Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Stort samlingslån

Jag ska absolut se till att ha lämnat in alla kvitton och försöka få dem utbetalda till månadsskiftet och i varje fall vara mycket mer noggrann med att lämna in dem i tid! Har utlägg från februari som jag inte tagit itu med än.

Det är faktiskt en mycket bra fråga, som jag inte tänkt på tidigare. Det är ju givetvis bekvämt för arbetsgivaren att arbetstagaren står för kortet (samt löpande inköp osv), men jag har svårt att tänka mig att jag skulle vara täckt av någon försäkring om de skulle gå i konkurs. Kortutgivaren har ju tecknat avtal med mig, inte med arbetsgivaren. Fy hemska tanke! Behöver genast kolla upp det. Min arbetsgivare är visserligen stor men det var ju Saab också...

Om det inte är så väl att din arbetsgivare är en kommun eller ett landsting/region, dom kan inte gå i konkurs. Inte staten själv heller för den delen.

Läste lite om lönegaranti och det lilla jag läst talade för att utlägg inte ersätts..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp