Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Storbankerna ser SMS-lån ändå?

Pratade just med SEB angående ett privatlån men jag hade så många frågor att hon bad mig återkomma imorgon då det är vardag.
Ja sa att jag inte ville ha en UC förfrågan om det inte fanns en chans ens, hon sa då att UC förfrågningar från storbanker inte har sån stor betydelse som tex SMS-lån. Då sa jag att jag hört dom använder sig av andra upplysningsföretag som inte syns på UC, hon svarde snabbt att dom syns ändå!
Låter lite skrämmande, men är det kanske sant? Varför kan inte storbankerna oxå ta upplysningar från upplysningsföretagen SMS-låne företagen använder sig av?
Jag har två banker och varav den ena som är SEB och till det kontot har jag enbart tagit SMS-lån från Snabb Finans, på det andra kontot i Swedbank betydligt fler...förstår ju att banken kollar på kontoutdraget oxå vid en låneansökan, men kan dom få redan på SMS-lån till andra banker oxå.
Min score är BRA på MinUC och inga anmärkningar och endast bolånekrediter och en kontokredit hos EnterCard på 20000 som jag vill lösa, inga blanco registrerade..tjänade 370.000 förra året och 330.000 året innan.....7st förfrågningar senate 3åren, ingen det senaste året.
Vågar man göra en ansökan på 50000kr då det står "Snabb Finans" här och där i kontoutdraget hos SEB?

Storbankerna verkar nojiga för SMS-lån...och jag oxå men vill med detta lån betala en massa tagna SMS-lån och samtidgt blocka mig själv från dessa men samtidgt kunna leva efter ha betalt dessa SMS-lån och löst krediten hos EnterCard...

Nån som har erfarenhet av söka lån hos storbankerna trots många tagna SMS-lån? Ser dom verkligen SMS-lånen som inte syns på kundens kontoutdrag?
:confused:

Med den kredithistoriken och inkomsten kan du låna 50000 var som helst utan problem, även hos SEB.

Håller med Gabrijel

Med den historiken kan du få lån vart som helst.

UC har inte längre 3 år på förfrågningarna utan man har dragit bort 2 år så nu är det endast kredithistorik på 12 månader och du har ju ingen det senaste året säger du så då har du 0 i föfrågningar.

Det viktigaste är nog att du talar om för SEB att du vill lösa bort det du har och vill de inte hjälpa dig så finns det 700 andra banker som mer än gärna hjälper dig med den historiken.

Tack för svaren, låter verkligen bra och att dom bara ser 12 månader istället för 36 månader som sist. Skickade iväg en ansökan på 45000 via Mina Sidor på SEB, får senast svar nästa vardag...så jäkla skraj näre gäller sånt här, dom brukar ofta hitta nåt lik i garderoben. Å vill ju som sagt inte behöva söka flera å få dessa UC förfrågningar men skönt om dom bara ser 12 månader bak nu iaf! Skulle va så skönt att kunna blocka resterande SMS-lån givare(utom 2-3 st) från mig själv och sen kunna leva normalt till nästa lön! Återkommer när svar kommit... tack!

Vi har gjort en kreditbedömning och måste avslå din ansökan på grund av ett flertal olika faktorer som har vägts samman i vår kreditbedömning.

Kul... :mad: Vad krävs för att få lån hos storbankerna egentligen???

Ringde upp dom och det var tydligen att jag övertrasserat mitt Remember kort(som jag skall lösa och säga upp bl.a) för ofta...han sa ja skulle återkomma om ett par månader om jag inte övertrasserat nåt under den tiden... Provar Lendo lika bra...han sa det inte påverkar om jag får en UC förfrågan hos Lendo vid en ev ny kreditkontroll om ett par månader hos SEB.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp