Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Större samlingslån om 6 månader

Ny medlem
Poäng: 1
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Nu är jag tillbaka i skuldträsket igen efter nästan 3år ordnad ekonomi.
Jag fick ett återfall för ca 1år sen med mitt spelberoende och mår skit över det, hamnade i djup depression och började spela igen. Nu har jag stängt av allting och är tillbaka på ruta 1. Har börja söka hjälp med mitt spelande och äntligen varit öppen om prblemet och skulderna för min familj. Under 1års tid har jag spelat bort nästan 300.000
Och tog massa skit lån för dölja det för min sambo. Men skulderna kom ikapp och vi va nära på separeras. Nu har jag visat honom alla skulder och betalar så klart allting själv.
Så som bäddar får man ligga..
Jag väntar tills alla förfrågningar försvinner, sista förfrågningen försvinner 24e Mars 2027.
Har totalt 14 förfrågningar.

mina lån idag.
ICA Banken: 193.400 (tidigare sammings lån)
Lea bank: ca 89.000 kvar
Brocc: ca 71.000 kvar
Nortmill kredit: 50.000 (nyligen)
Tomly ca. 60.000 kvar
Avida ca. 50.000 kvar
Privar lån från familjemedlem för bil ca 60.000kr kvar

Jag betalar idag ca 17.000kr bara i lån och halva hyran ca 4500kr. Kan inte hjälpa till med övriga hushålls kostnaden såsom mat, el, internet, försäkring osv. Då sambon får stå för allt tills jag fått nytt sanmings lån.
Jag är mår så klart jätte dålig och är så arg på mig själv men är så tacksam att han inte lämnade mig och pusha mig till och ta tag i det.

Det jag betalar i dagsläget
ICA banken: 2041kr/mån
Lea bank: 1040kr/mån
Brocc: 1088kr/mån
Normill: 1550kr/mån
Tomly: 5415kr/mån
Avida: 1066kr/mån
Privat lån familjemedlem 3000-5000kr/mån

Min lön efter skatt ca 26.000

Behöver samla totalt ca 350.000kr
Har jag möjligheten och ta så stort lån själv?
Är sambla och Lendo bästa alternativet?
årslön ca 380.000kr
Vill samla allt förutom ICA banken för den har jag tagit tillsammans med min Sambo
(han var min medsökande) för täcka av mina gamla skulder för 4år sen.

Just nu betar jag av så gott jag kan och ser till att inte ligga efter med några betalningar.
Även om det är tuff och metalt vill jag bara bryta ihop så vet jag att allt var mitt eget fel.
Jag kämpar vidare och hoppas att jag får ett samlingslån när alla förfrågningar försvinner.

Vill du samla för att komma ner i kostnad per månad eller för att få ner räntan? Vad har du i ränta idag på alla olika lån? Vill du betala tillbaka till familjemedlemmen direkt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp