• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Svea Inkasso helt omöjliga

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Hur har du det gått för dig Myra löste sig ärendet eller vad hände?

Med nöd och näppe klarade jag förra månadens betalning, och det tack vare att jag har sparat både mejl och telefonnr till handläggaren. Ingen idé att gå via kundtjänst i a f för min del för de kan aldrig säga eller bestämma ngt i ärendet utan det ska gå via handläggaren och då är det lika bra att jag sköter den kontakten själv och pratar för mig själv, litar inte på att kundtjänst gör allt för att hjälpa mig när de ska prata med handläggaren om mitt ärende.

Nu är jag sen 5 dagar igen och snart kräks jag av ångest över den här skulden, ska betala fram till april 3000 kr/månaden.
Tack som frågar :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Frågade Sveainkasso om det skulle vara möjligt att sänka månadsbeloppet med 500 kr men det var kalla handen direkt! Suck! Har 6 månader kvar att betala!
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Jag förstår mig inte på svea inkasso, är nästintill skuldfri snart och har ett lån från meddelandelån hos svea inkasso som jag har haft i 3 månader och aldrig missat en betalning till dom, loggar in idag och ser att det står att dom gjort en kreditkontroll?? Varför?? Om meddelandelån som använder creditsafe så kan jag väl ändå inte få misskött kredit? Köper minuc och ser inte att dom gjort en kontroll? Den togs igår stog det
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hade en liten skuld hos meddelandelån som gick till svea inkasso, gjorde upp en avbetalningsplan som jag skött nu ett par månader, loggar in idag och ser att dom 2019-12-03 gjort en kreditkontroll?? Ser dock inget på minuc eller i kivra.
Kan en skuld från meddelandelån som bara använder sig av creditsafe ge "misskött kredit" via svea?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Jag förstår mig inte på svea inkasso, är nästintill skuldfri snart och har ett lån från meddelandelån hos svea inkasso som jag har haft i 3 månader och aldrig missat en betalning till dom, loggar in idag och ser att det står att dom gjort en kreditkontroll?? Varför?? Om meddelandelån som använder creditsafe så kan jag väl ändå inte få misskött kredit? Köper minuc och ser inte att dom gjort en kontroll? Den togs igår stog det

EXAKT (!!) samma hände mig.
..också via Meddelandelån.

Dom gör en kreditkontroll via Bisnode och inte UC så där kan du logga in och se det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Bisnode.
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Har ni alltså lyckats få krediten uppsagd hos meddelandelån? Hur gick det till? Jag har fått inkassokrav flera gånger men bara på månadsbeloppet. Aldrig på hela skulden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp