Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Strategi för att söka stort samlingslån

Ponera att man har följande blanco:
Lån 1: 160.000 ränta 4,8%
Lån 2: 50.000 ränta 5,9%
Lån 3: 30.000 ränta 8,9%
Lån 4: 50.000 ränta 12,5%
Lån 5: 50.000 ränta 16%
Lån 6: 190.000 ränta 22%
Sammanlagt: 530.000

Ingen kontokredit
Inga anmärkningar
Inkomst 600.000
1-2 ff
Kreditbetyg kring 1,0

Hur ansöker man om ett samlingslån första gången och vilken ränta kan man förvänta sig? Bör man söka 320.000 hos Lendo och lösa de 4 dyraste lånen och går det att få en ränta under 6% på ett sådant lån?

Intressant läge,
Först och främst så har du bra förutsättningar då du har strålande på både inkomst och avsaknaden av FF samt anmärkning. Bra jobbat :)

Sen du säger du vill lösa dom 4 dyraste lånen, dom har du en ränta på 8.9+12.5+16+22 det ger oss en snitt ränta på cirka 15 (lite mer kanske då den på 22 utgör en stor del.
Jag hade nog gjort så, in på Lendo och söka på 350.000 finns flera banker som kan hjälpa dig med det beloppet till en bättre ränta. Tippar på Ikano exempelvis eller ICA Banken, kanske Marginalen med.
Hemskt nyfiken på hur det går, håll oss uppdaterade och stort lycka till.

Intressant läge,
Först och främst så har du bra förutsättningar då du har strålande på både inkomst och avsaknaden av FF samt anmärkning. Bra jobbat :)

Sen du säger du vill lösa dom 4 dyraste lånen, dom har du en ränta på 8.9+12.5+16+22 det ger oss en snitt ränta på cirka 15 (lite mer kanske då den på 22 utgör en stor del.
Jag hade nog gjort så, in på Lendo och söka på 350.000 finns flera banker som kan hjälpa dig med det beloppet till en bättre ränta. Tippar på Ikano exempelvis eller ICA Banken, kanske Marginalen med.
Hemskt nyfiken på hur det går, håll oss uppdaterade och stort lycka till.

Jag är inte där än, men snart hoppas jag .
Frågan är hur snabb jag ska vara att söka det där 350.000 kr lånet. Till man har betyg 6 med 7 ff som jag nog kan nå inom en månad eller 0.9 som jag kan nå i september? Är det värt att vänta ner betyget för att få så mycket bättre erbjudanden eller ska man chansa med 6 i betyg för att lösa de/det värsta lånet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp