• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Stort Samlingslån kommer behöva ca 850k

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Hej, jag kmr behöva ett stort samlingslån januari 2020. Frågan är hur jag ska bete mig. Förutsättningar jan 2020:
295000 inkomst
0 ff
15000 underskott
tom 2020-01-06 har jag bet. Anmärkning därför jag ej kan söka innan.
Kommer jag ha bra betyg omgående för de stora lånen jag angivit nedan?

jag kommer behöva ca 850k
Jag kommer inte kunna ange samla lån då en person hjälpt mig så de lån jag tar ska jag betala hens skulder.
Ska man söka 100k utanför uc innan man söker de stora på lendo, advisa? Sedan söka 350x2 ?
Fråga nr 2: ska man söka om ett kreditkort innan lånen för vissa säger att de hjälper betyget? Hur långt efter denna ansökan kan man söka isåfall? Eller är kortet onödigt att ansöka?
Ska man ansöka om betalkoll innan de stora lånen för att säkra den så man kan ha den som plan b eftersom betalkoll ej påverkar betyget?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Det låter väldigt riskabelt att skuldsätta sig mycket för att betala någon annans lån. Varningssignaler tjuter och förmaningarna kommer förmodligen att hagla. Ok, nu har jag varnat dig och återgår till din egentliga fråga.
Det är helt klart bäst att söka ett lån på 350.000, först. Ta inget kreditkort, det blir en till ff. Om du får ett lån på 350.000 utan att ange samlingslån kan du få fler tips i den här tråden. Att du skulle få ytterligare ett samlingslån på 350.000 känns inte "verkligt", med tanke på din inkomst men konstigare saker har ju hänt. Skitlånen utanför UC är det sista du ska ta! Det är dessa som kommer att ruinera dig.
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Det låter väldigt riskabelt att skuldsätta sig mycket för att betala någon annans lån. Varningssignaler tjuter och förmaningarna kommer förmodligen att hagla. Ok, nu har jag varnat dig och återgår till din egentliga fråga.
Det är helt klart bäst att söka ett lån på 350.000, först. Ta inget kreditkort, det blir en till ff. Om du får ett lån på 350.000 utan att ange samlingslån kan du få fler tips i den här tråden. Att du skulle få ytterligare ett samlingslån på 350.000 känns inte "verkligt", med tanke på din inkomst men konstigare saker har ju hänt. Skitlånen utanför UC är det sista du ska ta! Det är dessa som kommer att ruinera dig.
Jag va otydlig. Det är mina skulder men som en person har hjälpt mig genom att ta i sitt namn. Men de flera personer här som lyckats ta 2 lån? Typ så fort man får ena tar man andra då den ej hinner reggas väl?
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Ja, det är flera som tagit två lån ganska tätt på varandra. Ibland har det skrivits att det är bäst att ta lån nummer två innan det uppdateras på UC, men har också läst att en del inte fått lånerbjudanden alls då, vid andra sökningen. Det är ju egentligen bara att testa. Advisa först och Lendo sedan, eller tvärtom.

Men undvik de där lånen utanför UC så länge det går. Börja söka 350.000. Uppdatera gärna vad som händer!
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Kommer du ha högre lön när deklarationen är klar några månader bort? Då kan det vara värt invänta det så du får låna mer.

Oavsett om jag var i din sits så skulle jag söka 350k, vänta till nästa uppdatering av UC och söka samla lån på 350k, då välja den långivare som inte har lösenkrav. Då har fu 700k. När det är fixat så är det väl bara söka på Lendo eller advisa tills du inte får några fler erbjudande och sen maxa allt på de som som inte tar UC m.m.

Vips så har du massa lån du förmodligen inte kommer kunna betala. Men det är väl planen?
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Kommer du ha högre lön när deklarationen är klar några månader bort? Då kan det vara värt invänta det så du får låna mer.

Oavsett om jag var i din sits så skulle jag söka 350k, vänta till nästa uppdatering av UC och söka samla lån på 350k, då välja den långivare som inte har lösenkrav. Då har fu 700k. När det är fixat så är det väl bara söka på Lendo eller advisa tills du inte får några fler erbjudande och sen maxa allt på de som som inte tar UC m.m.

Vips så har du massa lån du förmodligen inte kommer kunna betala. Men det är väl planen?
Jodå planen är att betala av de. Har man 2 inkomster i hemmet så e detta inte hela världen. 2 lån ca 7000 per månad o typ 3000 för 150k utanför uc. Så de klarar man nog utan problem. Men varför vänta in uc uppdateringen? Då e chansen minimal o få ett till ju? Bättre söka så fort de andra är klart??
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Har du inga synliga lån nu på UC?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Då kan bara först söka ett vanligt privatlån, eftersom du inte har några lån att samla. Sedan kan prova att söka ett till när du fått det första utbetalt. Jag skulle inte vänta till att det första syns på uc.
Hur ser din Bisnode ut?

Ansöka om kreditkort kommer inte vara bra för ditt betyg kortsiktigt.
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Då kan bara först söka ett vanligt privatlån, eftersom du inte har några lån att samla. Sedan kan prova att söka ett till när du fått det första utbetalt. Jag skulle inte vänta till att det första syns på uc.
Hur ser din Bisnode ut?

Ansöka om kreditkort kommer inte vara bra för ditt betyg kortsiktigt.

jag kommer försöka att inte ha nån förfrågan varken på bisnode eller uc till dess
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp