• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Snart händer det

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Tack!

Fortfarande pank och skuldsatt men några erfarenheter rikare xD

Det kommer du troligen inte vara för alltid. Pank och skuldsatt alltså. Rik på erfarenheter hoppas jag du kommer fortsätta att bli. En annan typ bara. :)

Du är en krigare 2pac och förtjänar all respekt! Cheers mate!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Tack!

Fortfarande pank och skuldsatt men några erfarenheter rikare xD
Du kommer lösa det. Vad du än gör, gör inte som jag gjort. De där sista lånen känns mest av allt. Diverse flex konton eller northmill företag som credway/easycredit/credigo. Skapar sådana enorma låneutgifter varje månad och nu när jag närmar mig KFM är det dessa lånen som kommer försöka sägas upp fortast och som kommer välta hela skeppet. Om det är så att du bara har en 8-9 krediter och tjänar såpass bra så är jag säker på att möjlighet finns för dig och förstöra än mer med diverse icke UC krediter, så låt bli. Bättre att gå till inkasso eller KFM tillfälligt än och skapa en än mer ohållbar situation. Mina sista idiot smålån har höjt min månadskostnad med säkert 6.000-8000 kronor och jag har inga välbetalada jobb.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
2/4 i familjen vet om det återfall jag tagit nu senast och som pågått i nästan 4 år samt mina skulder. 55 dygn spelfri och jag har bestämt mig för att berätta för en till ikväll och det är den jag är mest oroad över.

Jag är rätt säker på att det kommer komma månader nu av ilska och negativitet, något som jag inte behöver i livet och verkligen inte just nu. Speciellt inte när jag bor hemma och träffar personen varje dag.

Nästa vecka tar jag den sista 4/4 och jag hoppas jag klarar att göra allt jag ska på jobbet vid sidan om allt kaos...
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
2/4 i familjen vet om det återfall jag tagit nu senast och som pågått i nästan 4 år samt mina skulder. 55 dygn spelfri och jag har bestämt mig för att berätta för en till ikväll och det är den jag är mest oroad över.

Jag är rätt säker på att det kommer komma månader nu av ilska och negativitet, något som jag inte behöver i livet och verkligen inte just nu. Speciellt inte när jag bor hemma och träffar personen varje dag.

Nästa vecka tar jag den sista 4/4 och jag hoppas jag klarar att göra allt jag ska på jobbet vid sidan om allt kaos...

Fortsätt på den inslagna vägen 2pac! Ärligheten mot de närmsta är ett måste och även om det är tufft nu kommer det bli bättre på alla plan. Finns bara en väg, framåt-framåt!!!
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Fortsätt på den inslagna vägen 2pac! Ärligheten mot de närmsta är ett måste och även om det är tufft nu kommer det bli bättre på alla plan. Finns bara en väg, framåt-framåt!!!

har berättat nu blev ett jävla liv. Stack ut, ångest att åka hem igen...
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867

Har i familjen personer som tror likt Hw skrev tidigt i denna tråd (Hw tror inte längre men hade trott) att spelmissbruk egentligen bara är ett tecken på dålig karaktär och bristande ansvarskänsla och konsekvenstänk. Och de i familjen tror fortfarande det, vägrar att se att det är något sjukligt över det hela när man gång på gång upprepar samma sak fast ännu värre och ENBART i spel. Allt annat i livet är jag rationell i och smart, duktig etc.

Vill inte gå in på alla detaljerna här kring familjerelationerna och så, men alla vill mig väl i varje fall även om reaktionerna är helt irrationella och orimliga ibland.

Jag skäms inte över mig själv längre, men det finns personer som skäms över mig (om man läser mellan raderna) och tycker jag ska hyscha allt och inte berätta för någon vilket känns trist.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Folk reagerar för man blir orolig för någon man bryr sig om. Se det bara som en slags missriktad omtanke.

Det är bara att kämpa på.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Vi bor under samma tak men pratar inte med varandra. Mentalt jobbigt att komma hem till/vara i en sån miljö, sitta o äta middag ihop men inte säga ett ord och inte titta på varandra. Finns en dold ilska fortfarande, men vad ska man göra liksom... kan hitta på saker och hålla mig borta större delen av kvällarna, är väl typ det. Känns dock inte särskilt sunt tycker jag, men kan inte heller vara i en miljö som tar min energi.

jag börjar även bli lite rädd för den dagen jag blir skuldfri även fast det är långt långt kvar. Tänker ju på min ekonomi flera gånger om dagen, det kanske är något man borde vänja av sig vid. Gör ändå ingen skillnad dagligen.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Ja, känns som jag har en lång resa framför mig...

Såhär ser min situation ut:
Pengar in efter skatt: 40-70 tkr
Pengar ut för lån varje månad: 25621 kr
Total skuldebörda: 1692559,22 kr
Antal krediter: 10

4 större krediter utgör: 1324928,41 kr
Månadskostnad för dessa: 14608 kr

Getdivide 24949,13
Betalkoll 46500
BN 83092,51
SBAB 269270
Collector 352657,48
Avida 346337,38
Remember 344544,56
Klarna 63400
Privat skuld 110000

Skuldberg efter månadens räkningar: 1640751,06
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp