Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Spärra från att ta fler lån - Vippi

tala om situationen för någon närstående om alla lån osv, som du vet har lite extra pengar på sitt konto. talade om för min mor om 31 000kr smslån och 6212kr inkomst, hon vart FLY FÖRBANNAD, man såg svetten och tårarna i hennes ögon. men dagen efter kom hon till mig och ville att jag skulle slänga upp alla räkningar på bordet samt ge henne mitt master card, internet banks kort+kod, och idag ringde jag och spärrade mig ifrån ALLA smslån bolag på livstid!!! vilket kliv :) trodde jag aldrig någonsin. Inga mer hotbrev här inte :D underbart!! Lycka till alla, och hoppas verkligen att ni tar er ur det någon dag för det är HEMSKT!!

dock verkar vippi.se lite luriga? bad dom också spärra mig, eftersom räkningen vart inbetald på 7300 kr nånting, men till svars fick jag detta;

Hej,

Vänligen kontakta Svea inkasso för mer information om ditt lån.
Du når Svea Inkasso genom att ringa till 08-735 29 29 öppettider: 08:00 - 18:00

Du kan även logga in till Svea via deras kundportal, när kan du sköta dina ärenden online.
https://applications.sveaekonomi.se/kundweb

och när jag sa att jag inte behöver kontakta dom då hela räkningen är inbetald och jag bara vill ha en spärr så fick jag inte ett enda svar tillbaka? ska man behöva ringa dom tro?

Många har nog redan berättat för någon närstående, men man har ingen som har några större summor i sin närhet som kan hjälpa en. Hade man haft det hade man kanske kunnat få viss hjälp eller aldrig behövt börja med sms-lån ens. Men samtidigt skulle jag inte ens vilja ha hjälp med allting, det skulle kännas fel att låta någon annan stå för ens misstag. Jag hade kunnat ta emot hjälp med hälften kanske som ska betalas tillbaka till den personen som hjälpt mig vid ett senare skede.

Men åtminstone hälften hade jag velat ta helt själv. Det skulle även kännas fel att ta hjälp av exempelvis föräldrars sparade pengar som dom kanske sparat ihop under lång tid. Har man inget problem med det så kör på.

ja jag resonerade samma som du gör, men då hon vill ha tillbaka sina pengar så fort som möjligt valde hon att ta allting, för att sen ta alla mina pengar jag får in(hon har ju koll på min ekonomi numera och jag kan inte ens logga in själv längre tills det är betalt) skulle hon tagit hälften skulle jag fortfarande ha en massa pengar att sprida ut här och var, och 6212kr kommer man inte långt på. därför är det mycket bättre att hon tog allt för att sen få tillbaka det på ca 5månader. Känns väldigt fel men ändåså väldigt rätt då alla företag utom vippi.se är helt spärrade nu :)

Ja, har hon gjort som så att hon får allt du får in kommande månaderna så är det relativt snabbt återgäldat :) Det är väl i sig en ganska bra uppgörelse även om du får det lite tråkigt närmaste halvåret ;) Men så har man ju iofs haft det innan också med all press om lån som ska återbetalas, blir ju inga pengar över då heller.

Menar inte att kritisera någon, för bara ett resonemang hur jag tänker och hade tänkt. Men får hon det tillbaka på 5-6 månader känns det nog ändå rätt okej för henne också :)

ja jag resonerade samma som du gör, men då hon vill ha tillbaka sina pengar så fort som möjligt valde hon att ta allting, för att sen ta alla mina pengar jag får in(hon har ju koll på min ekonomi numera och jag kan inte ens logga in själv längre tills det är betalt) skulle hon tagit hälften skulle jag fortfarande ha en massa pengar att sprida ut här och var, och 6212kr kommer man inte långt på. därför är det mycket bättre att hon tog allt för att sen få tillbaka det på ca 5månader. Känns väldigt fel men ändåså väldigt rätt då alla företag utom vippi.se är helt spärrade nu :)

Jättebra lösning!!! Bra gjort av din mamma och även av dej som berättade hela sanningen. Jag tycker alltid att man ska berätta för sina närstående även om inte hjälp kan fås rent ekonomiskt. Jag är övertygad om att man mår så mycket bättre och kan ta tag i sina problem på ett bättre sätt om man har stöd från närmsta familjen. Dessutom upphör betalandet av alla ockerräntor.

Hur spärrar man sig? Ringde du upp varje enskild firma?

Bör väl räcka med ett mail med ditt namn och personnummer och en text att du har problem och att du vill spärra dig från möjligheten att ta sms-lån.

Jag själv gjorde så att jag ringde till företagen och spärrade mig från dom. Det var inte några problem alls. Så snart är man skuldfri från alla sms lånen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp