• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Speltransaktioner och samlingslån

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Om du vill byta till andra banken Nordea kräver kontoutdrag av din bank och då kommer synas din spelande
Bättre öppna 1 till konto .
Aha, så man kan öppna 1 till konto hos samma bank? Hur gör man det och tar de UC?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Aha, så man kan öppna 1 till konto hos samma bank? Hur gör man det och tar de UC?
Ett sparkonto tror jag man kan öppna helt själv. Annars får man kontakta banken så hjälper dom till, du har ju samma inlogg oavsett bara ett till kontonummer
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Ett sparkonto tror jag man kan öppna helt själv. Annars får man kontakta banken så hjälper dom till, du har ju samma inlogg oavsett bara ett till kontonummer
Ja, jag har ett sparkonto, det vet jag att det går. Men jag menar när man ansöker om lån då kollar du bankerna på konto där man får in lön. Eller går det att flytta så att man får lön på sparkontot?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Ja, jag har ett sparkonto, det vet jag att det går. Men jag menar när man ansöker om lån då kollar du bankerna på konto där man får in lön. Eller går det att flytta så att man får lön på sparkontot?
oj ingen aning.. bäst att du ringer o frågar banken
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Nu var det en personlig kontakt till som löste det åt mig på min bank men jag fick mitt personkonto borttaget och ersatt med ett helt nytt. Jag tror dock inte detta hör till vanligheterna men om man förklarar att man ändrat sin situation och inte vill bli påmind kanske de kan lösa det.

Om man gör detta kanske man inte ska söka direkt dagen efter dock för det ser nog märkligt ut om de vill se kontoutdrag och man inte har någonting alls att visa senaste månaden. ;)
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Nu var det en personlig kontakt till som löste det åt mig på min bank men jag fick mitt personkonto borttaget och ersatt med ett helt nytt. Jag tror dock inte detta hör till vanligheterna men om man förklarar att man ändrat sin situation och inte vill bli påmind kanske de kan lösa det.

Om man gör detta kanske man inte ska söka direkt dagen efter dock för det ser nog märkligt ut om de vill se kontoutdrag och man inte har någonting alls att visa senaste månaden. ;)
Tycker att det tråkigt nät banken vill hå igenom ditt konto fy .
Hos mig också gjört efter speltransaktioner fick ej G
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Nu var det en personlig kontakt till som löste det åt mig på min bank men jag fick mitt personkonto borttaget och ersatt med ett helt nytt. Jag tror dock inte detta hör till vanligheterna men om man förklarar att man ändrat sin situation och inte vill bli påmind kanske de kan lösa det.

Om man gör detta kanske man inte ska söka direkt dagen efter dock för det ser nog märkligt ut om de vill se kontoutdrag och man inte har någonting alls att visa senaste månaden. ;)
Precis, har erfarenhet av att det blev liknande utfall. Jag angav mitt andra konto på Handelsbanken en gång när någon långivare skulle kolla igenom transaktioner. Tyvärr så hade jag ju varken det som lönekonto eller hade tillräckligt med transaktioner på så dom ringde upp och sa att de ville ha tillgång till mitt vanliga konto/lönekontot. Så det bästa är kanske att söka någonstans där man ser vad som begärs, typ någon av alla låneförmedlartjänster.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
vilken bank var det? Det är inte många banker som kollar på konto?
Kommer inte ihåg var för 3 år sedan om kommer på ska skriva.
Wästgota finans men inte säkert var preliminärt G efter dem gick genom min bankkonto blev Icke godkänt
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp