• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Snart händer det

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Varför vill du inte samla allt som är synligt hos UC hos en och samma bank?

Ja de tog en UC på mig. Klart jag vill samla allt men problemet är att ingen kommer bevilja det med min inkomst. Så när de testar 800k, 900k, 1 mille osv så utöver att de finns andra variabler de tar hänsyn till så skulle dessa belopp inte täcka alla mina krediter ändå. Bankerna vill samla alla mina krediter men kan inte göra det pga det höga lånebeloppet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Men du skriver

"Jag tror inte Nordea kommer bevilja mig heller då samtliga av dessa banker verkar vilja samla allt och inte lämna kvar lån, jag har ju över 1 mkr i synliga lån."

Det är väl precis du vill? Att samla allt och inte lämna kvar några lån? Det var ju just det Nordea gjorde åt mig.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Men du skriver

"Jag tror inte Nordea kommer bevilja mig heller då samtliga av dessa banker verkar vilja samla allt och inte lämna kvar lån, jag har ju över 1 mkr i synliga lån."

Det är väl precis du vill? Att samla allt och inte lämna kvar några lån? Det var ju just det Nordea gjorde åt mig.

Det är precis det jag vill ja, men de kommer inte kunna göra det för mina lån är för höga så ingen idé att söka. Du har både högre inkomst än vad jag har och hade ett lånebelopp som var lägre.

Skulle jag söka om 850k eller vad det är du har skulle de säga nej för det täcker inte alla mina lån och sedan skulle de även påpeka andra saker såsom att de överstiger min inkomst med mera.

Jag ser det som ytterst osannolikt att de beviljar och vill inte slösa en till UC på det med dessa förutsättningar. Lägger det hellre på lendo om någon månad och prutar ned räntorna.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Kan du använda lägenheten du äger till din fördel på något sätt?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Kan du använda lägenheten du äger till din fördel på något sätt?

Inte jag som äger, mina föräldrar tyvärr. Jag flaggade ju på ett finare sätt SEB att när jag blir av med mina blancon kommer den banken som hjälper mig nu att få mig som bolånekund, pension med mera men verkar inte ha påverkat något.

Vill ej ha någon hjälp ekonomiskt av någon annan så det är inget alternativ. Min röra så jag får lösa det. Jag klarar mig är bara att det hade hjälpt något enormt förstås att samla allt.

Får ta mig en funderare vad jag vill göra.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Hur påverkades din UC av en FF?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Hur påverkades din UC av en FF?

Från 0,9 till 1,1.

Har 2 ff totalt nu, en från augusti och en från i tisdags från SEB.

Gissar mitt betyg sjunker igen till februaris uppdatering i samband med min extramortering på Avida Finans (krediten blir mindre utnyttjad).
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Problemet är att så länge du ligger på dom här nivåerna kommer du inte få något samlingslån via Lendo/Advisa. Av skälen du själv nämner.

Nu vet jag inte vad du har för räntor på dina lån men ett alternativ kan vara att ta 3-4 Bisnode/Creditsafe:lån (om du inte är spärrad) få loss 200-300.000 kronor.

Använda dessa pengar till att komma ner rejält i lån sen söka två samlingslån med bra UC och betydligt lägre belåningsgrad.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Problemet är att så länge du ligger på dom här nivåerna kommer du inte få något samlingslån via Lendo/Advisa. Av skälen du själv nämner.

Nu vet jag inte vad du har för räntor på dina lån men ett alternativ kan vara att ta 3-4 Bisnode/Creditsafe:lån (om du inte är spärrad) få loss 200-300.000 kronor.

Använda dessa pengar till att komma ner rejält i lån sen söka två samlingslån med bra UC och betydligt lägre belåningsgrad.

Jo men jag tror jag kommer få erbjudande genom Lendo/Advisa, fick ju i Augusti när jag hade ännu högre skulder. Grejen är väl att ingen kommer samla allting utan sådant gör ju bara storbankerna, men jag kanske, stort kanske, kan få lägre ränta och kanske kan pruta ned räntan igen på befintliga lån.

Alla mina räntor ligger under 7 % idag. Har spärrat mig från de flesta smslånen hehe.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Alltså grejen är den att jag sökte med bra betyg nu nyligen. Med över 1.000.000 i inkomst och lägre belåningsgrad, fick ändå bara ett handfull bud.

Jag ringde till dom jag inte fick bud utav exemplevis Santander och Wasa. Enligt dessa har dom nu "Limit" på belåningsgrad. Alltså du kan inte ha över ett visst belopp i lån. Misstänker att det finns fler aktörer som applicerar den logiken.

Men du har ju redan bra räntor som tur är!!! Där har du hälften vunnet. Så i din situation så hade jag som du är inne på satsat på att kontakta aktörer jag har och pressat ner räntan på det sättet! Tror det absolut är möjligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp