• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Studerande fru vill köpa ut mig (hjälp)

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Vi ska testa att via borgenär köpa ut mig så hon behåller huset.

nu skickade hon ett taxeringsvärde på huset som låg på 2 milj jämnt.

taxerings värde, är väl inte samma sak som husets värde. Utan en måttstock för hus i samma miljö och dessutom tror jag endast den täcker 75%

vill tillägga att hon är aningen desperat då hon så gärna vill bo kvar. Och är rädd att summan jag ska köpas ut för blir dyr.

på booli är huset värderat till 2950.000 kr

Ni ska självklart ta dit en mäklare som värderar huset. Ni kan inte gå efter taxeringsvärdet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Vi ska testa att via borgenär köpa ut mig så hon behåller huset.

nu skickade hon ett taxeringsvärde på huset som låg på 2 milj jämnt.

taxerings värde, är väl inte samma sak som husets värde. Utan en måttstock för hus i samma miljö och dessutom tror jag endast den täcker 75%

vill tillägga att hon är aningen desperat då hon så gärna vill bo kvar. Och är rädd att summan jag ska köpas ut för blir dyr.

på booli är huset värderat till 2950.000 kr

Taxeringsvärde är som regel inte samma som marknadsvärde.
Vi räknar schablonmässigt med tax ×1.33 om man inte har bättre underlag.
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Vi ska testa att via borgenär köpa ut mig så hon behåller huset.

nu skickade hon ett taxeringsvärde på huset som låg på 2 milj jämnt.

taxerings värde, är väl inte samma sak som husets värde. Utan en måttstock för hus i samma miljö och dessutom tror jag endast den täcker 75%

vill tillägga att hon är aningen desperat då hon så gärna vill bo kvar. Och är rädd att summan jag ska köpas ut för blir dyr.

på booli är huset värderat till 2950.000 kr

med tanke på prisutvecklingen så lär försäljningspriset vara närmre dubbla taxeringsvärdet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp