Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Spel info *trigger varning*

Diskussion i 'Fritt' startad av Auron, 12 januari 2019.

1. Självkontroll

Självkontroll Kunnig medlem - Trofépoäng: 276

Mottagna gillanden:
    120
    Trofépoäng:
    276
    Det kan jag relatera till... är också en väldigt tävlingsinriktad person och jag har jävligt svårt att bara hålla mig till en grej ..presterar alltid fullt ut i nästan alla situationer.... under min värsta period så jobbare jag och pluggade, hur jag lyckades ta min examen är för mig fortfarande ett mirakel ..påverkade varken jobb eller plugg men nu efteråt har jag kraschat både fysiskt och psykiskt....och ekonomiskt!

Lilaros gillar detta.
  2. Lilaros

Lilaros Kunnig medlem - Trofépoäng: 336

Mottagna gillanden:
    175
    Trofépoäng:
    336
    Förlåt att jag gillade ditt inlägg läste inte sista meningen, känns skönt med någon likasinnad. Ja, krascha kommer man säkert göra förr eller senare. Eller utan att märka det. Fy vad bra gjort att du klarade det med studierna trots allt. Jag är helt orörlig av skräck just nu. Har två dagar sen ska en tio sidor sammanfattning av tidigare forskning inom mitt område vara gjord med beskrivning av min uppsats inklusive syfte, metod och frågeställningar och en lista på 20 titlar jag tänkt använda mig av ska vara med. Vill inte... har sovit nästan dygnet runt i veckor känns det som. Kan inte misslyckas och inte få börja master i höst. Är så j_vla trött.

Självkontroll gillar detta.
  3. Lilaros

Mottagna gillanden:
    175
    Trofépoäng:
    336
    Håller på att ge upp nästan känns det som efter 157,5 av 180 hp, 1 tenta och uppsatsen kvar. Tvivlet på min förmåga drar in som en tidal wave och ödelägger all min tidigare målmedvetenhet. Vill inte ge upp men vill inte bli idiotförklarad om mina frågeställningar är skit. Jag antar att jag kan försöka skriva ihop något denna sista tenta och få göra någon ändring i efterhand om något kring planering av uppsatsen är klantigt uttryckt eller svårt att uppnå. Bättre det än att inte lämna in alls. Ska nog lyssna på någon bra musik på hög volym och glömma ekonomin och bara skriva så det ryker. Alla tror att jag ska misslyckas också för att jag har "så mycket" men jag har en partner som kan avlasta. Vet att jag vill klara det så gärna och får panik inombords och låser mig och gör allt annat än studierna helst.

Självkontroll, tvingade du också ihop din uppsats på några månader under stor möda? xD Tror att det kommer bli tufft. Har du några pluggtips?

4. Lilaros

Mottagna gillanden:
    175
    Trofépoäng:
    336
    Nu har jag kommit igång! Det går jättebra. Ibland behöver man bara starta...

Självkontroll och Bob231 gillar detta.
  5. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 907

Mottagna gillanden:
    2 766
    Trofépoäng:
    1 907
    Denna tråd hör hemma på ett forum som behandlar just spel. Det är fullkomligt onödigt att ha den på ett LÅNFORUM.
    Diskussionsunderlaget rör var man spelar och vilken tid - Alltså helt utanför det här forumets syfte och tanke.

6. Auron

Auron Viktig medlem - Trofépoäng: 146

Mottagna gillanden:
    57
    Trofépoäng:
    146
    Ni är så modiga som kämpar och inte ger upp!!
    Tusen tack för era svar, Kan inte va lätt att prata om.
    Grymma är ni!!

7. Självkontroll

Mottagna gillanden:
    120
    Trofépoäng:
    276
    Det står under fritt så tycker var och en får avgöra det på egen hand, behöver ju inte svara om man inte vill, behöver inte ens gå in och läsa det. Jag kan isf tycka att den tråden om allt och inget faller också bort utifrån ramen av ett låneform. Där inne läste jag bland annat en diskussion Om vart man bor osv ... helt ointressant för mig om man bor ute på landet i ett eget hus eller om man bor i storstaden :)
    Allt är inte alltid intressant för alla och så långe det går ändå under katogorin Fritt så tycker jag att alla har rätt till att just yttra sig och skapa trådar Fritt :D

8. Terry_

Mottagna gillanden:
    2 766
    Trofépoäng:
    1 907
    Jo men samtidigt bara för att det står under "Fritt" så är det kanske märkligt om jag öppnar en tråd som heter "Vilken ingrediens brukar ni ha i er beairnesås"
    Jag om någon är väl medveten om hur spel och lån hänger ihop. Hela mitt liv har kretsat kring spel och alla min lån är till följd utav spel. 10 miljoner minus och 20 år utav tungt missbruk (spel) har jag bakom mig.
    Men detta är fortfarande ett lånforum och lån ska väl diskuteras? Om man vill prata om vilka bettingbolag som är bra, spelstrategier och bonusar så ser jag inte hur detta ska vara relevant här.
    Om man vill diskutera dessa bitar är det väl bättre & göra det på ett spelforum. Varför ska vi utsätta medlemmar för den frestelsen när 20-40% av oss här är djupt skuldsatta just tack vare spel?

Om man har ett stort behov utav att diskutera spel så finns det ju liksom spelforum. Sen ska det sägas att inte jag bestämmer vad som ska skrivas här utan dom som ger och modererar forumet. Men jag tänker bara spontant att det borde finnas bättre arenor att diskutera spel på än på ett forum som rör ekonomi och lån. Det är min personliga åsikt.

9. Självkontroll

Mottagna gillanden:
    120
    Trofépoäng:
    276
    Det kan jag väl hålla med dig om men ingen skrev några specifika spelsidor eller om strategier på den nivån du beskriver...

vänta ska du se snart kommer det en tråd med ingredienser ...var inte så längesedan jag av förbi farten läste en tråd om mat hör inne ...minns inte riktigt men minns att det diskuterades något om billig mat ...

10. Terry_

Mottagna gillanden:
    2 766
    Trofépoäng:
    1 907
    Jag tycker bara att det kanske är olämpligt att ha en tråd där man ska diskutera Vilket spelbolag man tycker bäst om på ett forum där merparten är djupt skuldsatta till följd utav ett osunt spelande. I synnerhet på ett "LÅN-forum".

Lize, svalan och Självkontroll gillar detta.

Dela sidan