• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Starta AB om man har skuldsanering.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
656
Poäng
607
Jag vet inte hur det funkar - det säger jag rakt av - men är det inte skäl för omprövning från borgenärerna om man upptäcker att någon som har skuldsanering har haft 25000 att betala aktiekapital för?
 

Lexoz

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hade strul att öppna företagskonto hos SEB när jag hade anmärkning för 8-9 år sen.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
224
Poäng
417
Ingen fara, har själv pratat med KFM om detta.

DOCK så är det som @Lasseman säger att om du gör det och bara kör med utdelning december och juni månad så kan du då ett ordentligt bakslag på allting.

bästa är att ge dig själv lite lön extra varje månad och ompröva då detta. Men MÅLET måste väl ända vara att ta ut 0 i lön och utdelning och efter skusan kanske kunna göra en utdelning på 6-siffrigt?
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
656
Poäng
607
bästa är att ge dig själv lite lön extra varje månad och ompröva då detta. Men MÅLET måste väl ända vara att ta ut 0 i lön och utdelning och efter skusan kanske kunna göra en utdelning på 6-siffrigt?
@Lasseman kan kanske säga mera om detta men om jag var på KFM skulle jag (inom lagen) begära bokslut varje år för ett aktiebolag som helägs av en som har skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
@Lasseman kan kanske säga mera om detta men om jag var på KFM skulle jag (inom lagen) begära bokslut varje år för ett aktiebolag som helägs av en som har skuldsanering.
Du får göra det "inom lagen" (vad nu det är) om du börjar handlägga skuldsanering för företagare då.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Ingen fara, har själv pratat med KFM om detta.

DOCK så är det som @Lasseman säger att om du gör det och bara kör med utdelning december och juni månad så kan du då ett ordentligt bakslag på allting.

bästa är att ge dig själv lite lön extra varje månad och ompröva då detta. Men MÅLET måste väl ända vara att ta ut 0 i lön och utdelning och efter skusan kanske kunna göra en utdelning på 6-siffrigt?
Aktieutdelning sker i samban med bokslutet, om företaget har gått med vinst alternativt har upparbetade vinster. Oftast kan man inte ta ut aktieutdelning efter första året med AB, man måste äga AB 1/1 (avstämningsdagen) så utdelning 2024 är redan körd.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Ingen fara, har själv pratat med KFM om detta.

DOCK så är det som @Lasseman säger att om du gör det och bara kör med utdelning december och juni månad så kan du då ett ordentligt bakslag på allting.

bästa är att ge dig själv lite lön extra varje månad och ompröva då detta. Men MÅLET måste väl ända vara att ta ut 0 i lön och utdelning och efter skusan kanske kunna göra en utdelning på 6-siffrigt?
Osmart att ta allt som utdelning, då har man ingen SGI om man blir sjuk exempelvis.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp