Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Större lån hos Lendo?

Hej, jag har precis lyckats rida ut mina 3 år med betalningsanmärkningar och är äntligen fri.
Räddningen blev ett skuldfinansieringslån hos Svea med en hiskelig ränta (13-14%). Jag har idag cirka 370.000 kr i skuld hos dem.

Nu när mina anmärkningar försvunnit tänkte jag försöka byta Svea's lån till ett med lite normalare ränta. Jag tänkte först köra det via Lendo för att se vart jag fick bäst villkor, men mina 370.000 är väldigt nära maxgränsen hos Lendo (400.000). Min UC-score är idag 0.6% = Mycket bra. Inga anmärkningar och inga förfrågningar.

Är det någon långivare hos Lendo som kan ge 370.000 med en OK ränta? Har ni några erfarenheter? Jag undviker helst ett besök på det lokala bankkontoret av olika anledningar.

Jag tror du behöver vänta tills det räcker med ett lån på under 350 000. Om du är medlem i ett fackförbund kan du då få ett lån till rätt schysst ränta.

Att Lendo har en maxgräns på 400 000 innebär bara att någon de samarbetar med erbjuder den summan, men det allra flesta ligger betydligt lägre och max 350 000.

Senast ändrad:
Jag tycker du borde prova hos Bank Norwegian. Dom har 500.000:- som maxgräns och jag har sett flera stycken här som blivit erbjudna belopp som 395.000:- och liknande. Många verkar bli beviljade lån där också. Du har ju dessutom bra förutsättningar förutom det lånet du kommer ha.

Jag tycker du borde prova hos Bank Norwegian. Dom har 500.000:- som maxgräns och jag har sett flera stycken här som blivit erbjudna belopp som 395.000:- och liknande. Många verkar bli beviljade lån där också. Du har ju dessutom bra förutsättningar förutom det lånet du kommer ha.

Kruxet är ju att de inte lär ge bättre ränta än vad TS redan har idag.

Varför inte fråga en storbank med den UC-scoren?? Du har väl jobb och inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp