Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

svarstid hos lendo, hur lång?

Har fått iväg ansökan till lendo igår e.m. Har fått svar från en bank men nu är det stentyst. Någon som vet om det är någon chans att få hos de andra fortfarande, bara att vänta? Ser på uc att många kollat men bara fått ett svar på min sida. Ska man inte se avslagen också?

Kommer nog flera under dagen nu när bankfolket väl vaknar och börjar titta genom din ansökan och hunnit med andras fr. helgen, men vissa erbjuder kanske lite lägre belopp, så var det för mig. Vänta till tidigast ikväll att slå till på något erbjudande. Dom flesta erbjudanden jag fick kom sent på eftermiddagen, och då ansökte jag sent på kvällen innan.

Jag fick några avslag men det visade sej när UC papprena kom i lådan, låneföretagen skriver olika om ens alls en kommentar på UC pappret.

Lycka till!

Senast ändrad:
Har inte fått fler svar ser mörkt ut:-( får man även avslag från bankerna typ ikano och ge Money hem med posten?

detta hände mig med då jag sökte.jag fick lån via ikano men ingen annan svarade och det var avslag från alla de andra.ring till lendo och hör med dom.

förresten om din fråga om avslag hem.nej jag fick inget brev från de andra om detta hem.

Ok jag avvaktar ett tag till, tack för ditt svar. Står fortfarande handläggning pågår, så man vet ju aldrig:)

Jag fick ca 6 lånelöften på min Lendo sida, bl.a fr. Ikano, GE, Credento, Konsumentkredit, Marginalen Bank,och nån till, några på mindre summor än jag ansökt om... Dom kom in vartefter under hela dagen men merparten sent på eftermiddagen, jag slog till ganska snabbt men har du inte bråttom så vänta lite till..

Men efter några dagar när UC-papprena kom i brevlådan såg jag många fler långivare som behandlat min ansökan men inte poppat upp på Lendo för att dom antagligen inte ville ge mig ett lån, på nån UC stod det till och med avslag eller "kredit bör ej ges" typ. Har "Bra" score på Min UC men bl.a SEB som jag prata med först sa dom inte kunde bevilja pga att min enda kredit på 20,000kr var övertrasserad med nån hundring(Remember kort) och d ser dom allvarligt på hur lite det än handlar om och bad mig återkomma några månader när dom ser att krediten minskat men behövde lån direkt så fick ta ett dyrt Lendo lån. Antar att andra storbanker resonerar lika dant.

Vet inte hur din ekonomi är men Ikano är nog den bästa(minst dyra)om du fått löfte fr dom via Lendo.

Min ekonomi i botten tyvärr massor med lån sjuka summor. Trodde i och för sig ingen skulle ge mig något förslag alls. Det som kommit in är marginalen bank med ett erbjudande, men hade hoppats på någon mer. Har inte läst så gott om dem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp