Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Speltransaktioner och lån

Kunnig medlem
Poäng: 112
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Börjar bli dags för mig att söka ett samlingslån. Har läst en del här på forumet att banker/långivare fler o fler kollar ens kontohistorik.

har en del spelhistorik på kontot. Och vill inte snubbla på mållinjen (får ett bra erbjudande men blir senare nekad efter närmare kontroll).

vad har jag för alternativ ?
1.Bli kund hos ytterligare en till bank och ändra att lönen börjar komma till den nya banken istället. Men har läst att banker tar en UC när man blir ny kund?

2. skapa nytt konto hos min nuvarande bank
3. Vilka banker/långivare gör inte dessa kontroller ? Så jag vet vilken jag ska eller inte gå vidare med vid erbjudande

De kommer absolut inte godkänna dig med nytt konto eller ny bank för då har de inget att gå efter de flesta brukar vilja ha 3-6 månades historik om de kollar

Börjar bli dags för mig att söka ett samlingslån. Har läst en del här på forumet att banker/långivare fler o fler kollar ens kontohistorik.

har en del spelhistorik på kontot. Och vill inte snubbla på mållinjen (får ett bra erbjudande men blir senare nekad efter närmare kontroll).

1.Bli kund hos ytterligare en till bank och ändra att lönen börjar komma till den nya banken istället. Men har läst att banker tar en UC när man blir ny kund?

3. Vilka banker/långivare gör inte dessa kontroller ? Så jag vet vilken jag ska eller inte gå vidare med vid erbjudande
Vänta 6 månader och spela inte under den tiden.

Väldigt enkelt...Säg till nuvarande bank att du vill öppna ett nytt konto eftersom den nuvarande konto påminner dig om ditt spelande och att du vill försöka(sluta) minska ditt spelande. Jag gjorde likadant hos swedbank och fick skriva på pappret direkt om att avsluta konto. Så går till kontoret och fixa detta!

Men tittar alla banker på spelteansaktioner? Finns det någon som inte gör det?

Kollar dom enbart kontot som lönen kommer in på?

Följer vill gärna veta med vilka som inte kollat varje detalj

Har en tråd om banker

Trams alla börjar med. Fyll gärna på med vilka som inte gör så man vet vilka man ska undvika
Om du läser så kanske du ser att jag skrev tidigare att Avida inte kollar.
Du vill ju veta vilka som inte kollar då svarade jag personen som skrev att Marginalen inte kollar att de kollar då de gjorde det på mig!
Det har ändras mycket senaste månaderna, de banker som inte kollade tidigare har börjat att kolla nu!

Om du läser så kanske du ser att jag skrev tidigare att Avida inte kollar.
Du vill ju veta vilka som inte kollar då svarade jag personen som skrev att Marginalen inte kollar att de kollar då de gjorde det på mig!
Det har ändras mycket senaste månaderna, de banker som inte kollade tidigare har börjat att kolla nu!
Såg det. Så det e bara avida som inte frågar mer? Då får jag hoppas att jag får ett erbjudande från dem.

Inte Coop heller :) inte för 4 veckor sen iallafall.

När dom ska kolla igen kontohistoriskt, tittar dom igenom alla konton man har, elr äre bara kontot som lönen sätts in på? Vore puttenuttigt ifall någon kunde svara.

När dom ska kolla igen kontohistoriskt, tittar dom igenom alla konton man har, elr äre bara kontot som lönen sätts in på? Vore puttenuttigt ifall någon kunde svara.
Nyfiken på detta med! Om man har fler konto i samma bank, kollar de alla då eller bara lön konto?

bara lönekontot!

Skulle vara försiktigt att se ett 'kontokoll' som något statiskt. Det beror helt på individens förutsättningar. Dvs ibland kanske de gör det och ibland inte. Vissa kanske inte gör det just nu men planerar att göra det nästa vecka (typ).

Det är dock bara lönekonto som bankerna vill ha, funkar inte med något annat konto. Dom kollar ju huvudsakligen efter din inkomst när dom begär kontoutdrag. Ont: det är fler banker som inte kollar utdrag än som faktiskt gör det.

Skulle rekommendera, av egen erfarenhet, att du ej lånar pengar om du- problematiskt eller ej- spelar om pengar.

Kanske bättre att vänta med ett samlingslån om du fortfarande spelar eller gjort det i närtid. Ta tag i spelandet så att inte ett samlingslån öppnar upp för mer pengar och risken att spela ytterligare. Då sitter du i samma sits igen inom kort.

Kanske bättre att vänta med ett samlingslån om du fortfarande spelar eller gjort det i närtid. Ta tag i spelandet så att inte ett samlingslån öppnar upp för mer pengar och risken att spela ytterligare. Då sitter du i samma sits igen inom kort.
Exakt, det är ju som ett brev på posten (innan postnord), mer pengar = ökat sug.. Jag minns de goda tiderna när 200kr gav timmars av nöje, men med samlingslån och "oops 50 000kr över efter allt är betalt" blev 10 000kr borta på 5 minuter.

Ska man ha en bra ekonomi behöver man antingen vara rejält disciplinerad och detta bevisat genom andra personer, annars är min starka rekommendation att man söker hjälp för spelande och spärrar sig _INNAN_ man tar några nya lån. Snöbollen rullar FORT SOM FAN när den väl börjat. 2017 hade jag 200 000 i skulder. Idag över 3 miljoner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp