• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Stå ut och vänta eller söka nu? Chanser

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Fast marginalen har endel villkor på deras lån (om dem har lösenkrav)
- dem löser bara lån (inga sms-lån eller krediter
- löser bara lånetagarens lån (kan ej betala någon annans)
Men detta stod på skuldebrevet via post, och det tar ju 6 dagar fram och tillbaka med post (för mig) plus att dem var petiga - råka skriva fel datum (men hade ändrat) så det tog ytterligare en vecka för den manuella granskningen
Men iaf, bara när det gäller lösenkrav...
Så för endel personer passar inte marginalen på :)
Alla kan inte ha bra erfarenhet av marginalen nej:) men läser man här på forumet så kan man hitta mycket bra omdöme av marginalen. För mig gick det FELFRITT och SMÄRTFRITT. Och för många andra som har/haft marginalen.
Oavsett, här pratar vi om STOR ränteskillnad som innebär flera 10tusen kronor i extra ränta per år. Då tycker jag de "besvärligheter" du nämner är kanske värt att stå ut med;)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kiki

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hög ränta i 6 månader känns helt okej för mig då jag verkligen hoppas att de går att omförhandla om några månader... annars är det såklart en väldigt dålig deal.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Kiki: hade du inga andra krediter förutom blanco på uc när du gjorde ansökan?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Alla kan inte ha bra erfarenhet av marginalen nej:) men läser man här på forumet så kan man hitta mycket bra omdöme av marginalen. För mig gick det FELFRITT och SMÄRTFRITT. Och för många andra som har/haft marginalen.
Oavsett, här pratar vi om STOR ränteskillnad som innebär flera 10tusen kronor i extra ränta per år. Då tycker jag de "besvärligheter" du nämner är kanske värt att stå ut med;)
Jovisst kan vara värt det! :)
Beror väl på om dem begär lösenkrav och man bara har sms-lån och krediter (som dem inte löser)
Så beror på förutsättningar :)
 
M

Maximilian

Gäst
Poäng: 0
Fast marginalen har endel villkor på deras lån (om dem har lösenkrav)
- dem löser bara lån (inga sms-lån eller krediter
- löser bara lånetagarens lån (kan ej betala någon annans)
Men detta stod på skuldebrevet via post, och det tar ju 6 dagar fram och tillbaka med post (för mig) plus att dem var petiga - råka skriva fel datum (men hade ändrat) så det tog ytterligare en vecka för den manuella granskningen
Men iaf, bara när det gäller lösenkrav...
Så för endel personer passar inte marginalen på :)

Marginalen löser krediter och smslån men inte de som inte tar UC (i stora drag, finns säkert undantag).

Bara att skriva rätt datum istället då så är problemet löst :) Värt några tiotusentals kronor för någon som redan har riktigt dålig ekonomi.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Marginalen löser krediter och smslån men inte de som inte tar UC (i stora drag, finns säkert undantag).

Bara att skriva rätt datum istället då så är problemet löst :) Värt några tiotusentals kronor för någon som redan har riktigt dålig ekonomi.
Jo kanske det. Men stod bara att dem löser lån men inte sms-lån och krediter.
Annan sak om dem betalar ut pengar till en (utan lösenkrav) men visst kanske finns dem som inte följer det. Jo, Finns ju tex sms-lån som syns/inte syns på UC.
Tyckte dem var petiga, hade ju ändrat datum till rätt ändå :p
Förresten hade jag valt marginalen ;) och skulle nog göra det igen om det var lägre ränta :) beror på andra erbjudanden.
Jag menar bara, för vissa personer kanske det inte passar med marginalen, om dem har tex många osynliga lån och lösenkrav.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp