• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Spelmissbruk skuldsanering möjligt?

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Nu har kreditupplysningar från inkassobolagen börjat komma in. I upplysningar visas bara inkomsten från 2019-21 och inte för 2022. Varför det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Nu har kreditupplysningar från inkassobolagen börjat komma in. I upplysningar visas bara inkomsten från 2019-21 och inte för 2022. Varför det?
Den är ju inte klar än. Om du redan deklarerat blir det mitten av april.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Jag är säker då löneutmätningen upphör samma datum dom inledande inleds.
Min arbetsgivare har dragit löneutmätning trots att löneutmätningen blev upphävt den 21 mars.
Jag ringde KFMs kundcenter och hon sa att mitt arbetsgivare inte brukar vara snabb med att betala till dem. Hon lett också så som att jag inte ska få behålla lönen denna månad.
Ringde lönekontoret och bad dom att antigen snabbare betala till KFM eller att de betalar ut till mig direkt. Personen från lönekontoret sa att de uppfattade som att utmätningen ska ske denna månad också. Men hon sa att hon skulle återkomma under dagen när hon först pratar med handläggaren från KFM.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Min arbetsgivare har dragit löneutmätning trots att löneutmätningen blev upphävt den 21 mars.
Jag ringde KFMs kundcenter och hon sa att mitt arbetsgivare inte brukar vara snabb med att betala till dem. Hon lett också så som att jag inte ska få behålla lönen denna månad.
Ringde lönekontoret och bad dom att antigen snabbare betala till KFM eller att de betalar ut till mig direkt. Personen från lönekontoret sa att de uppfattade som att utmätningen ska ske denna månad också. Men hon sa att hon skulle återkomma under dagen när hon först pratar med handläggaren från KFM.
Du kommer att få det återbetalt det är det som gäller för alla.
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Nu har kreditupplysningar från inkassobolagen börjat komma in. I upplysningar visas bara inkomsten från 2019-21 och inte för 2022. Varför det?
hej hur gick det till från första kontakten med handläggaren? Jag missade kontakten med handläggaren så fick ett mail att jag ska ringa upp direkt men självklart så såg jag inte det. så får ringa imorgon. Kan du snälla berätta hur det gick för dig?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
hej hur gick det till från första kontakten med handläggaren? Jag missade kontakten med handläggaren så fick ett mail att jag ska ringa upp direkt men självklart så såg jag inte det. så får ringa imorgon. Kan du snälla berätta hur det gick för dig?
Jag missade också samtalet men fick SMS om det och att jag ska ringa. Ringde efter någon timme. Ca 1 timme efter samtalet fick jag inledande. Nu väntar jag fortfarande på beslut.
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Jag missade också samtalet men fick SMS om det och att jag ska ringa. Ringde efter någon timme. Ca 1 timme efter samtalet fick jag inledande. Nu väntar jag fortfarande på beslut.
Vad för uppgifter ville de ha? Ska man ha kontoutdrag? Vad vill dem ha? Kan du specificera mer?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Vad för uppgifter ville de ha? Ska man ha kontoutdrag? Vad vill dem ha? Kan du specificera mer?
Handläggaren går igenom ansökan med dig. Frågar hur skulderna uppkom, varför och när. Du ska bara ärligt förklara ditt situation.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp