slängde iväg förslag till ackorduppgörelse till dom olika inkassobolagen för att se vem som nappade så sa Intrum nej. Idag kontaktade Intrum mig 2 månader senare och godtog uppgörelsen. Men nu har jag inte dom pengarna tyvärr. Att betala in 8000 kr och så avskriver dom resterande summa på 5000 kr. Total skulden r 13000 kr. Frågade om erbjudandet kvarstår några månader (hoppas jag fått jobb tills dess) så sa dom ja om inte fler skulder inkommer. Det kommer det inte göra.

En bra uppgörelse. Hoppas snart jag har ett jobb. Är så fruktansvärt less på att vara arbetssökande. Var på intervju i fredags. Över 300 sökande och fem kallade till intervju. Intervjun gick jättebra. Tyvärr är det en väldigt liten tjänst och inga möjligheter till fler timmar.

Mår inte bra just nu. Det är så fruktansvärt tufft ekonomiskt och det tär på krafterna. Är så jävla less på att vara arbetssökande. Tyvärr kan jag inte söka vilka jobb som helst då jag haft utmattningssyndrom och fortfarande är stresskänslig. Kämpar så oerhört mycket och har gjort hela livet.

Många brutala och skoningslösa trauman och jag har komplex ptsd.

Söker så många jobb men det är sjukt många sökande per tjänst.

Vill bara ha ett jobb nu så jag slipper oroa mig för att kunna betala hyra, el, mat etc.

Trots allt jag gått igenom och blivit utsatt för så har aldrig att ta livet av mig varit ett alternativ och kommer aldrig någonsin vara. Jag önskar bara lite medvind i livet och inte konstanta motgångar.

Vet inte vad jag vill med mitt inlägg mer än att bara få skriva av mig.

Mår inte bra just nu. Det är så fruktansvärt tufft ekonomiskt och det tär på krafterna. Är så jävla less på att vara arbetssökande. Tyvärr kan jag inte söka vilka jobb som helst då jag haft utmattningssyndrom och fortfarande är stresskänslig. Kämpar så oerhört mycket och har gjort hela livet.

Många brutala och skoningslösa trauman och jag har komplex ptsd.

Söker så många jobb men det är sjukt många sökande per tjänst.

Vill bara ha ett jobb nu så jag slipper oroa mig för att kunna betala hyra, el, mat etc.

Trots allt jag gått igenom och blivit utsatt för så har aldrig att ta livet av mig varit ett alternativ och kommer aldrig någonsin vara. Jag önskar bara lite medvind i livet och inte konstanta motgångar.

Vet inte vad jag vill med mitt inlägg mer än att bara få skriva av mig.
Kära du, så tufft du har det! Men tappa inte hoppet. Det måste vända nån gång! Söker du deltid? Kanske lättare att få in en fot nånstans via bemanningsföretag? Vet inte vilken ort du bor på men kolla olika bemanningsföretag?
Annars kanske hemtjänsten nån liten deltid om du skulle klara av det?
Café jobb?

Kära du, så tufft du har det! Men tappa inte hoppet. Det måste vända nån gång! Söker du deltid? Kanske lättare att få in en fot nånstans via bemanningsföretag? Vet inte vilken ort du bor på men kolla olika bemanningsföretag?
Café jobb?

Jag söker jobb inom butik, personlig assistent, lager (om det inte behövs truckkort) m.m.

Jag arbetade 18 år i butik och den stressen klarar jag utan problem. Men skulle inte klara att jobba exempelvis på McDonalds, lokalvård där det går på tid etc. Fixar inte det tyvärr.

Får nyttja både anställningsstöd och lönebidrag pga min psykisk ohälsa och komplexa ptsd.

Har jättebra referenser från tidigare anställningar.

Café jobb?

Jag söker jobb inom butik, personlig assistent, lager (om det inte behövs truckkort) m.m.

Jag arbetade 18 år i butik och den stressen klarar jag utan problem. Men skulle inte klara att jobba exempelvis på McDonalds, lokalvård där det går på tid etc. Fixar inte det tyvärr.

Får nyttja både anställningsstöd och lönebidrag pga min psykisk ohälsa och komplexa ptsd.

Har jättebra referenser från tidigare anställningar.
Om du vågar så släng ut en ansökan i din lokala FB grupp om jobb. Sen skriver du att referenser skickas via Pm. Man ska inte underskatta FB när det kommer till jobb. Jag fick ett cafejobb via Facebook när jag sökte extrajobb. Personlig assistent sökes det hela tiden vad jag ser, även lager. Men så klart beror det på var man bor.

Jag var arbetslös över 7 år, av dessa hemlös nästan 2 år. Inlagd på psyket 2 ggr. Sen fick jag jobb med anställningsstöd. Bytt jobb och flyttat några gånger. Nu 8 år senare tjänar jag över 650000kr. Med lite tur och jäklar anamma så går det.

Jag var arbetslös över 7 år, av dessa hemlös nästan 2 år. Inlagd på psyket 2 ggr. Sen fick jag jobb med anställningsstöd. Bytt jobb och flyttat några gånger. Nu 8 år senare tjänar jag över 650000kr. Med lite tur och jäklar anamma så går det.

En sådan lön har jag aldrig någonsin varit i närheten av när jag jobbat heltid. Jäklar anamma har jag massor av då jag på egen hand tagit mig igenom fruktansvärda och brutala trauman som barn och vuxen. Allas resa är olika och man får utgå efter sig själv, sina förutsättningar osv.

Bra att det går så bra för dig men som sagt vi är alla olika. Tur är inget jag har. Jag har alltid fått kämpa och åter kämpa, inget har någonsin varit lätt.

Tycker alltid att sådant inlägg när någon skriver hur dåligt man mår psykiskt och så skriver någon hur bra det numera går för en själv som också haft det tufft ger en dålig smak i munnen. För det hjälper inte mig. Ditt inlägg låter nedlåtande..

För du har ingen aning om vad jag gått igenom och blivit utsatt för.

Jag är envis och ger aldrig upp. Men jag har min fulla rätt att ha dagar där jag är ledsen och mår dåligt, och sen tar jag nya tag.

Senast ändrad:
En sådan lön har jag aldrig någonsin varit i närheten av när jag jobbat heltid. Jäklar anamma har jag massor av då jag på egen hand tagit mig igenom fruktansvärda och brutala trauman som barn och vuxen. Allas resa är olika och man får utgå efter sig själv, sina förutsättningar osv.

Bra att det går så bra för dig men som sagt vi är alla olika. Tur är inget jag har. Jag har alltid fått kämpa och åter kämpa, inget har någonsin varit lätt.

Tycker alltid att sådant inlägg när någon skriver hur dåligt man mår psykiskt och så skriver någon hur bra det numera går för en själv som också haft det tufft ger en dålig smak i munnen. För det hjälper inte mig. Ditt inlägg låter nedlåtande..

För du har ingen aning om vad jag gått igenom och blivit utsatt för.

Jag är envis och ger aldrig upp. Men jag har min fulla rätt att ha dagar där jag är ledsen och mår dåligt, och sen tar jag nya tag.
Håller med att vi alla är olika och gör olika resor igenom livet.
Jag tolkade TomToms inlägg enbart positivt och i syfte att ge dig hopp, att har det löst sig för honom så löser det sig förhoppningsvis för dig med förr eller senare <3
Att du har jäkla anamma är det ingen tvekan om!
Jag tror tyvärr att en del i det vi kallar "tur" är var man bor, större stad eller liten by, kontakt med myndigheter och vilken hjälp man får, vilka andra man har i sin närhet man kan lita på etc etc.
Det är absolut inte lätt att få jobb. Det är inte lätt ö h att få hjälp när man hamnar lite utanför samhället. Jag vet det av egen erfarenhet som har kämpat för en nära anhörig tills jag helt enkelt blev helt utbränt.
Skickar styrkekram till dig Athena, ge inte upp. Självklart får man ha dåliga dagar. Men glöm inte att det alltid kommer en dag som är bättre <3

After reading all the informative comments in this post, I have decided to use the "Identify" method. I now identify as a debt free person. That's what I'm gonna tell the banks and KFM from now on.

Den 1 oktober blev jag av med anmärkningen på misslyckad utmätningsförsöket. Men inget hände med mitt kreditbetyg. I december kommer jag få en betalningsanmärkning.
Försäkringskassan ringde i veckan och sa att dom den 1 december kommer lämna över min senaste skuld (från 2022) hos dom till kronofogden då den inte ingår i avbetalningsplanen.

Kan inte som det är nu, inte göra något så länge jag inte har ett arbete. Förra året uppgav jag för hög inkomst till försäkringskassan då en anställning inte blev av. Väntar bara på att skatteverket ska bli klar med min deklaration så kommer jag få minst 11000 kr från försäkringskassan pga för lite bostadsbidrag 2023 och givetvis kommer det inte betalas ut av FK utan kommer gå till skulderna hos dom. Bra! Tyvärr tror jag att det kommer gå till den gamla skulden och inte den som uppkom 2022. För det hade varit så bra om dom minst 11000 kr gick till den nya skulden.

Inte kul och åka på ännu en betalningsanmärkning som jag ska ha i 3 år när jag annars om 1 1/2 år är av med alla betalningsanmärkningar.

Ja det rimliga är väl att dom kvittar in de pengarna på det som är äldst

En del av min skuld till försäkringskassan kommer i december skickas till kronofogden. Jag har avbetalningsplan men just den skulden som är nyast ingår ej i avbetalningsplanen. Säger jag upp min avbetalningsplan och söker ny inkl den avbetalningsplanen så blir det 50 200 kr som ska betalas på 12 månader. Det har jag inte råd med. Just nu betalar jag bara 100 kr i avbetalningsplanen per månad och det täcker inte ens räntan varje månad. Funderar på att säga upp avbetalningsplanen och låta hela skulden hamna hos kronofogden. Inte roligt men 18000 kr hamnar där redan i december och då får jag ändå en betalningsanmärkning.

Pga min psykiska ohälsa och utamattningssyndrom missade jag dom 18000 kr och skulle betalt den istället för Gothia eller Alektum men men. Jag har betalt av Alektum, Gothia och Lowell i år trots att jag är arbetssökande och har aktivitetsstöd.

Pratade med skuld och budgetrådgivaren här i stan och tyckte jag skulle säga upp avbetalningsplanen hos försäkringskassan för den täcker inte ens räntan. Inte ens i närheten.
Inte kul och åka på en ny anmärkning då min sista anmärkning försvinner om 1 1/2 år. Men det lutar åt att jag gör det. Vad tycker ni?

Betalde av 3 skulder i år som var på totalt 78 500 kr. Men gjorde ackorduppgörelser och betalde 58 000 kr och resten avskrevs. Stolt över att jag lyckades med det trots att jag lever på existensminimum.

En del av min skuld till försäkringskassan kommer i december skickas till kronofogden. Jag har avbetalningsplan men just den skulden som är nyast ingår ej i avbetalningsplanen. Säger jag upp min avbetalningsplan och söker ny inkl den avbetalningsplanen så blir det 50 200 kr som ska betalas på 12 månader. Det har jag inte råd med. Just nu betalar jag bara 100 kr i avbetalningsplanen per månad och det täcker inte ens räntan varje månad. Funderar på att säga upp avbetalningsplanen och låta hela skulden hamna hos kronofogden. Inte roligt men 18000 kr hamnar där redan i december och då får jag ändå en betalningsanmärkning.

Pga min psykiska ohälsa och utamattningssyndrom missade jag dom 18000 kr och skulle betalt den istället för Gothia eller Alektum men men. Jag har betalt av Alektum, Gothia och Lowell i år trots att jag är arbetssökande och har aktivitetsstöd.

Pratade med skuld och budgetrådgivaren här i stan och tyckte jag skulle säga upp avbetalningsplanen hos försäkringskassan för den täcker inte ens räntan. Inte ens i närheten.
Inte kul och åka på en ny anmärkning då min sista anmärkning försvinner om 1 1/2 år. Men det lutar åt att jag gör det. Vad tycker ni?

Betalde av 3 skulder i år som var på totalt 78 500 kr. Men gjorde ackorduppgörelser och betalde 58 000 kr och resten avskrevs. Stolt över att jag lyckades med det trots att jag lever på existensminimum.
Usch, vad ska man göra?! Är det så att FK bara beviljar avbetalningsplaner på 12 månader? är det helt lönlöst att försöka prata med dem och fråga vilken hjälp de kan erbjuda?

Usch, vad ska man göra?! Är det så att FK bara beviljar avbetalningsplaner på 12 månader? är det helt lönlöst att försöka prata med dem och fråga vilken hjälp de kan erbjuda?
Jag pratade med dom om dom beviljar bara 12 månader. Frågade t.om om jag kunde ha en avbetalningsplan på den nya skulden på 18000 kr och fortsätta betala 100 kr i månaden på skulden på 32000 kr. Men det får man inte.
Då måste man säga upp avbetalningsplanen och baka in dom 18000 kr. Sen betala 50000 kr/12 månader m

Jag pratade med dom om dom beviljar bara 12 månader. Frågade t.om om jag kunde ha en avbetalningsplan på den nya skulden på 18000 kr och fortsätta betala 100 kr i månaden på skulden på 32000 kr. Men det får man inte.
Då måste man säga upp avbetalningsplanen och baka in dom 18000 kr. Sen betala 50000 kr/12 månader m
Om du skulle försöka prata med ngn "högre upp" som har större befogenheter att bestämma sånt?
Nu vet jag inte om det går med just FK men kan vara värt att försöka! Om du skriver ner din situation kortfattat (för att inte komma bort dig under samtalet) och sen be och böna för livet... då vet du åtminstone att du har försökt undvika en ny anmärkning.

Om du skulle försöka prata med ngn "högre upp" som har större befogenheter att bestämma sånt?
Nu vet jag inte om det går med just FK men kan vara värt att försöka! Om du skriver ner din situation kortfattat (för att inte komma bort dig under samtalet) och sen be och böna för livet... då vet du åtminstone att du har försökt undvika en ny anmärkning.
Pratade med en avdelningschef. Samma svar. Kommer vilket fall få en betalningsanmärkning för dom 18000 kr för den skulden skickas till kronofogden i december.

Dom 100 kr i månaden jag betalar för skulden på 32000 kr äts upp av räntan. Nog lika bra att säga upp hela avbetalningsplanen så får det ligga hos kronofogden.

Så frustrerande när jag kommit så långt att jag är under 100 000 kr i skuld. Min totalskuld nu är på 87 000 kr.

Pratade med en avdelningschef. Samma svar. Kommer vilket fall få en betalningsanmärkning för dom 18000 kr för den skulden skickas till kronofogden i december.

Dom 100 kr i månaden jag betalar för skulden på 32000 kr äts upp av räntan. Nog lika bra att säga upp hela avbetalningsplanen så får det ligga hos kronofogden.

Så frustrerande när jag kommit så långt att jag är under 100 000 kr i skuld. Min totalskuld nu är på 87 000 kr.
Bra jobbat! Förhoppningsvis kan du beta av resterande skuld framöver. Kommer gå snabbare när du får jobb!

@Fru_Alm står i min tråd hur jag gick tillväga. Skrev i juni 2024 inlägget i tråden ang mina ackorduppgörelser. Står även längre fram om uppgörelse med Lowell.

En uppdatering. Jag lämnade forumet då jag ansåg att det stundtals var ett väldigt hårt klimat härinne på forumet. Så jag lämnade och fokuserade bara på målet. Att lyckas. När man tar bort energitjuvar, negativitet och hittar tillbaka till sitt jävlaranamma och envishet så går det bra. Med stöd från kommunens fantastiska skuld och budgetrådgivare.

I mars 2025 fick jag beviljat skuldsanering. Inledande i november 2024. I november 2024 fick jag jobb. En timanställning på visstid. I maj fick jag en tillsvidare tjänst på väldigt få timmar på samma företag. Jobbat mycket mer än så då resterande timmar varit timanställning.
I september fick jag ett sjukvikariat på 25 timmar i veckan. Som tog slut den siste november. Men som i fredags blev förlängt till den siste mars. Ansökte om omprövning att betala mer den 19 september. Inte hört något än.

Jag lyckades göra många ackorduppgörelser innan jag blev beviljad skulsanering på resterande skulder.

Athena/Athena 2.0

En uppdatering. Jag lämnade forumet då jag ansåg att det stundtals var ett väldigt hårt klimat härinne på forumet. Så jag lämnade och fokuserade bara på målet. Att lyckas. När man tar bort energitjuvar, negativitet och hittar tillbaka till sitt jävlaranamma och envishet så går det bra. Med stöd från kommunens fantastiska skuld och budgetrådgivare.

I mars 2025 fick jag beviljat skuldsanering. Inledande i november 2024. I november 2024 fick jag jobb. En timanställning på visstid. I maj fick jag en tillsvidare tjänst på väldigt få timmar på samma företag. Jobbat mycket mer än så då resterande timmar varit timanställning.
I september fick jag ett sjukvikariat på 25 timmar i veckan. Som tog slut den siste november. Men som i fredags blev förlängt till den siste mars. Ansökte om omprövning att betala mer den 19 september. Inte hört något än.

Jag lyckades göra många ackorduppgörelser innan jag blev beviljad skulsanering på resterande skulder.

Athena/Athena 2.0
fick du sanering för andra gången? eller var det första?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp