• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Strategier för ett samlingslån

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har tänkt söka samlings lån snarast på 160000kr
Förutsättningar inkomst 286000kr
Underskott 39000
Blanco 66000
Krediter 40000
Bostad 1,4 miljoner
Score 21%
8ff
Tror dock att mitt score kommer förbättras då en blank förfrågan försvinner den 29/6 och en vanlig ff försvinner den 1/7
Tror ni att jag har nån chans och vart är det bäst att söka ?

Beror lite på vad din score blir när den blanka försvinner. Spontant känns Bank Norwegian via Axo Finans som ditt huvudspår just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Då är det kanske dags för ännu en lägesrapportering om vad ett samlingslån kan leda till. Idag har jag precis skrivit på kontraktet och får väl numera kalla mig husägare (även om banken har intresse i lite mer än halva då)! Visst, bolån är också lån, men det är ändå en viss skillnad på ett samlingslån och ett bolån än den skit jag dragits med i över 10 år - övertrasserade kreditkort och värdelösa mindre lån till 33% ränta och en ständig oro över hur räkningarna ska betalas...

...och så här 4,5 år senare är det dags för en (förhoppningsvis) sista lägesrapport. Idag bakade jag in blancolånet i bostadslånet och kan äntligen börja se mig som något så när skuldfri. Vilket visserligen inte är sant då jag har bolånet (såklart) och 160k hos CSN. Men ändå, från 17 olika långivare 2012 till idag, det är en märklig, men bra, känsla :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
En "Ny" strategi som kanske inte lanserats än - vänd dig direkt till din storbank. Boka in ett digital möte!
 

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
En "Ny" strategi som kanske inte lanserats än - vänd dig direkt till din storbank. Boka in ett digital möte!
Jag kanske har missat det i någon av dom andra trådarna men hur la du upp det för banken? Vad fick du styrka med? Grattis till en fantastisk ränta och lösning!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp