• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Swedbank avslutade mitt konto.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Swedbank avslutade mitt konto utan förvarning. Fick brev hem i somras där jag skulle uppge varför mitt konto omsatt ca 1 miljon på 1 år. Uppgav det var speltarnsaktioner, smslån, lån från vänner men också en massa swishbetalningar från mig där jag betalat tillbaka till vänner osv. Hörde inget på 3 månader och förra veckan kunde jag inte logga in längre. Gick till banken som sa att jag inte har något konto hos de. Så ni vet!
Dom kanske skickat fler brev som du inte fått.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Helt sjukt att dom inte kan prata igenom det med dig eller varna i förväg.

Känns som Swedbank och SEB håller på rätt mycket med att kontrollera sina kunder ang penningtvätt efter vad jag tror någon kanske kan rätta mig här, men tror SEB fick massa varningar om det. Vet inte om det är samma för Swedbank.

Lånar tråden lite med denna frågeställning: Någon som har Handelsbanken, har funderat byta till det/Eller åtminstone öppna ett konto där. Någon som har bra erfarenheter från dom?
Har bra erfarenhet av Handelsbanken ! Inga problem med Swish och överföringar :) har dom i många år nu :)
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Har bra erfarenhet av Handelsbanken ! Inga problem med Swish och överföringar :) har dom i många år nu :)
Tack, värdefullt.

Tyckte mest deras kundservice verka förvånansvärt trevlig, och aldrig överfullt på kontoren, alltid skönt och enkelt.

Kan inte säga detsamma om exempelvis Nordea, SEB, Swed.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
113
Poäng
307
De sa inget om bevisningen. Hörde inget av de på 3 månader utan stängde det utan att meddela mig. Gick till banken för kunde inte logga in och där sa de att jag inte har något aktivt konto.
Du borde ha fått meddelande om uppsägning av affärsförbindelsen. Blev uppsagd hos Swedbank och fick brev om att kontot avslutas om 2 månader
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Du borde ha fått meddelande om uppsägning av affärsförbindelsen. Blev uppsagd hos Swedbank och fick brev om att kontot avslutas om 2 månader

SEB gjorde likadant.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Finns ju typ 20 banker eller något, bara till att hoppa runt om dom är jävliga mot en. Det är dom som tjänar pengar på oss inte vi p åbanken.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Lånar tråden lite med denna frågeställning: Någon som har Handelsbanken, har funderat byta till det/Eller åtminstone öppna ett konto där. Någon som har bra erfarenheter från dom?
Har haft dom. Bemötande varierar från kontor till kontor. Jag tyckte dom var dåliga i min stad och dyra avgifter.
Har Nordea och LF Bank nu, nöjd.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Har haft dom. Bemötande varierar från kontor till kontor. Jag tyckte dom var dåliga i min stad och dyra avgifter.
Har Nordea och LF Bank nu, nöjd.
Att man är nöjd med Nordea hör till ovanligheterna av min erfarenhet, kul att se det, att någon är nöjd.

LF har man dock hört endast positivt nästan om, länsförsäkringar korrekt?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Att man är nöjd med Nordea hör till ovanligheterna av min erfarenhet, kul att se det, att någon är nöjd.

LF har man dock hört endast positivt nästan om, länsförsäkringar korrekt?
Ska tilläggas jag använt bara Nordea för vardagsärenden (få in lön och betala räkningar) så inga lån etc tills jag bytte till LF. Jag kommer ha kvar Nordea som "backup".
Ja Länsförsäkringar, är numera min "huvudbank" för vardagsärenden och hemförsäkring, kommer troligtvis ta mitt bolån hos dom eller SBAB beroende på avgifter och räntor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp