• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Swedbank avslutade mitt konto.

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Swedbank avslutade mitt konto utan förvarning. Fick brev hem i somras där jag skulle uppge varför mitt konto omsatt ca 1 miljon på 1 år. Uppgav det var speltarnsaktioner, smslån, lån från vänner men också en massa swishbetalningar från mig där jag betalat tillbaka till vänner osv. Hörde inget på 3 månader och förra veckan kunde jag inte logga in längre. Gick till banken som sa att jag inte har något konto hos de. Så ni vet!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
sjukt...
själv så har jag insättningar och uttag på 3,1 miljoner i annan bank senaste 18 månaderna (2 miljoner förra året) och känner mig ganska så nojjig över detta, mest för att det skulle vara väldigt tidskrävande att ge sig på att redovisa allt detta, men än så länge har dom inte sagt något alls.
många skumma transaktioner och bollande med pengar, jag har sålt lite väl mycket på Tradera och nu senast plockat en massa blåbär och lingon så det är massor med Swish också...
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Sjukt... idiotier kontrollera allt.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Jag var orolig att ica banken skulle stänga ner mitt konto förra året då dom bombade mig med mail och frågor om transaktioner, spelade massor på utländska sidor och uttagen såg olika ut varje gång med på kontoutdrag vilket dom hade svårt att förstå. Dom ifrågasatte allting men tillslut slutade dom tvärt när jag hade skickat in en jäkla massa dokument över transaktionerna. Jobbigt men skönt när det toog slut... Lite orolig var jag också att de bara skulle stänga av kontot efter ett tag men nu har ingenting hänt på ett år. Plus att jag inte längre spelar.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Swedbank avslutade mitt konto utan förvarning. Fick brev hem i somras där jag skulle uppge varför mitt konto omsatt ca 1 miljon på 1 år. Uppgav det var speltarnsaktioner, smslån, lån från vänner men också en massa swishbetalningar från mig där jag betalat tillbaka till vänner osv. Hörde inget på 3 månader och förra veckan kunde jag inte logga in längre. Gick till banken som sa att jag inte har något konto hos de. Så ni vet!
Fy va äckliga är dem .Har också speltransaktion när dem frågade mig varifrån pengar kommer och dem ville bevis då skickade ja dem varifrån pengar kommer .
Vet att dem icke godkänt att samla lån pga spel transaktioner .
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Efterblivna. De stängde kontot utan att säga nåt också. Hade massa autogiro samt att lönen kom dit också så fick öppna konto hos SEB. De kunde ju åtminstone ha meddelat mig...
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Redovisade ändå att det handlade om lån och spelande. Detta verkar ju ha blivit olagligt nu?! Vidrig bank!
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
Jag fick hem ett brev från Nordea med något om att det är förbjudet att bedriva näringsverksamhet med personkonto. Rev och kastade det och har inte hört nåt mer på två år nu.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 005
Poäng
4 807
Efterblivna. De stängde kontot utan att säga nåt också. Hade massa autogiro samt att lönen kom dit också så fick öppna konto hos SEB. De kunde ju åtminstone ha meddelat mig...
Att de bara kan lämna en i sticket på det viset känns väldigt oproffsigt och ovärdigt en stor bank. De verkar vara jätterädda att anklagas för penningtvätt, ok det förstår man men göra på det viset är ta mig fan inte okej!
Vad ska du göra nu?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp