Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

spelmissbruk + smslån

Jag undrar om jag är ensam eller finns det någon mer än mig som ställt till det rejält??!!

Nu lägger jag korten på bordet för alla er!

Är en tjej som underhåller sig med spel på nätet
blev sjukskriven och går på f-kassa = 8000 kr / månad
brukar ha en inkomst på 17000 kr och då levde jag gott!
när jag blev sjukskriven så räckte inte pengarna och jag började spela för att ha råd att leva. och då förlorade jag allt!

har nu smslån hos många (Alla?) smslån bolag :(
räknade nyss igenom och har skuldsatt mig i 111.000 kr i smslån

nu är frågan hur man kommer ur detta helvette?!

börjar jobba i September igen och då med full lön, men vad ska jag göra fram tills dess med allt detta?!

Jag äter inte, sover inte, vill inte prata med någon, livsglädjen finns inte och överväger till att försvinna från denna hemska värld...

det finns ingen utväg för mig än att hamna hos kronofogden... och där vill jag inte vara :(

Har bara mig själv att skylla!
jag ville leva på samma standard som innan men med halva inkomsten (som ag istället spelade bort)

önskar att det fanns någon i samma sits man kunde prata med :( :(

spel

Hej
Du är inte ensam om med så mycket skulder, att hamna hos fogden är inte slut på livet och det är tur att de finns i alla fall. När du kommer dit så får du pengar till mat och hyra och lite till. Har du tur att jobba extra så kan du få en liten slant over. Kronofogden hjälper människor och löneutmätning
är den sista lösning fast det kan ta flera år innan man är fri från alla skulder. Tänk inte så negativt och försök att sluta spela och låna massa pengar för det löser inte dina problem. Man har kvar 4630 samt hyran också
och resten går till KF. Jag har gjort så i alla fall och min arbetsgivare har tystnads plikt och jag har slutat med att låna och låna och det känns väldigt skönt

Usch kunde varit jag som skrev det inlägget.. Fast jag ligger snäppet värre till :/ har idagsläget nästan ALLA smslån på marknaden ca 150k samt en massa småkrediter ca 40k, blancolån på 160k och CSN på lika mycket. En helt överjävlig situation som helt och hållet är orsakad av spelmissbruk.
Så ja.. Vad gör man ..

Mina lån har i dagarna börjat trilla in till kfm och jag har på något sätt lyckats acceptera att det inte längre finns någon utväg. Det blir utmätning och allt som kommer med det..
Det enda positiva just nu är att jag inte har spelat på 22 dagar :) aldrig igen!

Det kunde trots allt ha varit värre ;)

Skönt och höra att man inte är ensam, för det känns faktiskt så just nu, att det bara är jag som spelar bort alla pengar och att det bara är jag som inte kan betala till baka det man lånat.

Önskar att det fanns en bank som kunde låna ut 111.000 kr till mig, men det är hopplöst!
Jag har försökt överallt känns det som och nu har jag c:a 30 UC förfrågningar också :(

TUR att inte smslånen syns på UC! Min uc ser BRA ut förutom att det är massa förfrågningar på mig som sänkt min score till typ 0!

Ni är definitivt inte ensamma. Jag har varit i samma sits själv där problem orsakat stora skulder. Det bra är att jag inte tagit några lån sen juli/augusti-skiftet förra året. Och att jag avbetalat åtminstone några lån.

Tyvärr har man ändå mycket kvar. Kanske 75.000:- i smslån och 50.000:- i andra "bättre" skulder med åtminstone lägre ränta och sådär.

Men säg att jag har 100.000:- i problematiska skulder, inte är det kul inte. Sen är det rätt hopplöst. Även om jag betalar rätt mycket i sommar och kanske blir av med 2 skulder. Så har jag ändå cirka 12 stycken kvar. Sen kanske jag blir av med 2 i höst. Då är det 10 kvar som dessutom växt en del och blir svårare. Det är en bra bit kvar innan man kan se någon riktig ljusning på det här ändå tyvärr :/ Slutet av 2015, då kanske jag åtminstone är relativt nära. Trist att man satt sig i den situationen och det blivit som det blivit.

Däremot är det skönt att vara förbi den tiden när lånen var aktuella och man drog på sig mer och mer för att försöka rädda sig från att inte kunna betala. Och den tiden när det vällde in förfrågningar, brev från lånföretag, inkassobrev och kronofogdebrev. Nu kommer det bara något enstaka inkassobrev i månaden, men man vet ju ändå om skulderna såklart. Men inget blir bättre av någon jävla hets. Så det är ändå skönt att vara förbi den tiden som sagt.

Hej,

Du är inte ensam..jag vet precis hur det är. Jag hade dragit på mej massa krediter o sms lån när jag va sjukskriven sen fick ja ta nya lån för o betala dom gamla. Sluta med att allt gick till inkassobolag,gjorde upp med avbetalningar men te slut braka allt o allt gick till kronofogden. Räddningen blev när ja gjorde adressändring o flytta hem te pärona en tid då jag o min sambo tog ett uppehåll... Dom såg min post sen vare bara o lägga korten på borden. Dom belåna sitt hus o betala av alla mina skulder på 210 000kr:/ nu betalar jag av detta till dom me 2500kr i månaden...sen har ja ett vivus lån kvar nu som ja håller på o betalar tebax på. Mins r allt skit va..jag sov inte,åt inget,rasa i vikt osv tills ja fick hjälp. De borde finnas nån som kan hjälpa dej o betala?? Elr nå lån?? Beställ tid me din bank för privat rådgivning om dom kan hjälpa dej me ett lån? Sök hos lendo? Elr svea ekonomi har ju nå lån som man kan lösa skulder med... Elr om du släpper allt te kronofogden så kommer dom sköta allt åt dig o se till att de blir betalt..du kommer få pengar över te mat o lite annat... Du kommer fixa detta... hoppas verkligen de löser sig. Skivka pm maila om du vill prata:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp