Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Merax - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Nstart - Nystartslån
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Thorn - Samlingslån
8. Ferratum - Lån utan UC

Starta AB om man har skuldsanering.

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 783
Mottagna reaktioner
2 128
Poäng
1 427
Det blir ju inte bättre svar av att du klistrar in samma igen?
Vad anser du skulle vara ett korrekt svar? Det finns inga laghinder och AB är en egen juridisk person. De hinder som finns är om man inte kan få ett företagskonto eller F-skatt.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 7 447
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
21 453
Mottagna reaktioner
10 358
Poäng
7 447
Vad anser du skulle vara ett korrekt svar? Det finns inga laghinder och AB är en egen juridisk person. De hinder som finns är om man inte kan få ett företagskonto eller F-skatt.
Jag vet att det inte gör det.
Jag uppfattade som att frågeställaren även var fundersam kring om det kunde påverka sluldsanerandet. Förstår på sig som att det var fel.

Stibium

Aktiv medlem
Poäng: 126
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
32
Poäng
126
Ingen fara, har själv pratat med KFM om detta.

DOCK så är det som @Lasseman säger att om du gör det och bara kör med utdelning december och juni månad så kan du då ett ordentligt bakslag på allting.

bästa är att ge dig själv lite lön extra varje månad och ompröva då detta. Men MÅLET måste väl ända vara att ta ut 0 i lön och utdelning och efter skusan kanske kunna göra en utdelning på 6-siffrigt?
Som en numera pensionerad taxichauffeur med fyra decennier bakom ratten, skulle jag bli MYCKET förvånad om det fanns något att dela ut alls. Långa arbetsveckor, (40 timmar var inget ens att tänka på),men jag tyckte det var roligt att jobba.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 457
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 129
Mottagna reaktioner
5 012
Poäng
3 457
Som en numera pensionerad taxichauffeur med fyra decennier bakom ratten, skulle jag bli MYCKET förvånad om det fanns något att dela ut alls. Långa arbetsveckor, (40 timmar var inget ens att tänka på),men jag tyckte det var roligt att jobba.
Off topic men du råkar inte ha körkort för lastbil?

Stibium

Aktiv medlem
Poäng: 126
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
32
Poäng
126
Off topic men du råkar inte ha körkort för lastbil?
Tyvärr inget körkort alls. Jag fick en stroke 2018, och då blev synfältet så förändrat att körkortet återkallades.

Ännu mer off-topic och rätt kul: när jag började köra taxi 1977, krävdes det något som hette trafikkort utöver B-körkortet. Med detta fick man köra tung lastbil, men bara om lasten var:
a) post,
b) mejervaror eller
c) melass.

Och apropå post, ännu mer värdelöst vetande. Man får (fick) inte skicka levande djur med Posten, UTOM bisamhällen och blodiglar!

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 7 447
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
21 453
Mottagna reaktioner
10 358
Poäng
7 447
Tyvärr inget körkort alls. Jag fick en stroke 2018, och då blev synfältet så förändrat att körkortet återkallades.

Ännu mer off-topic och rätt kul: när jag började köra taxi 1977, krävdes det något som hette trafikkort utöver B-körkortet. Med detta fick man köra tung lastbil, men bara om lasten var:
a) post,
b) mejervaror eller
c) melass.

Och apropå post, ännu mer värdelöst vetande. Man får (fick) inte skicka levande djur med Posten, UTOM bisamhällen och blodiglar!
Vad tusan är melass?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp